AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Del Skrevet 1. juli 2021 Jeg har nesten 200 000 på konto. Har begynt å kjøpe meg inn i indeksfond. Men jeg er så redd markedet er urealistisk høyt. Jeg har lagd en spareavtale på ett år, der alt settes inn gradevis (har allerede satt inn flere hundre tusen). Er det dumt? Burde jeg bare sette inn alt sammen? Anonymkode: 51981...32a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Del Skrevet 1. juli 2021 Time in the market beats timing in the market, er det ikke det de sier? På sikt vil pengene høyst sannsynlig vokse mer enn de gjør på kontoen din uansett, og jo mer du setter inn, jo mer avkastning vil du få. Men jeg er langt ifra noen ekspert. Anonymkode: acc32...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Del Skrevet 1. juli 2021 Gradvis, får en bedre gjennomsnitt pris 😉 Anonymkode: ef2e2...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 1. juli 2021 #4 Del Skrevet 1. juli 2021 Jeg ville satt inn alt på én gang. Gjør du det gradvis vil du bare ende opp med å betale mer og mer per aksje enn om du kjøper alt umiddelbart ettersom kursen sannsynligvis stiger etter hvert. Ingen klarer å spå kommende nedturer med noen form for garanti uansett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Del Skrevet 2. juli 2021 Historisk sett har det stort sett lønt seg å kjøpe alt på en gang. Avkastningen har blitt størst på den måten. "Time in market beats timing the market" Det avhenger også av hvor lang horisont du har. Anonymkode: b621b...858 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Del Skrevet 2. juli 2021 Jeg angrer på at jeg ikke satte inn store beløp i mars 2020. Nå venter jeg på høsten og resultatet av denne voldsomme gjenåpningen. Tipper vi får en nedtur da. Som svar på spm ditt TS: jeg velger å ha ukentlig spareavtale nå. Men kommer det nedturer, så setter jeg inn ekstra. Anonymkode: 3eb72...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg angrer på at jeg ikke satte inn store beløp i mars 2020. Nå venter jeg på høsten og resultatet av denne voldsomme gjenåpningen. Tipper vi får en nedtur da. Anonymkode: 3eb72...f13 Desverre er aksjene priset etter forventningene av gjenåpningen, og gitt at gjenåpningen går dårligere enn forventet av markedet så kan vi se en korreksjon. Det er et veldig godt tips å si at tid i markedet slår å time markedet, men du burde likevel være obs på at vi er i en veldig ustabil situasjon og gitt at du skal investere i i-land som USA og Europa (globalt indeksfond som praktisk talt bare er etablerte markeder) så er du mye tryggere enn u-land markeder som nå sliter massivt med mange døde pga. covid-19. Jeg har sett store nedganger i Asia o.l. så ville helst ha satt pengene inn i de markedene der det ser ut som vi har god tilgang på vaksiner og mange nye jobber for arbeidsløse. Anonymkode: 32666...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Del Skrevet 2. juli 2021 https://e24.no/naeringsliv/i/kR4y8v/fikk-177-mill-feilsendt-fra-kommunen-og-tapte-nesten-alt-paa-aksjer-frikjent https://e24.no/boers-og-finans/i/On5lEA/handlet-aksjer-i-storefri-og-tapte-arven-paa-boersen https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/07/02/7698929/abg-toppen-tapte-alt-pa-aksjer-slik-satser-han-na Alt som ikke står i banken er gambling og du kan tape alt. Anonymkode: b52d7...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå