Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Mazda MX-30

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette en ålreit bil? er begynt å se meg om etter el-bil omsider. 18 kr literen og bompenger begynner å bli dyrt. 

er motivert av økonomi og kun det😝har drittdårlig økonomi da.

hva med de småbilene til toyota? sånn rent økonomisk hva er best av de to?

ørsmå toyota-iq og lignende utgår. da blir det heller el-sykkel eller scooter haha. stort sett småkjøring, lengste tur ca 5 mil en vei.

Anonymkode: 8d6ca...71f

Skrevet

Kommer an på hva du trenger da. Den er ikke spesielt stor, den har et lite batteri og tilhørende kort rekkevidde. Lader på max 50kW så det går ikke spesielt fort det heller. Koster 250'000 før ekstrautstyr og vinterdekk. 

Å vurdere å kjøpe en NY bil fordi økonomien din er dårlig og bensinen koster 18kr literen er kanskje noe av grunnen til at økonomien er dårlig??? Å kjøpe ny bil er i utgangspunktet en dårlig idé. Med elbil kommer det noen ekstrakostnader, som 15'000 sånn ca til ladepunkt i garasje med ekstra kurs og overspenningsvern. Og så må man faktisk ha mulighet for lading hjemme. Og vurdere hvor lang rekkevidde man faktisk trenger. Skal du stadig ut og kjøre langt kan det være like dyrt som å kjøre fossilt, spesielt om man er avhengig av å lade på Ionity. Selv hos Fortum og Mer koster det nå i området 8kr/mila i strøm på hurtigladere. Enda dyrere med lynlading. Ionity er fortsatt kongen med nesten 11kr/KWh. Også bruker man omtremtlig 2 av dem pr mil

AnonymBruker
Skrevet

Shit det var dyr hurtiglading😒vil ikke kjøpe en helt ny bil, den mazdaen er kanskje ikke i eldre utgaver? kan få 80 000 for min bil, og tenkte å kjøpe en som har hatt største verditapet. Men er utrolig usikker, ang alt. Stort sett småkjøring i hverdagen, jeg bor sentralt. Og ca 5 mil til mine foreldre. Ellers kjører jeg ikke lange turer. Men tror jeg beror dette; vet hva jeg har men ikke hva jeg får😝

Anonymkode: 8d6ca...71f

AnonymBruker
Skrevet

Størst verditap, billig elbil? Gå for Leaf. Noen av de beste dealene på markedet nå rundt 80-100000 kr. Relativt kort rekkevidde, men det holder i bøtter og spann for folk flest.

Anonymkode: ea589...c0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...