Gå til innhold

Alle barn liker sommer, sol og varme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med oss som voksne når en del mennesker plutselig hater nettopp dette? Er det opplevelser fra barndommen som ødelegger følelsen, eller endrer man bare preferanser helt plutselig?

Anonymkode: dbdaa...18d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg avskydde sommer, sol og varme som barn også. Stakk inn til en bok så snart jeg fikk sjansen. Ingen preferanser endret altså. 

PS: Hurra! Det regner :nigo:

• Liker 8
Skrevet

Man kan ikke si alle, for det gjelder ikke alle. Jeg har aldri likt varmen, eller den forferdelige sola direkte steikende på meg.

Gleder meg til sommeren er over. Sola har snudd, nå blir det bare mørkere og mørkere for hver dag 😄 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater varmen, fordi kroppen min liker det kjøligere. Men det jeg hater mest er motorsyklene, alle de bråkete festene naboer har, og biler som kjøre forbi med høy musikk, og tro alle andre liker drittmusikken deres også.  

Hver gang motorsyklister bråker, håper jeg de detter og slår seg litt. Ikke så de skader seg. Bare at de får litt vondt. Men sykkelen kan gjerne bli maltraktert 😈

naboers og billisters anlegg, har jeg lyst til å skyte med hagle. 

ellers går det greit, og sommeren er heldigvis kort.

Anonymkode: f0e7b...c8a

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og barna liker å være ute kun når vi har venner på besøk. Jeg når jeg har mine og barna når de har sine. Jeg orker ikke sitte ute i varmen alene. Hater også hagearbeid, har vært forferdelig siden jeg var liten og ble satt til å luke i den lille åkeren hjemme. 

Det Jeg virkelig sliter med er når det blir for varmt der jeg skal sove.  Har tom måtte væte håndklær for å surre rundt beina for å ikke bli gal av varmen.

Elsker derimot å bade i basseng (på steder ingen kjenner meg) og hadde vi hatt råd hadde det blitt basseng i hagen. Da hadde jeg orket å være ute i varmen litt alene også.

Anonymkode: e1239...230

Skrevet

Jeg liker alle årstider jeg så lenge det ikke er glatt. 😄 

Sol og sommer kobler mange til at man må sitte på stranda, grille og bade. Alle liker ikke det, jeg kan gjøre det av og til men orker ikke det hver dag og gjør det heller ikke vær dag. Men mange føler de må, hver dag det er fint vær må de invitere folk på grill, kos, bading og styr.

Her gjør vi det vi vil i sommerferien, ikke det noen føler vi må. Selv liker jeg best når gradestokken holder seg rundt 20, ikke over for da blir det varmt og det blir ikke behagelig her, noe annet i syden, men der er klimaet annerledes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva skjer med oss som voksne når en del mennesker plutselig hater nettopp dette? Er det opplevelser fra barndommen som ødelegger følelsen, eller endrer man bare preferanser helt plutselig?

Anonymkode: dbdaa...18d

Vet ikke hvor du har det fra at alle barn liker dette. Jeg har jobbet i flere barnehager og kan love deg at en del barn ikke liker varmen. Noen slutter regelrett å fungere, de blir slappe og får kort lunte (selv om de har på seg lite klær og har inntatt rikelig med drikke).

Anonymkode: a2d1e...15c

• Liker 5
Skrevet

Det er vel smak og behag ? Må man ha traumer fra barndommen for å ikke like sommer? Jeg er et vinter menneske! Elsker vinter! stå på ski , lys i gatene, mørke kvelder med film og stearinlys på hytta, mennesker er generelt mer ydmyke og varme. Alt blir varmt synes jeg. Er fortsatt helt normal liksom.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde egentlig inntrykk av at det ofte var motsatt, jeg. 

Jeg likte regn som barn, og husket jeg håpet det snart kom regn etter en lengre periode med sol sommerstid. Snø var det beste av alt. Som voksen er jeg virkelig helt uenig med meg selv som barn. Barna mine hater ikke sol, men de elsker alt som har med vann å gjøre, inkludert regnvær. De sliter med å sove i perioder når det er veldig varmt, og er dermed generelt i litt dårlig humør da.

Anonymkode: b3c6d...dfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min liker godt å leke ute men han er ikke glad i varmen nei. Når det er 26 grader i skyggen sånn som idag,så vil han helst være inne.

Anonymkode: f7921...12a

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og barna trives best i skyggen, blir utrolig slitne av å være for lenge i sola. Senest i går sa ene barnet mitt at det blir godt når høsten kommer. Kanskje det ligger i genene, både jeg og mannen er ingen sommermennesker😅

Anonymkode: c6a18...542

Skrevet

Jeg har tre barn av skyggen jeg også. De elsker sommeren fordi vi har fri og er sammen og gjør hyggelige ting.
Jeg skulle ønske skoleferien var fra 30. juli til 30. september!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker sommeren, men jeg liker ikke å være direkte i sola når det er 23+ ute. Da må jeg være i skyggen, eller ha en lett bris.

Jeg blir fort sliten, vondt i hodet, klam, uvel, svimmel osv av direkte varme, og får generelt et stort ubehag. Men jeg kan fint være på stranden, om jeg har med parasoll og avkjøler meg jevnlig i vannet. Avkjøling og skygge; da funker sommeren for meg. 

Anonymkode: 2917e...85b

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte ikke så godt sol og varme som barn, fikk vondt i hodet og ville helst sitte inne inne og lese og slappe av. (Noe som ikke ble akseptert på 80-tallet når «alle måtte ut og få frisk luft.» Som voksen liker jeg imidlertid sola og varmen godt, men gjerne i skyggen av en parasoll. 😁

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at jeg likte det som barn var fordi lek i vann og badeturer etc ofte fulgte med sol og varme. Selve solen og varmen var ikke det som var digg. 

Skrevet

Da jeg var barn var jeg ikke noen fan av varme sommerdager. Jeg ble kvalm og uvel, og det fortsatte til jeg kom i godt voksen alder. De siste 10 årene har jeg heldigvis taklet varmen mye bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Utakknemlige esler

Anonymkode: 82434...a16

AnonymBruker
Skrevet

Aldri likt varme. Blir fysisk uvel og kaster ofte opp når det blir mot 25 grader. Får også soleksem fort, og blir fort brent. Så jeg holder meg og alltid holdt meg mye inne eller i skyggen. 

ene sønnen min virker veldig lik meg. Han blir sur og grinete når det blir varmt, og finner han alltid lekende i skyggen. Hvis han fåR mulighet så er han helst inne på sommerstid. Men løper ut ellers, og elsker å være ute på vinteren og når det regner. 

Anonymkode: 8504b...70e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid elsket sommer og sol, og har trivdes veldig godt i sydenland hvor det brått kan bli 40 grader på sommeren. Barna mine elsker også sommer og sol; de kan bade dagen lang, gå ut nakne eller bare i trusa (de er 2 og 6), og bare være ute. 

De siste par årene, trives jeg ikke lenger så godt når vi bikker 25 grader ute, jeg blir sliten og får vondt i hodet selv om jeg drikker godt med vann. Så min teori at slike ting ofte kommer med alderen, barn takler ofte varme bedre enn voksne. 

Anonymkode: 68634...e17

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mislikte sol og varme som barn, og gjør det fortsatt. Som barn hadde man i det minste mange uker fri om sommeren, det var enda noe. 

Anonymkode: fda35...000

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...