Gå til innhold

Menn som er Veldig Viktige i jobben sin og derfor ikke har tid til å sende en melding ila dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff dump han og gå videre. Snakker av erfaring. I en så tidlig fase, om han er oppriktig intr i deg, hadde han nok sendt en sms i løpet av dagen. Det er jo en koselig ting å gjøre og i en tidlig fase hvor alt er nytt, spennende og det kribler litt, så gjør man koselige ting. Jeg har datet mange jeg også som ikke gadd å ta seg tid til å svare. Mannen jeg er med nå har en svært god jobb med mye ansvar, den er også ganske viktig. Men han har alltid tatt seg tid i pausen til å svare meg. 

Anonymkode: 2a27a...803

Meg når jeg går inn til alle sjefer jeg noensinne har hatt i arbeidslivet: 

"Har du fem minutter"?

"Ja, stig på". 

Man har all den tiden man vil ha. Ferdig snakka.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (2 minutter siden):

Herregud, du høres krevende ut.

Jeg kan gjerne overøse partneren/daten min med kjærlighetserklæring på ettermiddag/kveld, men når jeg er på jobb så er jeg på jobb. Og det er som oftest daten/partneren min også. Jeg prøver å ikke jobbe noe mer enn nødvendig utover åtte timer hver dag, selv om jeg har en "viktig" jobb. Da kniper jeg selvfølgelig heller inn på ting som ikke har med jobben å gjøre for å bli fortest mulig ferdig. Hender av og til at jeg sender en melding hvis jeg har lunsj og har tid, men det bør ikke være noe som er påkrevd.

«Herregud, du høres krevende ut». Lær deg en litt bedre hersketeknikk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har nå datet en mann en liten stund, som alltid har svart relativt fort når jeg sender melding. Han var veldig på svært fort og inviterte meg og barnet mitt til ferieboligen sin allerede på date to. Han har snakket om hvilke ferier vi skal reise på, tullet om bryllupet vårt (!) og at jeg skal presenteres for foreldrene hans. Han er kjekk, flott og veltalende, og selv om jeg har tenkt at dette er for godt til å være sant og føltes som love- bombing, så har jeg tenkt at han skal jeg ikke la gå fra meg. Men han sender som oftest ikke sms først, og nå avventer jeg for å se om han kommer til å sende noen melding i dag i det hele tatt. 

Jeg føler at det er en form for fellestrekk i de menn jeg faller for. De er suksessfulle i sitt felt og de er flinke til å prate for seg. De gjør en "viktig jobb" på sitt felt. Selv har jeg ikke samme "viktige" jobb, men den er viktig for meg. Og jeg har tid til å sende en sms til en jeg liker.  Nå når denne mannen også begynner å informere om av at han er "travel"på jobb, i den grad at han da tydeligvis ikke har tid til å sende en melding ila dagen på eget insj, så blir jeg litt sånn meeh. Samtidig har vi avtalt et nytt møte, så jeg vet ikke om det er jeg som krever for mye eller hva man skal si.

Hva er deres erfaring med menn som er så travle at de ikke har tid til å sende en melding på dagen? Han har stillesittende jobb, det er ikke sånn at han henger i en høyspentmast eller kjører trailer og derfor ikke kan sende en melding. Jeg må vel ærlig innrømme at jeg er provosert. For han er ikke første mannen jeg dater som er opptatt av å markere hvor viktig han er i jobben sin, og dermed subtilt kommuniserer hvordan rangordningen er mellom den og meg.

Jeg vil ha en kjæreste, og jeg prøver å endre mitt tiltrekningsmønster sånn at jeg avslutter en relasjon med sånne menn så fort som mulig når jeg ser varselstegnene. Men man skal jo ikke gi opp for fort heller, kanskjer er det like mye min forventning om å bli avvist som spiller inn her - vi har jo faktisk avtalt en dag for nytt møte. Så før jeg hisser meg for mye opp så vil jeg gjerne høre hva dere synes.  

Anonymkode: 85a6d...ba0

Jeg jobber med mat og mobilen min ligger i garderoben hele vakten. Må man så må man. :sjenert:

Anonymkode: 32e32...e8e

• Liker 2
Skrevet

Det er ganske vanlig og ikke dulle med tlf når man er på jobb.

Slutt å overtenk og heller bry deg om han svarer etter endt arbeidsdag

• Liker 4
Skrevet

Kjæresten har en lederjobb og har veldig travle dager med ekstreme mengder møter. Noen ganger snakker vi svært lite gjennom dagen, andre er det mer. Han svarer alltid men det kan ta litt tid. Klarer å ikke snakke med han fra 8-16 altså. Ikke noe stress! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

«Herregud, du høres krevende ut». Lær deg en litt bedre hersketeknikk. 

Det var ikke et forsøk på hersketeknikk. Sikkert derfor det ikke fremstår som et vellykket forsøk på det.

• Liker 3
Skrevet

Vet ikke hvor lenge dere har datet eller hva du regner som "kort" tid. Men jeg hadde blitt helt stressa av tulling om bryllup og invitasjon til feriehus. Så hadde satt pris på om jeg slapp gnål på meldinger mens han var på jobb, men vi er jo alle forskjellige. 

De jeg kjenner som har krevende stillinger der man har råderett over egen tid de har ofte behov for å koble av når de har muligheten siden det er så mye som skjer hele tiden, når det er sagt så ville vel de fleste ha mulighet til å sende en melding om de ønsket det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne i lederstilling og dagene varierer veldig, men stort sett går det i å løpe fra møte til møte (både internt og digitalt med andre), få ting i fanget som haster eller ikke har blitt gjort ordentlig, medarbeidere som trenger «fem minutter» til å prate om noe, mange samtaler i mobilen, budsjetter, forhandlinger med kunder og samarbeidspartnere, gjennomgang av kontrakter og lovverk, gjennomgå statistikker etc - gjerne alt dette på en dag. Alle møtene gjør at jeg aldri får gjort jobben min og må enten starte ekstra tidlig eller jobbe ettermiddag og helg.

Uansett, jeg rekker alltid å sende en mld eller to til min kjære, men sjelden mer enn det. Og han vet at det er hektisk og at det kan ta tid før han får svar. Mobilen er ett av de viktigste arbeidsverktøyene vi har og alt er syncet med crm-system, cloud, Office, regnskapsprogram etc + at alle har skype, teams o.l sånn at jeg og de andre i ledelsen sitter mye på mobilen - og jeg har derfor mulighet til å sende mld eller svare innimellom, men det er selvfølgelig dager der jeg bare skriver «fullt kaos, snakkes senere». Noen samtale på messenger el.l er stort sett umulig å få til, kanskje rundt lunsjtid. 

Anonymkode: 77597...779

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (9 minutter siden):

Vet ikke hvor lenge dere har datet eller hva du regner som "kort" tid. Men jeg hadde blitt helt stressa av tulling om bryllup og invitasjon til feriehus. Så hadde satt pris på om jeg slapp gnål på meldinger mens han var på jobb, men vi er jo alle forskjellige. 

De jeg kjenner som har krevende stillinger der man har råderett over egen tid de har ofte behov for å koble av når de har muligheten siden det er så mye som skjer hele tiden, når det er sagt så ville vel de fleste ha mulighet til å sende en melding om de ønsket det. 

Kort tid ja, vi har bare totalt 4 dater over en måned. Så jeg sperret øynene opp da han inviterte meg og barnet på hytta på date to. Men kjekke veltalende menn slipper unna med så mangt. Jeg var helt med, jeg 😅  Så det er noe rart med at han tar forholdet dit så tidlig, samtidig som at han ikke lurer på hva jeg gjør hele dagen? Og kvelden- det er som oftest jeg som sender melding på kvelden først, og da får jeg svar. Nå når jeg ikke har sendt melding, hører jeg ikke noe fra han. 

AnonymBruker
Skrevet
EmilieH skrev (26 minutter siden):

Kjæresten har en lederjobb og har veldig travle dager med ekstreme mengder møter. Noen ganger snakker vi svært lite gjennom dagen, andre er det mer. Han svarer alltid men det kan ta litt tid. Klarer å ikke snakke med han fra 8-16 altså. Ikke noe stress! 

Ja, men dere vet hvor dere har hverandre. Dere er trygge i relasjonen. Det er noe helt annet enn tidligst i en datingfase. Jeg kjenner han ikke, og hadde satt pris på at han viste gjennom en enkel melding at han er bevisst min eksistens i verden også når vi ikke møtes fysisk hvor han kommer med erklæringer om bryllup og foreldre og hyttetur.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Mannen din, han du bor sammen med og vet at du treffer hver kveld?

Det er noe annet å date, føle seg ønsket og prøve å bli kjent enn å ha en ektemann. Det krever flere meldinger, ellers blir det ikke noe forhold heller.

Anonymkode: 49102...aa5

På min jobb så får vi ikke lov å ha mobiltelefonen på oss i arbeidstiden. Kun i pausen.  Og jeg klarte å både date og få meg kjæreste. Er man på jobb, så er man på jobb, tenker jeg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det føles som love-bombing og for godt til å være sant så er det kanskje nettopp det? Hvem snakker om ferier, bryllup og møte foreldrene etter en måned og 4 dates? Se på hva han gjør, ikke hva han sier. Jeg ville vært litt skeptisk.

Anonymkode: 054fb...9e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så ulike vi mennesker er, jeg er helt motsatt: hadde blitt irritert dersom han jeg var sammen med hadde sendt meldinger uten da hadde vært noe viktig ila arbeidsdagen. Hadde opplevd det som masete. 

Sender heller ikke meldinger med mindre det er noen spesifikt er ute etter, feks "møtes om 2 timer?" 

Anonymkode: fc031...2b6

• Liker 4
Skrevet
DHG skrev (46 minutter siden):

Meg når jeg går inn til alle sjefer jeg noensinne har hatt i arbeidslivet: 

"Har du fem minutter"?

"Ja, stig på". 

Man har all den tiden man vil ha. Ferdig snakka.

Jo, men at sjefen din har fem minutter til å snakke om jobb på jobb, er noe annet enn å sende flørtende sms.

Jeg har noen dager på jobb der jeg ikke har tid til å svare på private telefoner eller sms, alt går i ett fra møte til hasteoppgaver til neste møte. Da kan jeg ikke ta meg tid til å flørte med mannen min på sms selv om jeg måtte ønske det. 

Profesjonalitet på jobb er første pri i arbeidstiden, tross alt.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har en stillesittende jobb, ser kunn på telefon min en gang om dagen og det er i lunsjen min. 

• Liker 3
Skrevet

Hva er så viktig at dere må sende meldinger til hverandre i løpet av arbeidsdagen? 

Jeg hadde ett svært kort forhold til en type som kunne ringe og sende mld flere ganger i løpet av arbeidsdagen. Jeg har ikke tid til det og til slutt orket jeg ikke hele gubben lenger. Det er faen meg bare mas å holde på sånn når folk er på jobb.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen din, han du bor sammen med og vet at du treffer hver kveld?

Det er noe annet å date, føle seg ønsket og prøve å bli kjent enn å ha en ektemann. Det krever flere meldinger, ellers blir det ikke noe forhold heller.

Anonymkode: 49102...aa5

Nei det er ikke noe annet , jeg datet en som ville ha meldinger hver dag mens jeg var på jobb, han ble dumpet for sånt gidder ikke jeg

Anonymkode: 53cbc...16a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skrev du føler det er en form for fellestrekk i de mennene du faller for. Hvilke reaksjons mønster har du ovenfor de mennene? Tror det kan være lurt å se på ditt eget mønster og vurder om det er noe du kan gjøre annerledes. Ikke for å tilpasse deg han, men for at du ikke ender opp i det samme.

Og jobben hans er sikkert viktig, men ikke sett han på noe pidestall. Ikke sikkert du gjør det, men lurt å være litt ops på det.

Anonymkode: b947a...cc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (4 minutter siden):

Hva er så viktig at dere må sende meldinger til hverandre i løpet av arbeidsdagen? 

Jeg hadde ett svært kort forhold til en type som kunne ringe og sende mld flere ganger i løpet av arbeidsdagen. Jeg har ikke tid til det og til slutt orket jeg ikke hele gubben lenger. Det er faen meg bare mas å holde på sånn når folk er på jobb.

Haha, ja jeg skjønner hva du mener. Kanskje er det ikke manglende meldinger i arbeidstida jeg er i stuss over. Det er kanskje mer den intensiteten og interessen han har hatt i de fysiske møtene. Jeg har blitt marinert i positiv oppmerksomhet og det har vært vidunderlig etter mange år hvor jeg bare har vært mamma. Jeg har tenkt at jeg må da være litt av en fortreffelighet når han har ønsket å ta det videre så fort. Samtidig har det skurret og det er vel derfor jeg hisser meg opp over manglende meldinger fra ham. Jeg leter etter at noe er feil for det er vel for godt til å være sant.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min kjæreste (bor ikke sammen) tekster gjerne ikke før bare et par meldinger på kveldstid. Sånn var det når vi datet også. Det viktigste er hvordan man har det når man er sammen så lenge man ikke er i et avstandsforhold.

Anonymkode: c084f...0f9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...