Visdomstannaverker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Eventuelt når kan de uten vaksinasjon komme inn til Sverige?
MapleSirup Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 (endret) Nå har jo de aller fleste blitt tilbudt vaksinen, så det er bare å sjekke din kommunes hjemmeside og se om du kan få nå. Endret 1. juli 2021 av MapleSirup 1
Noomie Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 MapleSirup skrev (2 minutter siden): Det er nok lenge til. Mandag er da ikke lenge til. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0Kegw6/disse-landene-kan-bli-groenne-med-nye-regler Fra 5. juli så kan flere land bli grønne, også flere steder i sverige. 9
Archer Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 MapleSirup skrev (1 minutt siden): Det er nok lenge til. Holder hvis du er vaksinert med 1e stikk så kommer du greit in fra sverige hit till norge igjen😊 slipper karantene å sånn tull. 2
MapleSirup Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Noomie skrev (3 minutter siden): Mandag er da ikke lenge til. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0Kegw6/disse-landene-kan-bli-groenne-med-nye-regler Fra 5. juli så kan flere land bli grønne, også flere steder i sverige. Selektivt utvalg av nyhet for en si! «Mulig», «kanskje», mens forsiden lyder «Gjenåpningsplanen bremses trolig»…
MapleSirup Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 Archer skrev (3 minutter siden): Holder hvis du er vaksinert med 1e stikk så kommer du greit in fra sverige hit till norge igjen😊 slipper karantene å sånn tull. Det er ikke relevant for ts. 2
Sportydame Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 MapleSirup skrev (20 minutter siden): Selektivt utvalg av nyhet for en si! «Mulig», «kanskje», mens forsiden lyder «Gjenåpningsplanen bremses trolig»… Innreisereglene har ingenting med Gjenåpningsplanen innad i Norge å gjøre. Norge har opphevet reiserådene fom 5.Juli allerede, og har også forpliktet seg til å følge EUs risikokart fom 5.Juli, der mange svenske regioner nå er grønne, inkl Strømstad/Svinesund. MEN om noen land/regioner har mye Delta, kan de likevel velge å farge disse røde. 4
MapleSirup Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 Sportydame skrev (10 minutter siden): Innreisereglene har ingenting med Gjenåpningsplanen innad i Norge å gjøre. Norge har opphevet reiserådene fom 5.Juli allerede, og har også forpliktet seg til å følge EUs risikokart fom 5.Juli, der mange svenske regioner nå er grønne, inkl Strømstad/Svinesund. MEN om noen land/regioner har mye Delta, kan de likevel velge å farge disse røde. Derav utklippet mitt fra regjeringen.no 1
Example Skrevet 1. juli 2021 #11 Skrevet 1. juli 2021 MapleSirup skrev (57 minutter siden): Nå har jo de aller fleste blitt tilbudt vaksinen, så det er bare å sjekke din kommunes hjemmeside og se om du kan få nå. Overhodet ikke. Det gjelder kun enkelte kommuner. De fleste steder i Norge har fortsatt mye venting igjen. I enkelte kommuner har bare ca. en tredjedel fått én dose. 1
Ukjent. Skrevet 1. juli 2021 #12 Skrevet 1. juli 2021 Så vidt jeg forstår er det fritt frem til mange land fra mandag av, vaksinert eller ei (skulle bare mangle): https://www.aftenposten.no/verden/i/416gxq/uvaksinerte-nordmenn-kan-snart-dra-til-en-rekke-land 2
Elhaym Skrevet 1. juli 2021 #13 Skrevet 1. juli 2021 Sverige har hatt åpent siden slutten av mai for alle nordmenn. 2
MapleSirup Skrevet 1. juli 2021 #14 Skrevet 1. juli 2021 Example skrev (2 timer siden): Overhodet ikke. Det gjelder kun enkelte kommuner. De fleste steder i Norge har fortsatt mye venting igjen. I enkelte kommuner har bare ca. en tredjedel fått én dose. 62%har fått første dose.
Example Skrevet 1. juli 2021 #15 Skrevet 1. juli 2021 MapleSirup skrev (33 minutter siden): 62%har fått første dose. Nei. 1
MapleSirup Skrevet 1. juli 2021 #16 Skrevet 1. juli 2021 Example skrev (3 timer siden): Nei. Ok. Om du har bedre kilder enn fhi så er jeg lutter øre…..🏴
Example Skrevet 1. juli 2021 #17 Skrevet 1. juli 2021 MapleSirup skrev (3 minutter siden): Ok. Om du har bedre kilder enn fhi så er jeg lutter øre…..🏴 Det er andelen av de som er 18 eller eldre. Det er da fortsatt nesten 40 % av voksne som ikke har fått første dose. Mange må også vente lenge, selv om man har kommet langt andre steder. Selv om jeg er "prioritert" som lærer, vil jeg ikke få før i begynnelsen av gruppe 11 i min kommune. Det er fortsatt over en måned til min kommune er der, og da er det fortsatt en del som gjenstår. Noen kommuner holder fortsatt på med folk i 60-årene, og har ikke vaksinert ferdig helsepersonell. Å definere "de aller fleste" til litt over halvparten av Norges voksne befolkning blir i overkant. 2
MapleSirup Skrevet 1. juli 2021 #18 Skrevet 1. juli 2021 Example skrev (54 minutter siden): Det er andelen av de som er 18 eller eldre. Det er da fortsatt nesten 40 % av voksne som ikke har fått første dose. Mange må også vente lenge, selv om man har kommet langt andre steder. Selv om jeg er "prioritert" som lærer, vil jeg ikke få før i begynnelsen av gruppe 11 i min kommune. Det er fortsatt over en måned til min kommune er der, og da er det fortsatt en del som gjenstår. Noen kommuner holder fortsatt på med folk i 60-årene, og har ikke vaksinert ferdig helsepersonell. Å definere "de aller fleste" til litt over halvparten av Norges voksne befolkning blir i overkant. I min kommune har alle over 18 fått tilbud om vaksine. Jeg trodde det var gjengs. Men skjønner jo nå at jeg ikke har livets rett ved å tro at «de fleste» har fått tilbud. Jeg burde ventet fire uker med det.
Example Skrevet 2. juli 2021 #19 Skrevet 2. juli 2021 MapleSirup skrev (1 time siden): I min kommune har alle over 18 fått tilbud om vaksine. Jeg trodde det var gjengs. Men skjønner jo nå at jeg ikke har livets rett ved å tro at «de fleste» har fått tilbud. Jeg burde ventet fire uker med det. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JJKB0j/henger-etter-i-vaksineringen-spranget-blir-for-stort Tar nok sin tid.
Gjest Albbas Skrevet 2. juli 2021 #20 Skrevet 2. juli 2021 9 hours ago, MapleSirup said: I min kommune har alle over 18 fått tilbud om vaksine. Jeg trodde det var gjengs. Men skjønner jo nå at jeg ikke har livets rett ved å tro at «de fleste» har fått tilbud. Jeg burde ventet fire uker med det. Det var da svært så dramatisk... 😅 Men leser du bare lokalavisa di hvis du oppriktig trodde at de fleste kommuner var som din?
Anbefalte innlegg