Gå til innhold

Kan man reise til Tenerife med en dose etter 3 uker...?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ingressen sier det meste. Kan jeg reise til Tenerife i august dersom jeg tar koronavaksinen nå snart?

Takk for svar 👍

Endret av Den Sagnsomsuste
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har forstått reglene riktig, så ta dette med en klype salt. Men jeg tror det er slik at tre uker etter første dose så kan du reise til grønne land å slippe karantene. Per nå er det svært på grønne land, men tror dette vil oppdateres 5. juli. Det er mulig jeg har tolket det som står på FHI sine sider helt feil. 

Skrevet

Ikke helt svar på spørsmålet men kan jo være kjekt å vite hvis man vurderer utenlandsferie. Vi fikk opplyst om at de flyr ikke charter til røde land, så er landet rødt på avreise tidspunkt får man pengene tilbake. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har forstått det som at koronapasset ditt blir grønt etter 3 uker etter første dose da kan du reise som fullvaksinert i 12 uker. Ja mulig du kommer deg unna med 3 dager i karantene med en negativ test ved innreise når du har en dose innabords. 

Endret av Bente1234
Skrevet

For å si det sånn - jeg ville ikke tatt for gitt at noen regler som gjelder i dag fortsatt gjelder om to uker. Og enda mindre i august. For ikke å snakke om ved retur. Planlegger man å reise noe sted litt fram i tid må man være forberedt på alle mulige hindringer, uansett.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Nnilm skrev (7 timer siden):

Ikke helt svar på spørsmålet men kan jo være kjekt å vite hvis man vurderer utenlandsferie. Vi fikk opplyst om at de flyr ikke charter til røde land, så er landet rødt på avreise tidspunkt får man pengene tilbake. 

Det var nyttig informasjon! Tusen takk :)

Enda en tulling skrev (3 timer siden):

For å si det sånn - jeg ville ikke tatt for gitt at noen regler som gjelder i dag fortsatt gjelder om to uker. Og enda mindre i august. For ikke å snakke om ved retur. Planlegger man å reise noe sted litt fram i tid må man være forberedt på alle mulige hindringer, uansett.

Det er sant! Tenker eventuelt å bestille restplass en dag eller to i forkant. Ustabiliteten ved utenlandsferie legger en demper på noe av stemningen, men trenger virkelig sol og strand... 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Opprett ny...