Gå til innhold

Hjelp. Sitter fast i Sverige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Guttegjeng reiste over grensa uvitende om nye regler. Nå kommer de seg ikke tilbake. På grensa stoppet politiet de og han sa de måtte ta test i Strømstad og så karantene i 4 dager hjemme. Testen koster 2150 kroner. 😱 Men jeg leser side opp og ned her nå og leser de tester på grensa?? Kan noen noe om dette her? 

Ja de burde lest seg opp før de reiste inn til Sverige.

Anonymkode: d8e65...c9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

SMARTINGER

Anonymkode: 9a1c2...5c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Guttegjeng reiste over grensa uvitende om nye regler. Nå kommer de seg ikke tilbake. På grensa stoppet politiet de og han sa de måtte ta test i Strømstad og så karantene i 4 dager hjemme. Testen koster 2150 kroner. 😱 Men jeg leser side opp og ned her nå og leser de tester på grensa?? Kan noen noe om dette her? 

Ja de burde lest seg opp før de reiste inn til Sverige.

Troller du?

Reglene for reise mellom Norge og andre land er jo for tiden enklere å sjekke enn været. 

Anonymkode: a6233...c7b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De sjekket ikke godt nok. Nå vet de og det er ikke gøy. Hadde det bare vært teststasjoner på grensen. Eller stoppet dem på vei inn i landet. Nylig fylt 18 og da vet de ikke alle regler.

AnonymBruker
Skrevet

Bli i Sverige til mandag 5/7. Da blir mest sannsynlig västra götaland (fylket Strømstad ligger i) grønn region. Da kan man reise over grensa uten test- og karanteneplikt. Nye regler og regioner offentliggjøres av FHI i morgen :)

Anonymkode: 66e51...daa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet de åpner opp 5.juli og håper de blir der de er. Test koster 2150 kr. Hvetfall det vi googlet oss frem til. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de lærer? 😊

Anonymkode: f5bb8...c39

AnonymBruker
Skrevet

Krever de at alle tester seg, og tar så betalt 2150 kr for hver test? Synes det er ganske drøyt, da mange andre land har gratis hurtigtesting..

Anonymkode: 04628...2f4

• Liker 1
Skrevet

Hørte på radioen denne uka at en ikke skulle teste før en var på grensa. Men, se måtte ha innreiseskjema. 

Skrevet

Høres veldig rart ut det her. Sikker på at de ikke bare vil bli litt lenger i søta bror?

Skrevet

Jeg har bestilt s.fjord-strømstad mandag. Er fullvaksinert=koronapass i orden. Blir det samme kø på svinesund, skal verken fylle ut skjema, ta test eller i karantene.

Skrevet
Humas skrev (15 timer siden):

Jeg har bestilt s.fjord-strømstad mandag. Er fullvaksinert=koronapass i orden. Blir det samme kø på svinesund, skal verken fylle ut skjema, ta test eller i karantene.

Ja du havner i samme køen. Alles koronapass må sjekkes. 

• Opprett ny...