Gå til innhold

Festarrangør nekter å betale coronabot - Syter over at hun har dårlig råd og er arbeidsledig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Festarrangør nekter å betale coronabot. Syter over at hun har dårlig råd og er arbeidsledig. Det var 14 personer på fest i leiligheten.

Sitat

Jeg satser ikke på at de fjerner hele boten, men jeg håper at de reduserer den. Jeg er arbeidsledig og har ikke råd til å betale 20 000. Jeg føler heller ikke at overtredelsen var så ille, sier kvinnen som er utpekt som festarrangør til Dagbladet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/festarrangor-nekter-a-betale-coronabot/73935885

Syns absolutt ikke synd på hun.  

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun får sikkert oppdelt betalingen via Sismo, går nok bra det.

• Liker 3
Skrevet

Synd på HENNE!

• Liker 8
Gjest In absentia
Skrevet

Typisk udugelig nordmann. Sånn er det mange som er hele livet. Ingenting skal ha konsekvenser for dem, for de har alltid en unnskyldning

Skrevet

Det er jo ikke akkurat noe nytt at man får bot på 20 000 når man bryter det da gjeldende forbudet mot å samle mer enn 10 personer, så hun burde tenkt på det før hun faktisk brøt reglene. 

• Liker 4
Skrevet

Så kan man alltids diskutere hvor rettferdig det er med bøtesatser som er like for alle uansett inntekt. Det er klart 20 000 svir enormt mye mer for en student enn en ingeniør.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Example skrev (19 minutter siden):

Så kan man alltids diskutere hvor rettferdig det er med bøtesatser som er like for alle uansett inntekt. Det er klart 20 000 svir enormt mye mer for en student enn en ingeniør.

Helt enig. Har du millioner på kontoen så er 20.000 kr lommerusk.

Jeg synes alle bøter burde gis etter inntekt- og formuenivå. Mener å huske at de har et sånt system i Finland, i alle fall for enkelte bøter.

Endret av Nicathv
  • Liker 3
Skrevet
Nicathv skrev (8 minutter siden):

Helt enig. Har du millioner på kontoen så er 20.000 kr lommerusk.

Jeg synes alle bøter burde gis etter inntekt- og formuenivå. Mener å huske at de har et sånt system i Finland, i alle fall for enkelte bøter.

Vi har det i Norge for fyllekjøring. Helt enig I at det gir mye mer mening. 20 000 kroner I festbot for en student er meget stramt, for å si det forsiktig, mens for mer bemidlede personer er det ikke fullt så ille. 

For en student er 20 000 kroner 2,5 måneders inntekt i disse dager, hvor det har vært vanskelig å jobbe ved siden av. Så kan man diskutere om det er riktig nivå å ligge på. 

• Liker 3
Skrevet
Clefable skrev (3 timer siden):

Det er jo ikke akkurat noe nytt at man får bot på 20 000 når man bryter det da gjeldende forbudet mot å samle mer enn 10 personer, så hun burde tenkt på det før hun faktisk brøt reglene. 

Er det ikke 20 personer som er tillatt, i tillegg til at de som er vaksinert ikke teller? 

Skrevet
Gjenferdet skrev (11 minutter siden):

Er det ikke 20 personer som er tillatt, i tillegg til at de som er vaksinert ikke teller? 

Det var i slutten av januar hvis du leser artikkelen. 

• Opprett ny...