Gå til innhold

Erfaringer med Azealinsyre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har rød og irritert hud. Med utbrudd av kviser. Hørt denne skal være bra men lurer på om det er noen som har erfaringer med dette produktet? 

Skal spørre hudlegen min om Finacea (altså Azealinsyre med resept-styrke.) 

Anonymkode: 393c6...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har brukt skinoren som er vel noe av det samme. Brukte det når jeg var yngre og syntes vel egentlig ikke at det hjalp stort, men hadde nok for mye kviser til å kun se resultater av den.. Huden føltes helt jævlig med den på, så var skikkelig ubehagelig.. Brukte den nok derfor ikke lenge nok til å se resultater heller.. 

For meg hjalp kun Diane p piller og det å bli eldre. Brukte også utelukkende produkter anbefalt av hudpleier fra exuviance, det holdt det i sjakk. 

Anonymkode: de36a...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har rosascea og Finacea hadde god effekt på meg. Bruker nå Acticlear fra Elixir som også har 15% azealinsyre. Husker jeg ble veldig rød av den i begynnelsen og den sved en del. Men nå klarer jeg meg ikke uten.

Hvis du vil prøve en litt mildere type i begynnelsen selger the Ordinary en type med 10%.

Anonymkode: 13791...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har brukt skinoren som er vel noe av det samme. Brukte det når jeg var yngre og syntes vel egentlig ikke at det hjalp stort, men hadde nok for mye kviser til å kun se resultater av den.. Huden føltes helt jævlig med den på, så var skikkelig ubehagelig.. Brukte den nok derfor ikke lenge nok til å se resultater heller.. 

For meg hjalp kun Diane p piller og det å bli eldre. Brukte også utelukkende produkter anbefalt av hudpleier fra exuviance, det holdt det i sjakk. 

Anonymkode: de36a...500

Finacea er 15% og Skinoren er 20% så den er ganske sterk ja.. Min hud tåler ganske mye men jeg sliter med litt seboreisk eksem typisk hud. Samt kviser. 

Men føltes den så fæl på? Nå ble jeg litt nervøs! 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har rosascea og Finacea hadde god effekt på meg. Bruker nå Acticlear fra Elixir som også har 15% azealinsyre. Husker jeg ble veldig rød av den i begynnelsen og den sved en del. Men nå klarer jeg meg ikke uten.

Hvis du vil prøve en litt mildere type i begynnelsen selger the Ordinary en type med 10%.

Jeg har mer seboreisk eksem. Helt grusomt! Men azealinsyre er vist anti-inflammatorisk. Kan tenkes at jeg bør begynne med 10% og deretter jobbe meg opp til 15% når huden er vant med produktet.  

Jeg ser Elixir selger bra produkter. Har lyst til å prøve den kremen med svovel men så dyr??!! Skulle ønske det var billigere alternativer :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har mer seboreisk eksem. Helt grusomt! Men azealinsyre er vist anti-inflammatorisk. Kan tenkes at jeg bør begynne med 10% og deretter jobbe meg opp til 15% når huden er vant med produktet.  

Jeg ser Elixir selger bra produkter. Har lyst til å prøve den kremen med svovel men så dyr??!! Skulle ønske det var billigere alternativer :( 

Det skader sikkert ikke å starte med 10%. Tror den er ganske billig også. 

Jeg har prøvd Sulfactil og den var litt før uttørrende for min hud. Men har sett andre merker som selger svovel-produkter. Kanskje verdt å prøve først for å se om det har effekt?

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/akne/by-wishtrend-sulfur-3-clean-gel30,5010039/?gclid=CjwKCAjwz_WGBhA1EiwAUAxIcehwR_l533ELOoD74Wlc37qzTCzyTv3ZEGHa1teH07mfCoUnTYrXahoC0RgQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker Skinoren mot kviser og er veldig fornøyd med den. Bruker den kun i hake/kjeveområdet da, og har fuktighetskrem over når den har tørket litt. Synes det fungerer utmerket. Renser også med salisylsyre pads før påføring av kremen, og ødelegger sikkert huden min, men slipper i allefall noe særlig kviser 😅

Anonymkode: 944a1...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil dere anbefale Azealinsyre eller Niacinamide for min hudtype? Usikker på hva jeg bør teste først.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...