AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Datteren vår på 3,5 år sier ofte at vi enten slår, klyper eller dytter henne. Det gjør vi altså ikke. Men det er en ting som blir tatt opp i barnehage og av venners foreldre. skal sies at vi har kontakt med Bvtj og får veiledning. Og vi har tatt det opp der også. Jeg er veldig redd for at vi skal bli stemplet som dårlige/voldelige foreldre når vi ikke er det. Hva kan vi gjøre/si til datteren vår sånn at hun kan forstå forskjellen på feks slåing og å være uheldig å dulte borti? Vi har prøvd å forklare forskjellen ved å vise hva en dult i armen er og har forklar at slåing er hardere og at det gjør vondt. Anonymkode: 9b6c4...c0d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Mange barn bruker «å slå» osv for å beskrive en situasjon de syns var dum men ikke klarer å sette ord på. For eksempel at man sier nei til noe, barnet blir sint og sier da at man slo selv om man ikke gjorde det. Du burde prate med barnet om at det ikke er lovt å lyve om sånt, og si at dere blir lei dere når barnet gjør det. Anonymkode: f8883...7a8 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Min 4 åring dier at jeg slår håret hennes når jeg børster det om morgenen🤷🏼♀️ Anonymkode: cfbf0...2fb 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Kanskje litt liten enda, så det kan være ordforrådet. Er det bevisst lyving kan du jo forklare henne hvilke konsekvenser det kan få dersom noen tror at dere slår henne. Ikke som skremselspropaganda, mer som at det ikke er lov å slå barn i Norge, og foreldre som gjør det kommer i fengsel, slik at barna ikke skal få vondt mer. Dette er veldig bra, for det finnes barn som blir slått. Da kommer politiet og redder de barna. Anonymkode: 11879...4f7
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min 4 åring dier at jeg slår håret hennes når jeg børster det om morgenen🤷🏼♀️ Anonymkode: cfbf0...2fb 🙈🤣
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Nå vil jo det være mer "bevis" om barnet mishandles mht merker og barnets atferd. Som andre nevner så er ikke ordforrådet helt topp i den alderen så er vanlig at små barn bruker ord som ikke henger på grep med virkeligheten..
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 Om dere slår vil det merkes på atferden. Har selv et barn som er godt fungerende, sosial, glad og helt uten mistrivselstegn. Hen påstår at pappa'n "kaster meg inn på rommet" når det er tid for en slags timeout. Pappa'n er enormt kjærlig og ettergivende... Ville ikke tatt det på alvor uten andre mistrivselstegn. Anonymkode: 4c63d...48c
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #8 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Om dere slår vil det merkes på atferden. Har selv et barn som er godt fungerende, sosial, glad og helt uten mistrivselstegn. Hen påstår at pappa'n "kaster meg inn på rommet" når det er tid for en slags timeout. Pappa'n er enormt kjærlig og ettergivende... Ville ikke tatt det på alvor uten andre mistrivselstegn. Anonymkode: 4c63d...48c Og hva skjer da når ett barn med spesielle behov (som ofte betyr rar og merkelig atferd) sier at mamma og/eller pappa slår? Anonymkode: 3e148...b21
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 Sønnen min sa i bhg og til besteforeldre at jeg hadde bitet han,ettersom han hadde ett fælt bitemerke på armen. Takk gud for at han fikk bitemerket i barnehagen av ett annet barn,så de ansatte visste at det ikke kunne være meg. Anonymkode: 3445d...b0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå