Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått henvisning fra lege. Står i en vanskelig situasjon og henvisningen sier at jeg i utgangspunktet ønsker abort, men er usikker. Det er en uplanlagt graviditet tross p-piller, og en del andre medisiner kan ha betydning. Jeg ønsker derfor å få snakke med fagfolk som kan svare om det er helt umulig å gjennomføre, eller om det kan gå helt fint. I tillegg en del støy i livssituasjon. 

Jeg står relativt alene i en fire-ukers periode nå, pga ferietid. Fastlege, behandler på VOP og han som er faren har alle ferie, så jeg ønsker jo å få snakket med KK før barnefaren reiser slik at vi begge kan ta innover oss informasjonen som kommer, ha støtten der, og kan diskutere med samme grunnlaget. 

Henvisningen er allerede vurdert hos KK, men jeg får ikke opp hverken frist eller time enda. De åpner ikke telefonen før 12 heller, så jeg hadde et håp om at de kanskje kunne få meg inn allerede i morgen. Er det veldig lite sannsynlig? 

Anonymkode: ec47c...967

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er lite sannsynlig. Du får tidligst tatt abort i uke 5-6

Anonymkode: ad527...238

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, det er lite sannsynlig. Du får tidligst tatt abort i uke 5-6

Anonymkode: ad527...238

Ja? Og jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei. 

Skrevet

Du trenger ikke henvisning fra lege for å ta abort. Ring ditt nærmeste sykehus med gynekologisk vurdering og be om time, si fra om at du ikke vet hvor langt du er på vei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte direkte til sykehuset. Dersom du ikke vet hvor langt du er på vei får du nok komme inn på ul i løpet av en uke max. Abort får du først etter uke seks, de må se hjerteslag på ul. 
Jeg møtte en veldig omsorgsfull sykepleier som gav meg den tiden jeg trengte.

Anonymkode: 784c7...4f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
venus24 skrev (Akkurat nå):

Du trenger ikke henvisning fra lege for å ta abort. Ring ditt nærmeste sykehus med gynekologisk vurdering og be om time, si fra om at du ikke vet hvor langt du er på vei.

Jeg fant ut det etterpå, men nå er allerede henvisningen sendt, og den er vurdert. Og dette står også i henvisningen. 

Det står også i henvisningen at jeg i utgangspunktet ønsker abort, men er usikker, og at det må fastslås svangerskapslengde. 

Det er vanskelig å begjære en abort når jeg har en liten tvil. Den tvilen går på medisinbruken hittill, og om den kan fortsette eller ikke, evt skade, konsekvenser. 

I tillegg til overveiing av den sosiale og økonomiske situasjonen, men det kan jeg be om samtaler hos fastlege/amathea f.eks. 

Jeg bare kan ikke be om en abort uten å vite hvor langt jeg er på vei, for å vite om det kan ha tatt skade av medisiner, om det er for sent, om det er mulig å gjennomføre etc. Det er så mange ubesvarte spørsmål. 

Så den timen er vel først og fremst for å kunne finne ut hvor langt på vei jeg er først. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...