AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Jeg har sommerjobb med ikke spesifisert tittel innenfor helse i kommunen. Jeg er utdannet lærer/spesialpedagog, og ble først forespeilet at jeg ville få miljøterapeutlønn, men så bestemte de seg isteden for å lønne meg som fagarbeider. Begrunnelsen er at det er en spesifikk oppgave jeg ikke gjør. Er det lov? Jeg synes det høres veldig rart ut. Anonymkode: 3e7a7...dda
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Hvis du ikke har medisinkurs er det nok korrekt. Hadde du tatt medisinkurs kunne du gått opp ett hakk i lønn. Spør sjefen din når neste kurs er. Går over 6 timer om jeg husker riktig Anonymkode: 8ee34...5b7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Nei. Kommunen må lønne deg ut fra stillingen. Anonymkode: cccb2...b6e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Du lønnes ut i fra stillingen. Anonymkode: 35593...ae4
Knoot Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 Du er nødt til å forhandle deg opp i lønn. Hvis at du har kvalifikasjoner/kurs som gjør at du "fortjener" høyere lønn. Men jeg vet også i det kommunale at selv om du er kvalifisert må du si opp en stilling før du blir tilbudt mer lønn. Ser at nye folk som kommer å jobber her får høyere lønn selv om de har samme kvalifikasjoner, men ikke noe mer ansenitet. Dessverre lønner det seg ofte i dag å bytte jobb.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Da er du jo ansatt som ufaglært/assistent og burde egt hatt assistentlønn. Syns du er heldig som får fagarbeiderlønn egentlig.. Du kan jo ikke utføre oppgavene til en fagarbeider og hvertfall ikke noen med 3-årig utdannelse (f.eks.) sykepleier. Syns derfor heller ikke at du skal lønnes som de. Urettferdig at sykepleierne og helsefagarbeiderne gjør «all» jobben og at du som kun gjør assistentoppgaver skal lønnes like godt. Anonymkode: 40e70...c02 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 22.55): Da er du jo ansatt som ufaglært/assistent og burde egt hatt assistentlønn. Syns du er heldig som får fagarbeiderlønn egentlig.. Du kan jo ikke utføre oppgavene til en fagarbeider og hvertfall ikke noen med 3-årig utdannelse (f.eks.) sykepleier. Syns derfor heller ikke at du skal lønnes som de. Urettferdig at sykepleierne og helsefagarbeiderne gjør «all» jobben og at du som kun gjør assistentoppgaver skal lønnes like godt. Anonymkode: 40e70...c02 Det er ikke på et sykehus. Nei, jeg burde ikke hatt assistentlønn, jeg har tidligere jobbet i tilsvarende jobb i en annen kommune og da var jeg miljøterapeut. Assistenter har ingen utdannelse, jeg har både psykologi, spesialpedagogikk og pedagogikk, i tillegg til arbeidserfaring med nøyaktig samme oppgaver. Oppgaven jeg ikke gjør, gjør ingen av de andre som utfører min type jobb, heller, kun de som er spesialansatt til den jobben. Derfor synes jeg det blir rart å bruke det som begrunnelse. Anonymkode: 3e7a7...dda
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 Det avhenger mest av stillingen. Jeg er ansatt som førstekonsulent, hvilket krevet bachelor, og jeg blir lønnet deretter. Jeg har imidlertid mastergrad. Hvis stillingen krever en viss utdanning, skal du lønnes deretter. Ellers er det ditt eget valg om du vil ta en jobb du er overkvalifisert til, særlig om du ikke forhandler lønnen. Anonymkode: 935d0...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå