Gjest Advarsel Skrevet 13. september 2005 #1 Skrevet 13. september 2005 Ikke lagre Hjem på mobilen!! Skulle du miste nøklene og mobilen samtidig, kan tyver finne nummeret hjem, bruke nøklene, og voila! huset er robbet. Rekker man hjem i tide, må alle låsene skiftes. Bruk et annet navn for hjemmetelefonen, så er man enda sikrere.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2005 #2 Skrevet 13. september 2005 Måte å hysteri! Så overpåpasselig gidder jeg ikke bli!
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2005 #3 Skrevet 13. september 2005 Godt forslag. (He he mobiltyven over her vil ikke at folk skal bli bevisste på dette)
tommeline Skrevet 13. september 2005 #4 Skrevet 13. september 2005 Men hvis nøkkel- og telefontyven først har stjelt mobilen, så vil han vel klare å finne ut hvem som eier mobiltelefonen? Og kunne finne ut hvor vedkommende bor.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2005 #5 Skrevet 13. september 2005 Men hvis nøkkel- og telefontyven først har stjelt mobilen, så vil han vel klare å finne ut hvem som eier mobiltelefonen? Og kunne finne ut hvor vedkommende bor. ← Om jeg mistet mobilen og nøklene samtidig må jeg miste hele veska. Men jeg tror de fleste skurker som hadde funnet den da ville tømt den for penger og kort, kost seg med gratis telefon og slengt fra seg resten. Tror ikke det er overhengende fare for at de hadde sjekket mobilen for adresse, dratt dit og rundstjålet meg. Og hadde jeg mistet nøklene ville jeg ha skiftet alle låser selv om jeg mistet kun nøklene.
lillesky Skrevet 13. september 2005 #6 Skrevet 13. september 2005 Hva skal man skrive istedenfor hjem da? :klø: Og samme her, mister jeg nøklene OG mobilen samtidig, så mister jeg hele veska og da ligger jo alt der...
Gjest Milah Skrevet 13. september 2005 #7 Skrevet 13. september 2005 Jeg har hustelefonen hjem til mine foreldre lagret som "Horror House"
Sniglå Skrevet 13. september 2005 #8 Skrevet 13. september 2005 Jeg har hustelefonen hjem til mine foreldre lagret som "Horror House" ← Og hvis det er noen du ikke liker i det hele tatt, kan jo dette lagres på telefonen som...tja..."rike-folk-som-aldri-er-hjemme-onsdagskveldene" ? Men uansett, trådstarter: Hvorfor kommer du med denne advarselen? Har du opplevd noe sånnt selv?
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2005 #9 Skrevet 13. september 2005 Har noen mobiltelefonen din så er det jo bare å ringe med den til sin egen telefon. Så har de nummeret. Deretter så er det å ta et nummersøk og så har man navn og adresse.
Gjest 1111 Skrevet 13. september 2005 #10 Skrevet 13. september 2005 Har noen mobiltelefonen din så er det jo bare å ringe med den til sin egen telefon. Så har de nummeret. Deretter så er det å ta et nummersøk og så har man navn og adresse. ← Jeg vil nok tro at de som rapper mobiltelefoner og nøkler klarer å tenke så langt.
vixen Skrevet 13. september 2005 #11 Skrevet 13. september 2005 For meg er ikke hjem på mobilen det samme som hjemme hos meg, så da hadde jeg nok forvirret tyven... -viXen-
Malama Skrevet 13. september 2005 #12 Skrevet 13. september 2005 Ja, som noen andre sa, om en som har mobil og nøkler ønsker å vite hvor, så sjekker de da bare adressa på TELEFONENS nummer, ikke nødvendigvis det du har lagra som hjem. Og mister du nøklene, så bytter du låsene UANSETT om du har mistet mobilen (og derved hele veska, navn, adresse, leg og kontanter og sånn i mitt og mange andres tilfelle) eller ei. Har du mista telefonen og en hjelpsom sjel finner den, da hjelper det derimot en del å ha lagret "hjem" eller tilsvarende, som man da kan ringe og si "Jeg har funnet denne mobilen, dere vil vel ha den igjen" Been there, done that. (å ringe altså, ikke å miste den)
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2005 #13 Skrevet 13. september 2005 Glemt å ta medisinen din i dag, trådstarter?
Væren Skrevet 13. september 2005 #14 Skrevet 13. september 2005 Ungene mine fant en mobiltelefon på fortauet oppi gata i fjor sommer. Vi ringte førstemann som sto på anropsloggen fordi vi regnet med dette var et nummer som eieren var i jevnlig kontakt med. Vi fortalte vedkommende som svarte at vi hadde funnet telefonen og spurte hvem som eide den. Det viste seg at eieren var på fisketur rett i nærheten, vi visste faktisk også hvem han var, og han ble kjempeglad da han fikk telefonen igjen samme ettermiddag. Det hører med til historien at denne fyren ikke har et helt prikkfritt rulleblad, så kanskje han lærte noe om ærlighet denne dagen! I alle fall fikk nok vi oss en "venn for livet", så vi regner med at huset vårt får stå i fred for ham og hans venner... Det er egentlig fryktelig enkelt å finne ut sånne personlige opplysninger...
Gjest Bellatrix Skrevet 13. september 2005 #15 Skrevet 13. september 2005 For meg er ikke hjem på mobilen det samme som hjemme hos meg, så da hadde jeg nok forvirret tyven... -viXen- ← Sånn hadde jeg det før også, så hvis noen ville gjøre innbrudd hos hjem måtte de reise 130 mil først. Hjem kan bety så mangt. Der jeg bor, der jeg vokste opp er i hvert fall to vanlige alternativer for hva som er hjem. Og vil noen finne ut hvor jeg bor så klare de nok det likevel.
Elanor Skrevet 13. september 2005 #17 Skrevet 13. september 2005 Hysteri og hysteri... Det skader vel ikke å være litt forsiktig? Ikke særlig relevant for meg, dog, da jeg har ikke hustelefon, og har nummeret til barndomshjemmet, nå bebodd av Pappan min, lagret under "Hjem" på mobilen.
Trampe Skrevet 13. september 2005 #18 Skrevet 13. september 2005 Det er jo null problem i dag å finne ut adressen og slikt til folk, så jeg tror nok ikke jeg vil bytte navn på "hjem" på min mobil... Som andre har nevnt - mister man nøkler og veske, bytter man låser. Da kan tyven bare sitte der med den gamle nøkkelen for min del.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2005 #19 Skrevet 13. september 2005 synes det er litt tryggt å ha "hjem" på mobilen.Hvis noe skulle skje og jeg ikke hade legitimasjon med meg og ev ikke kunne gjøre rede for meg, da er det fint at noen andre kan finne frem til mine anhørige gjennom mobilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå