AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Hvorfor vurderer de at det lureste er å bruke smale fylkesveier som turvei midt i værste sommertrafikken? Jeg fikk rusa meg forbi 2 stk midt i temmelig bratt oppoverbakke her, da det kom biler i mot. Tenker hvor lykkelig trailersjåføren som kom et stykke bak var når han måtte komme seg forbi disse to…. Er det ikke andre mindre trafikkerte veier som hadde egnet seg bedre til formålet? Anonymkode: 3e880...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Hvis de er på tur så er de kanskje ikke lokalkjent? Det er ikke så lett å finne gode alternativer når man sykler. Anonymkode: 9df59...836 3
OlsenHansen Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Resten av landet skal tålmodig vente mens mannfolk i 40 årskrisa trener til Tour de France. 11
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Jeg lurer på hvorfor folk med campingbiler og campingvogner kjører på smale Vestlandsveier som de ikke mestrer å kjøre på. Skaper store og unødvendige køer da de ikke klarer å vike for møtende trafikk osv. Syklister er blåbær. Anonymkode: d5cce...164 12
PetterKanin Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 Jeg lurer mer på hvorfor de legger ut på E6 og lignende. Det er jo gjennomført idiotisk, uansett om det er lovlig.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Jeg synes andre folk er irriterende over alt, men siden jeg ikke gidder flytte til en øde vidde alene så får man heller prøve å være tålmodig og regne med at man ikke vet hvordan og hvorfor og at det kan være en god grunn😊 min eksistens er sikkert også irriterende for andre… Anonymkode: 9158f...211 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor folk med campingbiler og campingvogner kjører på smale Vestlandsveier som de ikke mestrer å kjøre på. Skaper store og unødvendige køer da de ikke klarer å vike for møtende trafikk osv. Syklister er blåbær. Anonymkode: d5cce...164 Fordi det stort sett er sånne veier man må kjøre på for å ta seg rundt i landet utenom østlandet. Anonymkode: 9e11d...788 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 For noen av oss er den smale fylkesvegen eneste veg til og fra jobb. Og i sommertrafikken går det faktisk fortere med sykkel enn med bil, pga folk som ikke kan rygge med bobil eller campingvogn og dermed lager kork på de smaleste partiene. Anonymkode: f3ff7...ec4 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 Syklister foretrekker slike veier. De har ofte mindre trafikk enn større og bedre veier, og de liker at mindre veier har mer svinger og bakker. Så de går bevisst for disse. Anonymkode: 4eea9...b7f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 Håpløst å sykle i Norge, dra heller til Danmark, Tyskland, Nederland. Anonymkode: 9da50...c89
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det stort sett er sånne veier man må kjøre på for å ta seg rundt i landet utenom østlandet. Anonymkode: 9e11d...788 Joda, men man bør jo lære seg å kjøre for man tar seg slike turer. Anonymkode: d5cce...164
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 Norge har jo lett det verste sykkelveinettet i hele Europa. Moldova stiller pinadø sterkere! Nasjonal sykkelvei 4 går for en del på RV7 og andre sterkt trafikkerte, fullstendig overlasta, uegna veier. Så syklistene har ikke noe valg overhodet. La nå dem sykle, og påvirk heller politikerne til å ta noen opplyste valg. Men jeg er så sårt enig med AB over hva angår disse helvetes campingvognene og bobilene. Jeg bor langs en skjønn Vestlandsfjord, og min pendlevei til jobb tar til tider dobbelt så langt hjem en sommerdag som midt på vinteren på islagt vei. Bare fordi det kryr av folk i hvite plast- og isoporbokser som ikke vil bruke én krone der de er, men svir av millioner på kjøretøy som brukes tre ganger i året. Jeg spyr av det! Anonymkode: 4d729...9e7 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 Aldri forstått hvorfor folk irriterer seg over syklister. Synes det er flott at folk sykler og koser seg. Og havner jeg bak en syklist på slike veier og må vente på god sikt før jeg kjører forbi, så tar jeg det som en mulighet til å senke skuldrene og trene på ro: å la hjernen slappe av et sekund eller to. Godt å kunne slå seg av et lite øyeblikk istedenfor å stresse med å skulle komme seg forbi og opp i fartsgrensen igjen Anonymkode: 89f01...ba2 9
Hedda-78 Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 16.35): Hvorfor vurderer de at det lureste er å bruke smale fylkesveier som turvei midt i værste sommertrafikken? Jeg fikk rusa meg forbi 2 stk midt i temmelig bratt oppoverbakke her, da det kom biler i mot. Tenker hvor lykkelig trailersjåføren som kom et stykke bak var når han måtte komme seg forbi disse to…. Er det ikke andre mindre trafikkerte veier som hadde egnet seg bedre til formålet? Anonymkode: 3e880...0c1 Mange steder er det ikke mer enn en vei, nei. Da gjerne de samme smale vestlandsveiene som bobilturistene bruker. Rundt fjordene er det stort sett bare en vei. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 Min grunn er at det er slik jeg kommer meg på jobb. Ingen dårlig samvittighet for det Anonymkode: baaa1...87f 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Norge har jo lett det verste sykkelveinettet i hele Europa. Moldova stiller pinadø sterkere! Nasjonal sykkelvei 4 går for en del på RV7 og andre sterkt trafikkerte, fullstendig overlasta, uegna veier. Så syklistene har ikke noe valg overhodet. La nå dem sykle, og påvirk heller politikerne til å ta noen opplyste valg. Men jeg er så sårt enig med AB over hva angår disse helvetes campingvognene og bobilene. Jeg bor langs en skjønn Vestlandsfjord, og min pendlevei til jobb tar til tider dobbelt så langt hjem en sommerdag som midt på vinteren på islagt vei. Bare fordi det kryr av folk i hvite plast- og isoporbokser som ikke vil bruke én krone der de er, men svir av millioner på kjøretøy som brukes tre ganger i året. Jeg spyr av det! Anonymkode: 4d729...9e7 Her må jeg bare takke for info angående nasjonale sykkeruter og at deler foregår på bilveier. Var inne og leste på vegvesenet og der står det lille av info at deler av rute 4 foregår på «lavt traffikerte veier», det er jo bare hoderystende. Nå vet jeg ikke hva slags partier man skal stemme på for å bedre trafikkforhold utenom byer her i landet, da NTP virker å være en saktegående affære uavhengig av parti. Men i følge Kommundelplan for trafikksikkerhet 2013-2025 her i kommunen, er det prioritert opptil flere gang-og sykkelveistrekninger, og det er jo bra. Foreløpig er det ikke blitt satt en spade i jorda i disse områdene, så da har de 4 år på seg. Det ender vel med at en bare må holde ut sommertrafikken av turister på sykkel og bobiler på uegna veier i de få sommermånedene her til lands. Anonymkode: 3e880...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her må jeg bare takke for info angående nasjonale sykkeruter og at deler foregår på bilveier. (...) Anonymkode: 3e880...0c1 Værsågod, og, ja, det er vanvittig langt mellom festtalene og realitetene. Jeg studerte i Bergen på tidlig 2000-tallet, og det var ingen tilrettelegging for sykler overhodet; på et nivå som aldri var så dårlig i resten av Europa. Siden har det kommet litt forskjellig med sykkelveier, en Grieg ble ansatt som sykkelsjef, og det har blitt bygget en del sykkelruter. Der ble det også gjort feil (for mange kryssinger, idiotiske belegg), men det går fremover. I distriktet her vest er vi fortsatt i steinalderen, bortsett fra noen få strekninger i gamle Sogn og Fjordane, av alle plasser. Ved store veiprosjekt sånn som nye E16 er det mye som tyder på at Vegvesenet skal åle seg ut av kravet om bygging av sykkelvei. Noen nasjonale sykkelruter har "hull" hvor det ikke går ferger eller folk skal ta tog med sykkel - fullstendig urealistisk. Det er ganske tragisk, politisk-regulativt, og neppe mye annerledes i andre landsdeler. Derfor tenker jeg at det ikke er syklistene som skal klandres, men heller våre politikere og veibyggere. Anonymkode: 4d729...9e7 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #18 Skrevet 4. juli 2021 Her jeg bor kan syklistene velge mellom smale, svingete fylkesveier eller motorveien. Anonymkode: 6fc97...009 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #19 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her jeg bor kan syklistene velge mellom smale, svingete fylkesveier eller motorveien. Anonymkode: 6fc97...009 Da kan de jo egentlig ikke velge, for det er ikke lov å sykle på motorveien. Anonymkode: 5d787...518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå