Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg har et generelt spørsmål hva dokumenter krever nav for å få innvilget engangsstønad ved fødsel 

Anonymkode: 5f314...f07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei jeg har et generelt spørsmål hva dokumenter krever nav for å få innvilget engangsstønad ved fødsel 

Anonymkode: 5f314...f07

Terminbekreftelse fra jordmor. 

Anonymkode: c8c2d...729

• Liker 5
Skrevet

Kun det? Jeg er 31 uker gravid og bor i Norge men  er stucked in utlandet pågrunn av koronaen og det går ikke noe fly til Norge og har sendt inn en søknad om engangsstønad ved fødsel og jeg fikk beskjed om at jeg måte sende inn kontoutskrift fra siste 24 mnd pluss bekreftelse på at husleia var betalt det siste år plus helse kort og tannlege time jeg fant ut at jeg var 3 mnd på vei mens jeg var på ferie i utlandet og har gått til legen her å sendt inn en termin bekreftelse men det er ikke godt nok det er derfor jeg spør 

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor de trenger kontoutskrift siden jeg ikke  mottar noe ytelser fra nav 

AnonymBruker
Skrevet
Availability skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor de trenger kontoutskrift siden jeg ikke  mottar noe ytelser fra nav 

Du må vel bevise at du bor fast i Norge?🤔

Anonymkode: 9deac...325

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Availability said:

Kun det? Jeg er 31 uker gravid og bor i Norge men  er stucked in utlandet pågrunn av koronaen og det går ikke noe fly til Norge og har sendt inn en søknad om engangsstønad ved fødsel og jeg fikk beskjed om at jeg måte sende inn kontoutskrift fra siste 24 mnd pluss bekreftelse på at husleia var betalt det siste år plus helse kort og tannlege time jeg fant ut at jeg var 3 mnd på vei mens jeg var på ferie i utlandet og har gått til legen her å sendt inn en termin bekreftelse men det er ikke godt nok det er derfor jeg spør 

Høres ut som du har søkt om sosialstønad ved en feiltakelse? Om det ikke er noen spesielle regler fordi du befinner deg i utlandet?

Det er normalt sett terminbekreftelse som kreves ja.

Anonymkode: b7da2...81a

• Liker 3
Skrevet

Det står at jeg har søkt på engangsstønad ved fødsel og jeg snakka med de hver dag på chat der de har gitt beskjed om at de trenger kun termin bekreftelse å det skulle holde 

Jeg har bostedsadresse I Norge 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må vel bevise at du bor fast i Norge?🤔

Anonymkode: 9deac...325

Jeg har bostedsadresse I Norge jeg reiste på ferie å fant ut at jeg var 3 mnd på vei når jeg gikk til legen her og nå så går det ikke noe fly til Norge pågrunn av koronaen og jeg er 31 uker på vei 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor kom beskjeden om at de trengte alt det andre da? Kan dele noe av teksten?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvor kom beskjeden om at de trengte alt det andre da? Kan dele noe av teksten?

Anonymkode: b7da2...8

Det står dette 

Vi trenger mer opplysninger 

Vi mottok en søknad om engangsstønad ved fødsel 18 juni men mangler opplysninger for å kunne behandle søknaden 

Kan du sende oss 

Kontoutskrift fra de siste 24 måneder 

Bekreftelse på at du har betalt husleie i det siste året eller at du eier en bolig i Norge 

Kopi av helse kort som viser svangerskapsoppfølgning I Norge 

Kopi av møter hos  helsevesenet /tannlege 

Eventuelt annet dokumentasjon som du har vært bosatt i Norge i de siste 2 årene 

Det er det som står i brevet 

Skrevet
1 minutt siden, Availability said:

Det står dette 

Vi trenger mer opplysninger 

Vi mottok en søknad om engangsstønad ved fødsel 18 juni men mangler opplysninger for å kunne behandle søknaden 

Kan du sende oss 

Kontoutskrift fra de siste 24 måneder 

Bekreftelse på at du har betalt husleie i det siste året eller at du eier en bolig i Norge 

Kopi av helse kort som viser svangerskapsoppfølgning I Norge 

Kopi av møter hos  helsevesenet /tannlege 

Eventuelt annet dokumentasjon som du har vært bosatt i Norge i de siste 2 årene 

Det er det som står i brevet 

Jeg har allerede opplyst de om at jeg er høy gravid og er stucked I utlandet pågrunn av koronaen og at jeg ikke mottar noe ytelser fra de og det jeg fikk beskjed om var at det er to vilkårer som må til og det første er at jeg er mor til barnet og at jeg bor i Norge og de sa tilogmed at jeg skulle bare sende inn en termin bekreftelse og det skulle holde 

AnonymBruker
Skrevet

Det står jo klart og tydelig at de vil ha bekreftet at du faktisk nor i Norge.

Anonymkode: be29d...1be

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da trenger de den dokumentasjonen for å vite at du faktisk har rettigheter i Norge. 

• Liker 4
Skrevet
Just now, Availability said:

Jeg har allerede opplyst de om at jeg er høy gravid og er stucked I utlandet pågrunn av koronaen og at jeg ikke mottar noe ytelser fra de og det jeg fikk beskjed om var at det er to vilkårer som må til og det første er at jeg er mor til barnet og at jeg bor i Norge og de sa tilogmed at jeg skulle bare sende inn en termin bekreftelse og det skulle holde 

Det står jo ingenting på nettsiden at de kommer til å kreve de punktene det eneste det står er at de trenger termin bekreftelse that's it 

Skrevet

Det står jo klart og tydelig at de vil ha bekreftet at du faktisk nor i Norge.

Anonymkode: be29d...1be

Jeg har bostedsadresse I Norge så det bør jo holde 

Skrevet

Ja, da trenger de den dokumentasjonen for å vite at du faktisk har rettigheter i Norge. 

Jeg har jo bostedsadresse I Norge men er stucked I utlandet å kommer meg ingen vei på grunn av koronaen 

AnonymBruker
Skrevet

Lurer veldig på hvilket land du er fast i, det går fly til Norge med mellomlanding fra de fleste steder. De vil vel forsikre seg at du faktisk bor i Norge, og gjør du det så betaler du vel boutgifter her. Når du sender dokumentasjon fra lege i utlandet så blir det ekstra dokumentasjon som skal inn

Anonymkode: 350c9...654

• Liker 15
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Lurer veldig på hvilket land du er fast i, det går fly til Norge med mellomlanding fra de fleste steder. De vil vel forsikre seg at du faktisk bor i Norge, og gjør du det så betaler du vel boutgifter her. Når du sender dokumentasjon fra lege i utlandet så blir det ekstra dokumentasjon som skal inn

Anonymkode: 350c9...654

Jeg har snakka med de å de sa i begynnelsen at jeg skulle bare sende inn en termin bekreftelse å det skulle holde hvorfor krever de kontoutskrift jeg søker ikke om aap eller sosial stønad jeg søker om engangsstønad ved fødsel 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...