Gå til innhold

Nettbutikk hevder at varen er levert, men Bring bekrefter at den ikke er det. Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tips? 

Det gjelder en norsk nettbutikk med lager i Norge. Jeg handlet og bestilte hjemlevering. De hevder at de sendte pakken på et visst tidspunkt, men Bring bekrefter at de ikke fikk hentet pakken fordi den ikke var der. Nettbutikken hevder at jeg har mottatt den og vil ikke sende ny vare eller refundere. De har gått helt i vranglås. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 64163...491

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du det skriftlig (på sms eller epost?) det Bring sier? I så fall, har du det, hadde jeg kontaktet Forbrukerrådet. De kan ofte hjelpe. Jeg fikk god hjelp av dem en gang jeg hadde en klagesak mot BabyShop.

Endret av Million
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (4 minutter siden):

Har du det skriftlig (på sms eller epost?) det Bring sier? I så fall, har du det, hadde jeg kontaktet Forbrukerrådet. De kan ofte hjelpe. Jeg fikk god hjelp av dem en gang jeg hadde en klagesak mot BabyShop.

Bring har sendt e-post dirkete til nettbutikken og bekreftet at de aldri har mottatt pakken (med meg som kopimottager). Tusen takk for tips! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du betalt med kredittkort?

Krev pengene tilbake fra kredittkortselskapet, så tar de jobben med å røske opp i useriøse nettbutikker.

Anonymkode: 3cb37...25d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du betalt med kredittkort?

Krev pengene tilbake fra kredittkortselskapet, så tar de jobben med å røske opp i useriøse nettbutikker.

Anonymkode: 3cb37...25d

Har betalt med kredittkort ja. Da skal jeg ta kontakt. Blir så frustrert over så dårlig kundeservice. Vil jo helst at de skal ta til fornuft. Men det er kanskje ikke verdt tiden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen som har tips? 

Det gjelder en norsk nettbutikk med lager i Norge. Jeg handlet og bestilte hjemlevering. De hevder at de sendte pakken på et visst tidspunkt, men Bring bekrefter at de ikke fikk hentet pakken fordi den ikke var der. Nettbutikken hevder at jeg har mottatt den og vil ikke sende ny vare eller refundere. De har gått helt i vranglås. Hva kan jeg gjøre? 

Reklamer på transaksjonen via banken din.

Anonymkode: 1a5df...bb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er selger som bærer risiko helt frem til varen er mottatt av kjøper. Det er de som i utgangspunktet skal bevise at varen er levert. Når fraktselskapet og du kan bekrefte at den ikke er mottatt, så er det vel ingen sak? Oppdater oss gjerne når du får svar etter bring sin epost 😊

Anonymkode: 3122d...c7a

• Liker 2
Skrevet

Informer de om at dersom de ikke rydder opp umiddelbart så reklamerer du til kortselskapet, krever dekningskjøp og drar de til forbrukerrådet om nødvendig for å få kravet igjennom.

Hvilken nettbutikk er dette?

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

De har jo ingen sak når bring bekrefter at varen ikke er levert? Bør være en enkel sak å få igjen pengene. 

Skrevet

Jeg skulle også likt å vite hvilken nettbutikk dette er, som nekter fremdeles når Bring faktisk har bekreftet at pakken aldri ble sendt!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Jeg skulle også likt å vite hvilken nettbutikk dette er, som nekter fremdeles når Bring faktisk har bekreftet at pakken aldri ble sendt!

Jeg også! 

Anonymkode: 1c204...0fa

Gjest Dame64
Skrevet

Høres ut som ministjerner eller noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...