Gå til innhold

Deltavarianten utsetter trolig videre gjenåpning i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke overraskende. De helt store forskjellene er det jo ikke for folk flest, annet enn arrangementer og sånt. 

Jeg vil tro at man ikke tør å gjøre dette, i frykt for å måtte snu. Nye nasjonale tiltak vil være vanskelig å selge inn, og det vil bli vanskelig rent juridisk jo lenger man kommer i vaksineringen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo ikke ufornuftig å holde litt igjen i perioden der mange farter i både inn og utland aller mest. Syntes faktisk det har gått relativt fort i svingene når det gjelder gjenåpning, kanskje litt for fort. Det er verre å åpne for mye for raskt for så å måtte innføre total lockdown igjen enn å åpne opp over litt lengre tid.

Endret av Capt. Obvious
  • Liker 3
Skrevet

Og media skriver at Europa nå blir grønt😑😑😑 altså, det kommer til å ta maks noen dager før alle disse landene er oversvømt av delta. Husker man ingenting fra i fjor sommer??

Kjekt med rykk og napp-opplegget, alt for at turister skal få tre dager i syden før landene stenger ned og de må skynde seg hjem..

• Liker 8
Skrevet
heavyheart skrev (1 minutt siden):

Og media skriver at Europa nå blir grønt😑😑😑 altså, det kommer til å ta maks noen dager før alle disse landene er oversvømt av delta. Husker man ingenting fra i fjor sommer??

Kjekt med rykk og napp-opplegget, alt for at turister skal få tre dager i syden før landene stenger ned og de må skynde seg hjem..

Men i fjor sommer var ingen vaksinert. Nå er mange nok vaksinert til at man slipper en større belastning på helsevesenet.

• Liker 3
Skrevet
heavyheart skrev (Akkurat nå):

Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at det blir mye mer delta smitte i Europa når man åpner opp over alt.  De som åpner opp over alt skjønner dette, de gir rett og slett faen og prioriterer andre ting om sommeren. 

• Liker 8
Skrevet
Jdz skrev (11 minutter siden):

Men i fjor sommer var ingen vaksinert. Nå er mange nok vaksinert til at man slipper en større belastning på helsevesenet.

Ikke før folk flest har fått to doser. Og ennå er det mange, faktisk ca halvparten, som ennå ikke er vaksinerte. Irriterende at man ønsker å risikere å gjøre samme feil som i fjor. 

• Liker 3
Skrevet
Capt. Obvious skrev (14 minutter siden):

Ikke før folk flest har fått to doser. Og ennå er det mange, faktisk ca halvparten, som ennå ikke er vaksinerte. Irriterende at man ønsker å risikere å gjøre samme feil som i fjor. 

Men de aller fleste med høy risiko for alvorlig sykdomsforløp er vaksinert. Det har faktisk litt å si.

• Liker 7
Skrevet
Jdz skrev (1 minutt siden):

Men de aller fleste med høy risiko for alvorlig sykdomsforløp er vaksinert. Det har faktisk litt å si.

Hvorfor tror du WHO anbefaler de som er fullvaksinert å bruke munnbind? Hvorfor tror du så mange eksperter advarer mot Delta varianten? Tror du de gjør det for moro skyld?

• Liker 5
Skrevet
NorthernLight skrev (13 minutter siden):

Hvorfor tror du WHO anbefaler de som er fullvaksinert å bruke munnbind? Hvorfor tror du så mange eksperter advarer mot Delta varianten? Tror du de gjør det for moro skyld?

Nei, det tror jeg ikke. Hva av det jeg skrev får deg til å tro det?

• Liker 2
Skrevet

Jeg fatter ikke at ikke folk generelt kan tenke selv og utsette voldsom utreising litt til, så får alt roet seg
over lengre tid. Man dør ikke fordi man ikke får reise og gjøre alt man vanligvis pleier å gjøre...ett år til
eller to. Sommer og ferie er det uansett og det er opp til den enkelte å få en bra tid...på hjemlige breddegrader. 
Jeg rikker meg ikke hjemmefra. Alle smittevariantene som svever der ute vil jeg ikke ha. Jeg gjør mitt. 

• Liker 11
Skrevet
Jdz skrev (29 minutter siden):

Ja, det har det, og det er bra at de mest sårbare nå stort sett er vaksinert. Likevel advarer bla. WHO om at Delta har noe økt sykdomsfare og dødelighet, og selv om det ikke utgjør en stor risiko for den enkelte (gitt at man er frisk og rask), så vil det kunne føre til mange innleggelser på makronivå. I verste fall får man en ny situasjon der man må stenge ned igjen fordi man åpnet for mye, for fort. Da er det bedre å ta det litt roligere i svingene når det gjelder gjenåpning. Jeg syntes vi ser indikasjon på at man gjør samme tabbe i år som i fjor. Ingen er tjent med at vi eventuelt får en ny nedstengt høst og vinter. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikkje så rart at ting går skeis når man tillater reising og venter ikkje til alle er fullvaksinerte. Vi har ikkje nådd 80% immunitet. Alle burde levd som uvaksinerte fram til alle er vaksinerte. Dvs burde strenge tiltak vart fram til september, nå er det for seint. Alt stenger sikkert ned i august. Ikkje imponert! 

• Liker 6
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Jeg fatter ikke at ikke folk generelt kan tenke selv og utsette voldsom utreising litt til, så får alt roet seg
over lengre tid. Man dør ikke fordi man ikke får reise og gjøre alt man vanligvis pleier å gjøre...ett år til
eller to. Sommer og ferie er det uansett og det er opp til den enkelte å få en bra tid...på hjemlige breddegrader. 
Jeg rikker meg ikke hjemmefra. Alle smittevariantene som svever der ute vil jeg ikke ha. Jeg gjør mitt. 

Godt at du gjør noe, for jeg gjør ingenting. Jeg skal også reise i sommer. 😎

• Liker 1
  • Opprett ny...