AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Jeg begynte hos manuellterapeut på mandag pga dårlig rygg. Fortalte henne at jeg hadde vondt i øvre del av ryggen/midt på. Dette er en liten by, så det var mulig for meg å ha 4 behandlinger denne uken. Disse behandlingene har gått på knekking og knaing, primært på korsrygg og rett over hoften. Jeg har tenkt at hun kanskje mente smertene mine stammet derfra, så jeg har ikke sagt noe. Dessuten har hun jo vær innom partiet jeg faktisk har vondt på, så jeg har ikke tenkt over det. I dag hadde jeg siste timen for uken, og etter litt behandling og prat gikk det tydeligvis opp for henne at det ikke var i korsrygg/hofte jeg hadde vondt. Hun sa faktisk at hun trodde det, og skrev det endelig inn i journalen min "til neste gang". Ble så paff da hun sa det at jeg fikk meg ikke til å si noe. Manuellterapi er dyrt, jeg har betalt 450 kr hver behandling og litt mer første gang. Jeg har siste time på mandag (hun drar på ferie etter det) og tenker å "kontrontere" henne med det at jeg har betalt nesten 2000 kr for feil behandling, men jeg har kanskje ikke så mye å gå på her? Har jeg noen rettigheter? Ser for meg at hun kommer til å trekke på skuldrene og komme med en unnskyldning eller whatnot. Hva gjør jeg? Anonymkode: 6bcc8...3cf 2
Gjest Saph Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Hadde sagt ifra. Du får kanskje ikke noe refundert, men sjansen for at du får noe er høyere hvis du spør.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Er jo du som er dust som ikke sa fra. Du må jo varsle når noe er feil? Anonymkode: 3e110...a51 2
Mrs Robinson Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er jo du som er dust som ikke sa fra. Du må jo varsle når noe er feil? Anonymkode: 3e110...a51 Er det ts, som ikke er fagperson, som skal kontrollere hvordan fagperson utfører sitt arbeid? 14
Mezzosoprena Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Da ber du om å få tilsvarende timer, med behandling på rett sted uten å betale for disse timene... 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 Her er det jo helt åpenbart at du ikke har kommunisert godt nok til henne hva som er problemet. Du kan på en måte ikke forvente at en lege skal skjønne at du har har kløe i underlivet hvis du forteller at du har en vond tå. Du må fortelle hva du trenger hjelp med. Det er heller overhodet ikke rart å justere på behandlingen etter hvert som behandler ser hva du responderer bedre på og ikke, og da er behandleren helt avhengig av tilbakemelding fra deg. I tillegg er det jo ikke mange dagene siden du startet. Anonymkode: 3a482...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #8 Skrevet 1. juli 2021 1 hour ago, Mrs Robinson said: Er det ts, som ikke er fagperson, som skal kontrollere hvordan fagperson utfører sitt arbeid? Eh, ja. Ts må jo kommunisere HVOR smertene er. Og under behandling så merker du jo hvor man blir behandla. At ts ikke har baller nok til å si fra, eller stille spørsmål er ikke behandler sin feil. Kommunikasjon er viktig, og så lett. Men tydeligvis for vanskelig for enkelte Anonymkode: 3e110...a51
Mrs Robinson Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh, ja. Ts må jo kommunisere HVOR smertene er. Og under behandling så merker du jo hvor man blir behandla. At ts ikke har baller nok til å si fra, eller stille spørsmål er ikke behandler sin feil. Kommunikasjon er viktig, og så lett. Men tydeligvis for vanskelig for enkelte Anonymkode: 3e110...a51 Som ts sier.. så kan ikke hun vite om årsaken til smertene sitter et annet sted 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 2 minutter siden, Mrs Robinson said: Som ts sier.. så kan ikke hun vite om årsaken til smertene sitter et annet sted Det vanlige er å stille spørsmål om en behandler tar en halvmeter unna der problemet er. Men om dette er vanskelig for ts vil jeg anbefale og sitte og forklare FØR behandlingen begynner og understreke hvor smertene er. HVER gang. Siden kommunikasjon er så vanskelig når hun ligger på benken Anonymkode: 3e110...a51
Mrs Robinson Skrevet 1. juli 2021 #11 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det vanlige er å stille spørsmål om en behandler tar en halvmeter unna der problemet er. Men om dette er vanskelig for ts vil jeg anbefale og sitte og forklare FØR behandlingen begynner og understreke hvor smertene er. HVER gang. Siden kommunikasjon er så vanskelig når hun ligger på benken Anonymkode: 3e110...a51 Det vanlige er at behandler stiller oppfølgingsspørsmål underveis i behandlingen 6
Kattugla Skrevet 1. juli 2021 #12 Skrevet 1. juli 2021 Men hadde dere ikke en innledende time helt i starten hvor hun gikk ordentlig igjennom symptomene dine og hva dine behov er? Min manuellterapeut har enslags undersøkelse i starten av en behandlingsperioden (hvis det er veldig lenge siden jeg har vært hos henne sist). 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #13 Skrevet 1. juli 2021 Vanlig er å ta mr eller røntgen for å lokalisere hvor smerten kan ha startet. Det du gjør nå TS er å få behandling i blinde 🤦♀️ Anonymkode: 3922e...943
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #14 Skrevet 1. juli 2021 Just now, Kattugla said: Men hadde dere ikke en innledende time helt i starten hvor hun gikk ordentlig igjennom symptomene dine og hva dine behov er? Min manuellterapeut har enslags undersøkelse i starten av en behandlingsperioden (hvis det er veldig lenge siden jeg har vært hos henne sist). Min behandler har en kort samtale før hver behandling. Hatt dette med flere behandlere. På denne måten skjer ikke sånne tullefeil ts har vært borti. Anonymkode: 3e110...a51 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #15 Skrevet 1. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Vanlig er å ta mr eller røntgen for å lokalisere hvor smerten kan ha startet. Det du gjør nå TS er å få behandling i blinde 🤦♀️ Anonymkode: 3922e...943 Nei, dette er ikke vanlig. Bildediagnostikk er totalt unødvendig i mange, mange tilfeller. Viser som oftest ingenting i tillegg Anonymkode: 3e110...a51 6
Kattugla Skrevet 1. juli 2021 #16 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min behandler har en kort samtale før hver behandling. Hatt dette med flere behandlere. På denne måten skjer ikke sånne tullefeil ts har vært borti. Anonymkode: 3e110...a51 Synes behandleren (til ts) virker uproff hvis hun ikke har sørget for å undersøke pasienten ordentlig, slik at hun vet hvilken behandling vedkommende trenger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå