Gå til innhold

Lar du oppvaskmaskinen stå på når du ikke er hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ikke det. Redd for at noe skal skje.

Anonymkode: eba01...3f3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.. Ikke vaskemaskin heller.

Anonymkode: 7118e...6a9

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Vaskemaskinen mest på grunn av brannfaren, oppvaskmaskinen mest på grunn av faren for vannlekkasje.

Anonymkode: a9b7a...929

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri. Pga brannfare og vannlekasje.

Anonymkode: 704d4...05b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja men ikke vaskemaskinen. Den er en skikkelig villbass. 

Anonymkode: f8662...296

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Begge maskiner er av nyere dato. Passer på vedlikehold. Og har selvfølgelig vannsensor. 

Merker jo ikke brann eller lekkasje om jeg sitter i en annen etasje, er utendørs, eller i et jobbmøte, heller. Så hjelper lite at jeg er hjemme om noe plutselig skjer. 

Anonymkode: 50d7a...eb3

• Liker 4
Skrevet

Nei, ingen maskiner. Ikke oppvaskmaskinen og ikke vaskemaskinen. Tar alt sånt når jeg vet jeg skal være hjemme til de er ferdige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Før kunne jeg dra på butikken en snartur. Tenke at maskinen er ferdig om 10 minutter, så jeg kan dra på jobb/skolen nå, det går fint. Var sløv og tenkte ikke stort over det 
Men så skulle jeg bare gå med søpla en gang, som tar under 1 minutt. Møtte på en nabo og ble stående å prate i rundt 5 minutter. Kom hjem og hele badet var røyklagt. Var noe galt med motoren og den glødet. Det var snakk om sekunder eller et minutt eller to til før det var full fyr med flammer. Etter det så er det ikke noe "skal bare". Jeg forlater aldri maskiner igjen. For det skjer så himla fort og uten forvarsel. Jeg venter til maskinen er helt ferdig og et par minutter etter det. For å forsikre meg om at alt er i orden. 

Anonymkode: 35e83...4f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som hovedregel ikke, men går rett ut på butikken eller andre ærend, sitter ikke og venter på at de skal bli ferdig hvis det passer bra (eller best) å stikke utomhus mens de går. Og drar også fra dem dersom noe dukker opp, f.eks. om jeg får en spontaninvitasjon. Tar det som en kalkulert risiko. 

Anonymkode: 0173c...14f

Skrevet

Nei. Aldri. 

Skrevet

Nei, det lengste jeg går er ut med søpla. 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Ja, men ikke når jeg sover.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Begge maskiner er av nyere dato. Passer på vedlikehold. Og har selvfølgelig vannsensor. 

Merker jo ikke brann eller lekkasje om jeg sitter i en annen etasje, er utendørs, eller i et jobbmøte, heller. Så hjelper lite at jeg er hjemme om noe plutselig skjer. 

Ingen garanti selv med nye maskiner ;) Røykvarsleren melder fort fra. Bare vi steker på kjøkkenet og døren ut i gangen er åpen uler det i huset. Ikke hver gang vi husker å sette på viften.  Her forlater jeg ikke huset før maskinene er ferdig. 

Anonymkode: 922c0...b64

AnonymBruker
Skrevet
Cata skrev (2 minutter siden):

Nei, det lengste jeg går er ut med søpla. 

Jeg og, men boss spannet er rett utenfor døren og den ligger like ved vaskerommet og rett bak veggen til kjøkkenet. :) 

Skrevet (endret)

Jeg er oppvaskmaskinen hos meg, men lar ikke vaskemaskin eller tørketrommel stå på når jeg går ut. Orker ikke å komme hjem til nedbrent hus. Har aldri hørt om noen som har opplevd det som syns at det var noe å anbefale. 

Endret av Saph
AnonymBruker
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (3 minutter siden):

Ja, men ikke når jeg sover.

Kjører ofte maskiner om natten, men jeg sitter og venter til de er ferdig. Sliter med søvn, og gjør litt husarbeid på nattestid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Min var litt over 1 år gammel. Pent brukt og aldri blitt presset med for tung last eller noe. Allikevel så tok den nesten fyr og røykla hele badet som om det var lett tåke i hele rommet. Har vannsensor men det har jo ikke noe med brann å gjøre. 
Har røykvarsler i gangen rett utenfor baderomsdøren, men den slo ikke ut før maskinen ble åpnet og enda mer røyk kom ut av den og det gikk fra tåke til tykk røyk. 

Anonymkode: 35e83...4f4

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har hatt oppvaskmaskin i over 26 år nå og det har aldri skjedd noe som helst farlig med noen av de maskinene vi har hatt.

Anonymkode: 949a3...09e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...