AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Er ny innen dette, kjøpte for 4.gang i morges. Har ikke lagt merke til hvor lang tid det har tatt før, men ser må at de 10 000 jeg investerte i morges i åttetiden er trukket fra konto, står som "betaling med kid" , og er ikke kommet opp som kjøpt enda. Kursene varierer jo veldig, har prøvd å kjøpe de dagene det har vært lavest, men om det tar en dag eller mer så er det jo nesten ikke noe poeng i å følge med på kursen, den kan jo være veldig annerledes fra en dag til neste! Og ja, dette skal være langsiktig så ikke sååå viktig, men kan jo fort bli endel kr mer om jeg følger med å kjøper på riktige tidspunkt. Dette et globale indeksfond kjøpt via dnb? Er det vanlig at det går så lang tid? Om jeg legger inn en faktura så blir det jo trukket på timen.... Anonymkode: 9a696...0e6
Håkon 1970 Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Forklart her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/kjop_og_salg_fond_oppgjorstider
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Det er helt vanlig. Virketiden blir også opplyst om når du gjennomfører handelen. Anonymkode: c49d9...1e1 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Det står i lenken ovenfor også, men fondsparing er jo langsiktig sparing (minst 5-6 år), så du har rett når du sier at det ikke er noe vits i å følge med på kursen sånn fra dag til dag. Et par dager har svært lite si i den sammenhengen. Hva tror du utslaget vil bli på dine 10 000 kr? Oppdater gjerne når du evt. finner det ut. Anonymkode: 9d370...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 Men..leser du ikke noen av de tingene du må trykke "godkjent" eller "har lest" på før du handler for tusenvis av kroner? Skum nå igjennom dem i det minste.. Anonymkode: f5e9f...abc 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ny innen dette, kjøpte for 4.gang i morges. Har ikke lagt merke til hvor lang tid det har tatt før, men ser må at de 10 000 jeg investerte i morges i åttetiden er trukket fra konto, står som "betaling med kid" , og er ikke kommet opp som kjøpt enda. Kursene varierer jo veldig, har prøvd å kjøpe de dagene det har vært lavest, men om det tar en dag eller mer så er det jo nesten ikke noe poeng i å følge med på kursen, den kan jo være veldig annerledes fra en dag til neste! Og ja, dette skal være langsiktig så ikke sååå viktig, men kan jo fort bli endel kr mer om jeg følger med å kjøper på riktige tidspunkt. Dette et globale indeksfond kjøpt via dnb? Er det vanlig at det går så lang tid? Om jeg legger inn en faktura så blir det jo trukket på timen.... Anonymkode: 9a696...0e6 Tar ett par virkedager. Har tjent mye på fond. Velger du riktig fond, kan du få veldig god avkastning. Har du satset safe, går det tregere, men da er det jo mindre risk for tap, om det er et bra fond. Anonymkode: fcf5f...422 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 Hvor er det best å kjøpe fond for laveste gebyr etc? Jeg har til nå brukt DNB, men det er dyrt har jeg hørt Anonymkode: a372c...69c
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #8 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor er det best å kjøpe fond for laveste gebyr etc? Jeg har til nå brukt DNB, men det er dyrt har jeg hørt Anonymkode: a372c...69c Nordnet har stort utvalg og det beste brukergrensesnittet. Kron har laveste gebyr etter hva jeg kjenner til. Anonymkode: 06abf...4a6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er ny innen dette, kjøpte for 4.gang i morges. Har ikke lagt merke til hvor lang tid det har tatt før, men ser må at de 10 000 jeg investerte i morges i åttetiden er trukket fra konto, står som "betaling med kid" , og er ikke kommet opp som kjøpt enda. Kursene varierer jo veldig, har prøvd å kjøpe de dagene det har vært lavest, men om det tar en dag eller mer så er det jo nesten ikke noe poeng i å følge med på kursen, den kan jo være veldig annerledes fra en dag til neste! Anonymkode: 9a696...0e6 Det tar gjerne noen bankdager å gjennomføre et kjøp av aksjefond. Avhenger av fondet men kan ta 2-4 dager. Det er helt korrekt at man ikke vet helt sikkert hvilken kurs man får når man kjøper pga det tar noen dager. Det samme gjelder ved salg. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor er det best å kjøpe fond for laveste gebyr etc? Jeg har til nå brukt DNB, men det er dyrt har jeg hørt Anonymkode: a372c...69c Sbanken er blant de billigste på aksjefond. Enn så lenge. Anonymkode: a00d4...89e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Nordnet har stort utvalg og det beste brukergrensesnittet. Kron har laveste gebyr etter hva jeg kjenner til. Anonymkode: 06abf...4a6 Hvordan stiller Nordnet seg mtp gebyr, vet du? Anonymkode: a372c...69c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå