Gå til innhold

Menn som er Veldig Viktige i jobben sin og derfor ikke har tid til å sende en melding ila dagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå datet en mann en liten stund, som alltid har svart relativt fort når jeg sender melding. Han var veldig på svært fort og inviterte meg og barnet mitt til ferieboligen sin allerede på date to. Han har snakket om hvilke ferier vi skal reise på, tullet om bryllupet vårt (!) og at jeg skal presenteres for foreldrene hans. Han er kjekk, flott og veltalende, og selv om jeg har tenkt at dette er for godt til å være sant og føltes som love- bombing, så har jeg tenkt at han skal jeg ikke la gå fra meg. Men han sender som oftest ikke sms først, og nå avventer jeg for å se om han kommer til å sende noen melding i dag i det hele tatt. 

Jeg føler at det er en form for fellestrekk i de menn jeg faller for. De er suksessfulle i sitt felt og de er flinke til å prate for seg. De gjør en "viktig jobb" på sitt felt. Selv har jeg ikke samme "viktige" jobb, men den er viktig for meg. Og jeg har tid til å sende en sms til en jeg liker.  Nå når denne mannen også begynner å informere om av at han er "travel"på jobb, i den grad at han da tydeligvis ikke har tid til å sende en melding ila dagen på eget insj, så blir jeg litt sånn meeh. Samtidig har vi avtalt et nytt møte, så jeg vet ikke om det er jeg som krever for mye eller hva man skal si.

Hva er deres erfaring med menn som er så travle at de ikke har tid til å sende en melding på dagen? Han har stillesittende jobb, det er ikke sånn at han henger i en høyspentmast eller kjører trailer og derfor ikke kan sende en melding. Jeg må vel ærlig innrømme at jeg er provosert. For han er ikke første mannen jeg dater som er opptatt av å markere hvor viktig han er i jobben sin, og dermed subtilt kommuniserer hvordan rangordningen er mellom den og meg.

Jeg vil ha en kjæreste, og jeg prøver å endre mitt tiltrekningsmønster sånn at jeg avslutter en relasjon med sånne menn så fort som mulig når jeg ser varselstegnene. Men man skal jo ikke gi opp for fort heller, kanskjer er det like mye min forventning om å bli avvist som spiller inn her - vi har jo faktisk avtalt en dag for nytt møte. Så før jeg hisser meg for mye opp så vil jeg gjerne høre hva dere synes.  

Anonymkode: 85a6d...ba0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har bare 1 erfaring med sånn mann, og han ble verre og verre med tiden dessverre. 

Anonymkode: 49a83...0b0

• Liker 10
Skrevet

Jeg har en lederstilling og er enten i møter, samtaler eller operativ mer eller mindre 8 timer om dagen (og 1-2 timer hver ettermiddag) 
Har jeg tid til å sende en hyggelig melding, så gjør jeg det. Men samtidig så er det ikke hver gang når jeg endelig får tid til å puste at jeg ønsker å sette meg ned med mobilen og skrive meldinger. 

Uavhengig om jobben er viktig eller ikke, så er man satt til den stillingen man har, og det bør ikke være spesielt oppsiktsvekkende om noen ikke har mulighet til å sende SMS/chatmeldinger i løpet av arbeidsdagen. Det er mye mer vanlig enn man tror. 

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Jo viktigere en stilling er, jo mer rår man over sin egen tid (selv om man har mye å gjøre). Enhver i en «viktig» stilling har mulighet til å sende en privat melding eller to i løpet av arbeidsdagen. Når det er sagt, så ser jeg ikke poenget i å holde kontakt i arbeidstiden, med mindre dere skal avtale noe el.l

Anonymkode: 07a88...b1a

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender sjelden eller aldri meldinger i arbeidstiden, det hører fritiden til. Vanlige folk klarer jo vente noen timer.

Anonymkode: 74c84...e90

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo mest an på hvor mye han jobber. For jeg har forståelse for, og beundrer, at det er jobben som har fokus i arbeidstiden. Men hvis arbeidstiden blir mer enn de vanlige åtte timene på hverdagene ville jeg nok revurdert forholdet. Og hvis han glemte å ta kontakt resten av dagen også ville jeg vært skeptisk.

At han allerede tøyser med framtidig bryllup og ellers oppfører seg for seriøs for tidlig er ikke et godt tegn. Det kan virke litt som han er ute etter noen som gjør jobben kjæreste/kone/mor til framtidig barn mer enn han er opptatt av at det er akkurat deg.

Anonymkode: 7a930...d74

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Dolce skrev (6 minutter siden):

Klarer du deg ikke en arbeidsdag uten en melding/sms? 

Jeg sender aldri private meldinger/sms i løpet av arbeidsdagen. Det betyr ikke at jeg ikke elsker mannen min, og det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om vennene mine. Når jeg er på jobb, så er jeg på jobb. Så enkelt er det. Selv om jeg nok ikke har "verdens viktigste jobb". 

Mannen din, han du bor sammen med og vet at du treffer hver kveld?

Det er noe annet å date, føle seg ønsket og prøve å bli kjent enn å ha en ektemann. Det krever flere meldinger, ellers blir det ikke noe forhold heller.

Anonymkode: 49102...aa5

• Liker 11
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har nå datet en mann en liten stund, som alltid har svart relativt fort når jeg sender melding. Han var veldig på svært fort og inviterte meg og barnet mitt til ferieboligen sin allerede på date to. Han har snakket om hvilke ferier vi skal reise på, tullet om bryllupet vårt (!) og at jeg skal presenteres for foreldrene hans. Han er kjekk, flott og veltalende, og selv om jeg har tenkt at dette er for godt til å være sant og føltes som love- bombing, så har jeg tenkt at han skal jeg ikke la gå fra meg. Men han sender som oftest ikke sms først, og nå avventer jeg for å se om han kommer til å sende noen melding i dag i det hele tatt. 

Jeg føler at det er en form for fellestrekk i de menn jeg faller for. De er suksessfulle i sitt felt og de er flinke til å prate for seg. De gjør en "viktig jobb" på sitt felt. Selv har jeg ikke samme "viktige" jobb, men den er viktig for meg. Og jeg har tid til å sende en sms til en jeg liker.  Nå når denne mannen også begynner å informere om av at han er "travel"på jobb, i den grad at han da tydeligvis ikke har tid til å sende en melding ila dagen på eget insj, så blir jeg litt sånn meeh. Samtidig har vi avtalt et nytt møte, så jeg vet ikke om det er jeg som krever for mye eller hva man skal si.

Hva er deres erfaring med menn som er så travle at de ikke har tid til å sende en melding på dagen? Han har stillesittende jobb, det er ikke sånn at han henger i en høyspentmast eller kjører trailer og derfor ikke kan sende en melding. Jeg må vel ærlig innrømme at jeg er provosert. For han er ikke første mannen jeg dater som er opptatt av å markere hvor viktig han er i jobben sin, og dermed subtilt kommuniserer hvordan rangordningen er mellom den og meg.

Jeg vil ha en kjæreste, og jeg prøver å endre mitt tiltrekningsmønster sånn at jeg avslutter en relasjon med sånne menn så fort som mulig når jeg ser varselstegnene. Men man skal jo ikke gi opp for fort heller, kanskjer er det like mye min forventning om å bli avvist som spiller inn her - vi har jo faktisk avtalt en dag for nytt møte. Så før jeg hisser meg for mye opp så vil jeg gjerne høre hva dere synes.  

Anonymkode: 85a6d...ba0

Huff.

Hvorfor kan han ikke få fokusere på arbeidsdagen og bli ferdig med den før han kontakter deg?

Hva er det med deg som ikke kan vente til etter arbeidstid?

Brenner huset?

Har du vært i en alvorlig ulykke? 

Om ikke så er det kvelende intenst med slike krav. 

Og..   en mann som inviterer deg og ditt barn på ferie på date 2 og snakker tull (men alltids noe alvor i undertonen) om bryllup er skremmende mye "på". Noe skurrer. 

Så syntes jeg det er veldig tidlig å presentere en date for barnet..  

Det ble litt for mye av mine personlige meninger, så kort fortalt syntes jeg du er urimelig med å kreve kontakt når han er på jobb. 

Gjest TheCatLady
Skrevet

Men han sender melding på eget initiativ senere på dagen? Jeg tenker at det er der problemet ligger isåfall, men hvis det bare er det at han ikke sender melding på dagtid så ser jeg egentlig ikke problemet selv om jeg personlig synes det er litt rart. Greit nok at man er travel, men hvis man er forelsket så tar man seg tid til en melding. 

Jeg hadde egentlig ikke giddet hvis han tar veldig lite initiativ. Det er sånt som hadde skapt usikkerhet hos meg og er han så travel nå og ikke har tid til deg så blir det sikkert ikke bedre senere heller. 

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kommer jo mest an på hvor mye han jobber. For jeg har forståelse for, og beundrer, at det er jobben som har fokus i arbeidstiden. Men hvis arbeidstiden blir mer enn de vanlige åtte timene på hverdagene ville jeg nok revurdert forholdet. Og hvis han glemte å ta kontakt resten av dagen også ville jeg vært skeptisk.

At han allerede tøyser med framtidig bryllup og ellers oppfører seg for seriøs for tidlig er ikke et godt tegn. Det kan virke litt som han er ute etter noen som gjør jobben kjæreste/kone/mor til framtidig barn mer enn han er opptatt av at det er akkurat deg.

Anonymkode: 7a930...d74

Mange jobber mer enn 8 timer..   uten at det er dumpegrunn. 

AnonymBruker
Skrevet
Dolce skrev (12 minutter siden):

Klarer du deg ikke en arbeidsdag uten en melding/sms? 

Jeg sender aldri private meldinger/sms i løpet av arbeidsdagen. Det betyr ikke at jeg ikke elsker mannen min, og det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om vennene mine. Når jeg er på jobb, så er jeg på jobb. Så enkelt er det. Selv om jeg nok ikke har "verdens viktigste jobb". 

Det er noe annet å date, føle seg ønsket og prøve å bli kjent enn å ha en ektemann. Det krever flere meldinger, ellers blir det ikke noe forhold heller.

• Liker 6
Skrevet

Folk er forskjellige. Det finnes merkelige skapninger der ute i sitt habitat som ikke har Facebook-konto. Noen av dem går rundt med Snake på mobilen... 

For hva som er normalt må bedømmes ut fra den personligheten man har for hånden. Noen sender mye meldinger, andre sender lite. Det du reagerer på er antakeligvis endringen i mengde meldinger - og der synes jeg du er inne på noe. Når man går fra mye kommunikasjon til lite betyr det at man har havnet lengre ned på prioriteringslisten. Alle har 2 minutter til å sende en melding på jobb. Jeg har også en veldig viktig jobb og jeg har mange minutter til å sende mange meldinger. Det er ikke en problemstilling. Man har som regel tid til det man vil ha tid til. En leder kan si "gi meg 2 minutter, og skrive en melding før h*n går inn i et møte. Det finnes ingen gode nok unnskyldninger med mindre man som nevnt henger i en høyspentmast med gummivotter du ikke kan ta av. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da kan jeg minne deg på at for veldig få tiår siden fantes ikke hverken Messenger eller sms. 

Folk ble kjent med hverandre da også. De datet. De forelsket seg. Fikk barn. Stiftet familie. Og alt dette selv om de ikke kunne sende sms/meldinger mens de var på jobb. Rart, ikke sant? 

Endret av Dolce
  • Liker 12
Skrevet
Dolce skrev (Akkurat nå):

Da kan jeg minne deg på at for veldig få tiår siden fantes ikke hverken Messenger eller sms. 

Folk ble kjent med hverandre da også. De datet. Ble kjent med hverandre. De forelsket seg. Fikk barn. Stiftet familie. Og alt dette selv om de ikke kunne sende sms/meldinger mens de var på jobb. 

De hang også over fasttelefonen. Noen skrev sirlige brev. 

Si meg, er De ingen romantiker?

• Liker 8
Skrevet

Driver aldri med private meldinger/telefoner/snap etc i løpet av arbeidsdagen om ikke det er noe spesielt. Det gjør ikke min samboer eller.

tror ikke vi er noe mindre glad i hverandre av den grunn 💁🏼

• Liker 6
Skrevet

Herregud, du høres krevende ut.

Jeg kan gjerne overøse partneren/daten min med kjærlighetserklæring på ettermiddag/kveld, men når jeg er på jobb så er jeg på jobb. Og det er som oftest daten/partneren min også. Jeg prøver å ikke jobbe noe mer enn nødvendig utover åtte timer hver dag, selv om jeg har en "viktig" jobb. Da kniper jeg selvfølgelig heller inn på ting som ikke har med jobben å gjøre for å bli fortest mulig ferdig. Hender av og til at jeg sender en melding hvis jeg har lunsj og har tid, men det bør ikke være noe som er påkrevd.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her er et par tips til menn som lurer på hvor sexlysten ble av...mange damer må holdes litt varme, gjerne med noen litt hyggelige meldinger i løpet av dagen -

"En forelsket mann sender gjerne søte meldinger, gir masse oppmerksomhet og sørger dermed for å opprettholde denne stemningen som gjør at kvinner får lyst på sex. Men når han ikke er så forelsket lenger, vil denne oppførselen, som gjerne ikke er så typisk for en mann, ofte endre seg. Mannen fortviler over at kjæresten ikke vil ha like mye sex mer, men det han ikke forstår er at det var de tingene han, helt naturlig, gjorde i begynnelsen som gjorde at hun hadde så lyst på sex."

https://www.nettavisen.no/livsstil/slik-bevarer-dere-sexlivet-selv-etter-mange-ar-som-kjarester/s/12-95-3423541250

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Uff dump han og gå videre. Snakker av erfaring. I en så tidlig fase, om han er oppriktig intr i deg, hadde han nok sendt en sms i løpet av dagen. Det er jo en koselig ting å gjøre og i en tidlig fase hvor alt er nytt, spennende og det kribler litt, så gjør man koselige ting. Jeg har datet mange jeg også som ikke gadd å ta seg tid til å svare. Mannen jeg er med nå har en svært god jobb med mye ansvar, den er også ganske viktig. Men han har alltid tatt seg tid i pausen til å svare meg. 

Anonymkode: 2a27a...803

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Dolce skrev (5 minutter siden):

Folk ble kjent med hverandre da også. De datet. De forelsket seg. Fikk barn. Stiftet familie. Og alt dette selv om de ikke kunne sende sms/meldinger mens de var på jobb. Rart, ikke sant? 

Ja, og satt klistret til hustelefonen i tilfelle han ringte...😄

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...