AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Del Skrevet 1. juli 2021 Jeg har nylig hatt en spontanabort i uke 9 og ønsker å bli gravid på nytt. Var hos gynekolog som ga klarsignal til å prøve igjen i det blødninger er stanset. Jeg har lest at det kan være «lettere» å bli gravid rett etter en SA og før den første menstruasjonen.. Noen som har erfaringer med dette? Hcg er enda tilstedeværende men synkende og eggløsningtestene jeg har tatt er positive, som jeg vil tro kommer av hormoner som fremdeles er i kroppen..? Er det noen som har klart å finne eggløsning rett etter en SA og som ble gravid raskt etterpå? Anonymkode: 1fe0b...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. juli 2021 #2 Del Skrevet 2. juli 2021 Jeg har opplevd to SA'er i uke 6. Var nøye på å kartlegge første eggløsning, og klarte å bli gravid begge gangene på denne. Var nok ekstremt heldig, selv om det sies at man er ekstra fruktbar etter en SA ja. Om det er stor forskjell på hvor sent man mister i svangerskapet er jeg usikker på. Jeg har også hatt MA i uke 9, og da var det ikke like lett. Men sånn sett er nok SA'er bedre, for da rydder kroppen opp selv og 'gjør seg klar' igjen. Vil anbefale deg å starte opp med EL-tester ikke lenge etter blødningen din har stoppet. Ta èn test hver ettermiddag på konsentert urin. Kan ta litt tid før eggløsningen dukker opp (flere opplever forsinkelser og litt krøll etter abort), men ikke gi opp! Plutselig kommer EL og da er det fint å være klar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå