AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Vi ordnet en sånn flytende dispenser til å legge i bassenget. Den skulle taes ut når vi skulle bade, og legges i en bøtte med vann. Dette gjorde vi, den har nå lagt i bøtten med vann i et døgn, da vi målte for høy verdi av klor i bassenget så har fikset nivået til normalt igjen. Tenkte da at vi dropper denne dispenseren siden den avgir for mye klor. Anyway.... Når jeg løftet den opp fra bøtten, kom det en sky av noe som lignet røyk, og det stinket veldig. Jeg la den tilbake i bøtten og løp unna. Det må ha vært en form for gass? Er dette farlig? Gikk rett inn og vasket hender og ansikt, livredd for at det er farlig. Følte lukten satt i nesa i flere minutter. Mannen min tok nå på seg maske og hansker og fikk kastet hele skiten. Hva tror dere? Føler meg helt fin, bare redd. Anonymkode: 28c02...55e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Tror du kan ta det helt med ro. Hadde det vært farlig så hadde du vært død nå for å sette det litt på spissen. Men om det svir i lungene eller øynene så er det nok lurt å kontakte legevakta for å være på den sikre siden. Anonymkode: c26a0...9c5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tror du kan ta det helt med ro. Hadde det vært farlig så hadde du vært død nå for å sette det litt på spissen. Men om det svir i lungene eller øynene så er det nok lurt å kontakte legevakta for å være på den sikre siden. Anonymkode: c26a0...9c5 Ok, så da er d helt i orden så lenge jeg ikke kjente noe annet enn den fæle lukta? Tenker litt på klorgass osv... Er redd for slikt! Hysterisk er vel rette ordet... Men da regner jeg med at jeg overlever? 😅 Anonymkode: 28c02...55e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Vel, om du er veldig bekymra så ville jeg ha ringt til legevakta og forklart situasjonen og hørt med dem. Jeg er ingen gassekspert, men jeg er også selv veldig bekymra for sånne ting men har etterhvert som jeg har blitt eldre aldri tatt noe skade av å puste inn diverse kjemikalier fra fks vaskemidler. (klor eller den grusomme salmiakkgassen når du blander en bøtte med vann og salmiakk- selfølgelig har jeg aldri blandet klor og salmiakk for DET er farlig) Og hver gang jeg har sagt sånn "herregud, tenk hvis jeg har fått i meg for mye gass nå etter jeg har vaska dusjkabinettet med klor, føler meg litt ør jeg" så har min samboer som har ingeniørgrad i kjemi og gass sagt at det ikke er noen fare og at jeg mest sannsynlig hadde dødd ganske kjapt om gassen var sterk nok til å være helsefarlig. Hvis du føler deg helt fin så har du nok da ikke blitt skadet Men som sagt, ring legevakta så du får en profesjonell mening også! Anonymkode: c26a0...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vel, om du er veldig bekymra så ville jeg ha ringt til legevakta og forklart situasjonen og hørt med dem. Jeg er ingen gassekspert, men jeg er også selv veldig bekymra for sånne ting men har etterhvert som jeg har blitt eldre aldri tatt noe skade av å puste inn diverse kjemikalier fra fks vaskemidler. (klor eller den grusomme salmiakkgassen når du blander en bøtte med vann og salmiakk- selfølgelig har jeg aldri blandet klor og salmiakk for DET er farlig) Og hver gang jeg har sagt sånn "herregud, tenk hvis jeg har fått i meg for mye gass nå etter jeg har vaska dusjkabinettet med klor, føler meg litt ør jeg" så har min samboer som har ingeniørgrad i kjemi og gass sagt at det ikke er noen fare og at jeg mest sannsynlig hadde dødd ganske kjapt om gassen var sterk nok til å være helsefarlig. Hvis du føler deg helt fin så har du nok da ikke blitt skadet Men som sagt, ring legevakta så du får en profesjonell mening også! Anonymkode: c26a0...9c5 Takk for svar. Legevakta sa det ikke virket som det var noe å bry seg om, så lenge jeg ikke kjente noe. Og dessuten var det utendørs og det er små mengder i disse klorbeholderene. Stemplet som hysterisk der nå sikkert 😂 Er bare redd jeg plutselig blir dårlig eller ikke får puste, men det skjer momentant om mengden er såpass visstnok. Redd likevel jeg 😂 Anonymkode: 28c02...55e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Skjønner at du blir redd, men nå kan du hvertfall puste letta ut og bruke denne opplevelsen som et referansepunkt til neste gang du blir engstelig Anonymkode: c26a0...9c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå