AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Hei! Jeg har ei datter på 3 år som sliter vanvittig med sårt underliv. Det kommer og går og det har det gjort i snart ett år. Hun har også vært bleiefri siden rett før hun fylte 2. hun blir illrød mellom indre og ytre kjønnslepper. Det er rødt og «blankt» om det gir mening. Hun sier selv det svir og at det gjør vondt. Itillegg er det ofte utslett på skambeinet og i lyske områdene. Vi er nøye med underlivs vask med rent vann hver kveld, hun skifter truse hver dag og vi bruker kun neutral vaskepulver. Er det noen som har erfart lignende selv? Skal ta kontakt med legen når hun er tilbake på ferie. Burde selvføgelig ha kontaktet legen lenge før, men det forsvinner gjerne innen et døgn eller to etter å ha smurt med bepanthen/Inotyol og da går det i glemmeboka frem til neste gang det oppstår. Anonymkode: 1b76b...3f2 1
Raven.Writingdesk Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 (endret) Bruker dere sinksalve når hun er sår? Edit: ser nå du skriver dere er «nøye med underlivsvask med rent vann hver kveld». Dette skal egentlig ikke være nødvendig. Endret 1. juli 2021 av Raven.Writingdesk 11
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Høres ut som sopp, få helsesøster/lege til å se på det. Behandlingen er i tilfellet canesten🙂 Anonymkode: 7b456...bbe 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Vær obs på overgrep... Anonymkode: db239...cd8 5
Raven.Writingdesk Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som sopp, få helsesøster/lege til å se på det. Behandlingen er i tilfellet canesten🙂 Anonymkode: 7b456...bbe Sopp forsvinner vel ikke ved bruk av inotyol..? 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Forebygg med potetmel. Det funker gull. Anonymkode: 135fb...328 2
jaromei Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 3 minutter siden, Raven.Writingdesk said: Sopp forsvinner vel ikke ved bruk av inotyol..? Jeg fikk beskjed fra lege på helsestasjon om å bruke inotyol når barnet mitt hadde sopp i lyskene. Fikk også beskjed om at det var sopp. Skal ikke si at det faktisk stemmer, da det ikke ble tatt noen prøve av det, men inotyol funket hvertfall. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #8 Skrevet 1. juli 2021 Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden): Bruker dere sinksalve når hun er sår? Edit: ser nå du skriver dere er «nøye med underlivsvask med rent vann hver kveld». Dette skal egentlig ikke være nødvendig. Hun lukter urin om ikke, da hun tørker selv i bhg. Kanskje urin som gjør henne sår? Også har hun som regel hvitt belegg rundt klitoris hver kveld som tørkes vekk. Er heller ikke det vanlig?🙄😧 Anonymkode: 1b76b...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vær obs på overgrep... Anonymkode: db239...cd8 Huff ja selvfølgelig har det vært en tanke som har kjørt hode mitt. Jeg jobber selv med barn og unge hvor mange har ganske mye vondt i bagasjen, så jeg er jo litt yrkesskadet og tenker på det. Jeg har snakket med henne om kroppen hennes, spurt hvem som tørker når hun har vært på do og feks bæsjet i bhg, og generelt gravd litt mye😩 Anonymkode: 1b76b...3f2 3
Maestro Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun lukter urin om ikke, da hun tørker selv i bhg. Kanskje urin som gjør henne sår? Også har hun som regel hvitt belegg rundt klitoris hver kveld som tørkes vekk. Er heller ikke det vanlig?🙄😧 Anonymkode: 1b76b...3f2 Høres ut som soppinfeksjon 5
Blomsterpotta Skrevet 1. juli 2021 #11 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun lukter urin om ikke, da hun tørker selv i bhg. Kanskje urin som gjør henne sår? Også har hun som regel hvitt belegg rundt klitoris hver kveld som tørkes vekk. Er heller ikke det vanlig?🙄😧 Anonymkode: 1b76b...3f2 Dette er sopp. Mine døtre hadde det også i samme alder. Canesten salve tok knekken på det. Sånn ellers kan du innimelllm bruke potetmel for at det ikke skal være så klamt. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #12 Skrevet 1. juli 2021 Dette høres veldig ut som sopp. Ikke vask for mye og for ofte, ikke bruk for mye såpe og da kun intimsåpe. Ville tatt barnet til legen og sagt du mistenker sopp. Det kan svi noe helt forferdelig. Vask undertøyet for seg selv på høy temperatur og ikke bruk skyllemiddel. Anonymkode: 5e905...de7 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #13 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette høres veldig ut som sopp. Ikke vask for mye og for ofte, ikke bruk for mye såpe og da kun intimsåpe. Ville tatt barnet til legen og sagt du mistenker sopp. Det kan svi noe helt forferdelig. Vask undertøyet for seg selv på høy temperatur og ikke bruk skyllemiddel. Anonymkode: 5e905...de7 Takk for svar. Bruker aldri såpe noen gang, kun rent vann. Takk takk😊 Anonymkode: 1b76b...3f2 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #14 Skrevet 1. juli 2021 Blomsterpotta skrev (3 minutter siden): Dette er sopp. Mine døtre hadde det også i samme alder. Canesten salve tok knekken på det. Sånn ellers kan du innimelllm bruke potetmel for at det ikke skal være så klamt. Tusen takk for svar. Så det er mulig at soppen går over av seg selv, også bryter ut igjen? Da har vel stakkars ungen gått med sopp tilogfra 😪 Anonymkode: 1b76b...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #15 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for svar. Så det er mulig at soppen går over av seg selv, også bryter ut igjen? Da har vel stakkars ungen gått med sopp tilogfra 😪 Anonymkode: 1b76b...3f2 Soppen forsvinner ikke før du har fått behandlet, er derfor det kommer igjen. Anonymkode: b72c6...249 4
Sensi Skrevet 1. juli 2021 #16 Skrevet 1. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Soppen forsvinner ikke før du har fått behandlet, er derfor det kommer igjen. Anonymkode: b72c6...249 Og derfor ville jeg ikke ventet til over sommeren heller. Er det ikke en annen lege der som kan hjelpe deg TS? Endret 1. juli 2021 av Sensi 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #17 Skrevet 1. juli 2021 Sensi skrev (1 time siden): Og derfor ville jeg ikke ventet til over sommeren heller. Er det ikke en annen lege der som kan hjelpe deg TS? Joda er nok helt sikkert det. Det må det vel være 🤷🏻♀️ Skal ringe de med en gang i morgen tidlig! Anonymkode: 1b76b...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #18 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun lukter urin om ikke, da hun tørker selv i bhg. Kanskje urin som gjør henne sår? Også har hun som regel hvitt belegg rundt klitoris hver kveld som tørkes vekk. Er heller ikke det vanlig?🙄😧 Anonymkode: 1b76b...3f2 Min jente på samme alder har også et hvitt belegg. Det kan være talg, og trenger ikke å være sopp. Ville prøvd å ikke vaske for mye. Underlivet skal i utgangspunktet rense seg selv, og vann kan virke uttørrende på den tynne huden. Ville også forsøkt å la være med salver og annet, og latt henne sove ute truse på natten. Anonymkode: d26e3...47e 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #19 Skrevet 2. juli 2021 Mine har blitt såre når de har tørket seg selv. Er en kombo av at de ikke tørker grundig nok og at de tørker for hardt. Altså en kombinasjon av størknet urin og gnikking. Det som har funket er å ha litt opplæring i tørking. Boxertruser har også vært bedre enn sånne typiske jentetruser som har strikken midt i lysken. Det hvite kan være talg, det er jo helt vanlig og skal ikke bort. Anonymkode: 322c2...e4e 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #20 Skrevet 2. juli 2021 Jeg blir selv også slik hvis jeg vasker for ofte. Selv om det er med bare vann. Dusjer hver kveld, men må lufttørke helt før jeg tar på truse og kan kun bruke bomullstruser. Etter mensen må jeg alltid sove en natt eller to uten truse for å lufte huden.. Har alltid vært sånn🤷🏼♀️ Anonymkode: 94041...f29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå