Gå til innhold

Når man ikke finner kjæreste velger man da ff?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du og hva gjør du selv. 

Dame i 40 årene. Mange år alene. Finner ikke kjæreste. Gitt opp. 

Men har behov, men er ikke noe kjekt å vite at han ikke hadde likt meg og evt hadde sex med andre. 

Skikkelig frustrerende situasjon. 

Evig singel dame. 

Anonymkode: 81099...44a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, 

Jeg kjenner meg igjen i din situasjon. Er i 30 årene og har vært singel i mange år. Prøver å finne meg en kjæreste, men det er ikke så enkelt. 

Jeg har hatt et par FF, men det fungerer egentlig dårlig for meg, jeg blir knytta til folk og føler meg ekstremt forlatt på en måte som er litt vanskelig å beskrive når de drar igjen dagen etter. Da er jeg helt tom fordi jeg aner jo ikke når jeg får se dem igjen, og forstår bare ikke hvorfor de ikke "liker" meg som en kjæreste da jeg syntes vi har det superfint. Så jeg tenker du må prøve å finne ut hva som fungerer for deg. Test det ut, sjekk om du liker det.. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det ene er jo ikke i stedet for det andre, og overgangen mellom en ff og en kjæreste er jo ikke heller en skarp, klart definert linje.

Jeg, personlig, ville definert de første 1-2 årene av ethvert forhold som ff. Andre er mer innhugg på kristne moralske retningslinjer og insisterer på å kalle absolutt alle de har sex med for «kjærester», selv om det påregnelig er kortvarige saker. 

Du gjør hva du vil, og kaller ting hva du vil.

Men man starter jo med å finne noen man liker, og som man har lyst til å ha sex med. Uansett altså om man jakter på en ff eller en type. Så tilbringer man tid sammen og oppdager at man liker det, at det er helt ok, eller at man misliker det. Så agerer man deretter. Dersom en eller begge tenker at det de ønsker seg er en forbindelse som inkluderer sex og vennskap men som ikke inkluderer det klassiske «flytte sammen, få barn, besøke svigers» så er det et beghagelig valg å forbli ff. Eller man kan kalle seg særboere. Fritt valg det der. Både ff, særboere og samboere kan være av det monogame skylaget, dersom dette er viktig for deg. Men både ff og samboerskap kan like selvfølgelig åpne for sex med andre. Det der er det jo paret selv som tar beslutningen på. 

Så om du er på jakt etter en ff eller en type? Spiller ingen rolle, egentlig. De to er synonymer i mye av livets hendelser. :) 

Anonymkode: b5443...218

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For meg blir min ff som en kjæreste, bare at forelskelsen mangler. Vi gjør de samme tingene som kjærester men vi er begge (håper jeg) inneforstått med at vi ikke har noen framtid som par. 

Om du vil ha en ff eller ikke kommer jo an på hva du føler for. Men velger du en ff må du passe på at du allikevel får respekten du fortjener og du kan sette betingelser. Jeg forventer f.eks. eksklusivitet med min ff fordi noe annet ville vært uhygenisk. Det er ikke noe problem om han finner noen andre men da må han slutte å ligge med meg altså 😄

Hva gjør at du ikke finner noen kjæreste? Er det dine eller deres "krav" som ikke oppfylles. Eller har dere ingen kjemi med dem dere møter ?? 

Anonymkode: 582a4...084

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det ene er jo ikke i stedet for det andre, og overgangen mellom en ff og en kjæreste er jo ikke heller en skarp, klart definert linje.

Jeg, personlig, ville definert de første 1-2 årene av ethvert forhold som ff. Andre er mer innhugg på kristne moralske retningslinjer og insisterer på å kalle absolutt alle de har sex med for «kjærester», selv om det påregnelig er kortvarige saker. 

Du gjør hva du vil, og kaller ting hva du vil.

Men man starter jo med å finne noen man liker, og som man har lyst til å ha sex med. Uansett altså om man jakter på en ff eller en type. Så tilbringer man tid sammen og oppdager at man liker det, at det er helt ok, eller at man misliker det. Så agerer man deretter. Dersom en eller begge tenker at det de ønsker seg er en forbindelse som inkluderer sex og vennskap men som ikke inkluderer det klassiske «flytte sammen, få barn, besøke svigers» så er det et beghagelig valg å forbli ff. Eller man kan kalle seg særboere. Fritt valg det der. Både ff, særboere og samboere kan være av det monogame skylaget, dersom dette er viktig for deg. Men både ff og samboerskap kan like selvfølgelig åpne for sex med andre. Det der er det jo paret selv som tar beslutningen på. 

Så om du er på jakt etter en ff eller en type? Spiller ingen rolle, egentlig. De to er synonymer i mye av livets hendelser. :) 

Anonymkode: b5443...218

Forskjellen på ff og kjæreste/partner er følelsene? Hørt om forelskelse? 😏

Skrevet

Jeg har hatt mange affærer der det har vært vennskap i bunnen som har trigget sex uten at det har utviklet seg til kjærester. Ulempen er gjerne at vennskapene går over.

Prosessen ved å finne en god kjæreste og en hyggelig sexpartner man kan gjøre ting med er jo den samme, mer eller mindre…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville iallefall ikke hatt en FF uten at det var avklart at vi kun hadde sex med hverandre, og heller ikke en FF kun for kroppen hans og uten at "friend"-delen var med. Men kanskje med en mann jeg hadde en grei tone med, der vi begge droppet dating med andre og heller hadde sex OG gjorde venneting sammen.

Anonymkode: 405b9...b0e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke kjæreste, liker friheten min. Så en FF passer meg bedre. 

Anonymkode: 02001...01e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å få en FF enn en kjæreste, men jeg kan ikke forstå at noe sånt er positivt for psyken på noen som helst måte. Å vite at en person kun vil ha kroppen din og ikke noe annet kan ødelegge selvbildet en del. Har selv hatt flere FFs, så vet hva jeg snakker om.

Du velger selvfølgelig helt selv, men hvis dating er det du egentlig vil så syns jeg ikke du skal ta til takke med noen som kun vil ha kroppen din. Kjøp heller en vibrator, anbefaler forøvrig Womanizer.

Anonymkode: d1eb9...132

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

For meg blir min ff som en kjæreste, bare at forelskelsen mangler. Vi gjør de samme tingene som kjærester men vi er begge (håper jeg) inneforstått med at vi ikke har noen framtid som par. 

Om du vil ha en ff eller ikke kommer jo an på hva du føler for. Men velger du en ff må du passe på at du allikevel får respekten du fortjener og du kan sette betingelser. Jeg forventer f.eks. eksklusivitet med min ff fordi noe annet ville vært uhygenisk. Det er ikke noe problem om han finner noen andre men da må han slutte å ligge med meg altså 😄

Hva gjør at du ikke finner noen kjæreste? Er det dine eller deres "krav" som ikke oppfylles. Eller har dere ingen kjemi med dem dere møter ?? 

Vet ikke helt grunnen. Når jeg har møt noen har de ikke vært som på bilde, ikke hatt kjemi. En var jeg med et års tid, men kom en del mangler underveis. Så en kombinasjon. 

Har vært mest på datingsider og føler egentlig det er feil arena, men ikke så store muligheter på byn osv heller. Hadde gjerne vært letter gjennom bekjente, men har mest venninner og møter de hver for oss og blir ikke bedt på fester rundt omkring med ukjente. 

Har ikke noe hobby uten turer osv alene eller med venner. 

Jobber alene så blir ikke mulig der heller så vanskelig situasjon. 

Så hvor møter man menn? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er lettere å få en FF enn en kjæreste, men jeg kan ikke forstå at noe sånt er positivt for psyken på noen som helst måte. Å vite at en person kun vil ha kroppen din og ikke noe annet kan ødelegge selvbildet en del. Har selv hatt flere FFs, så vet hva jeg snakker om.

Du velger selvfølgelig helt selv, men hvis dating er det du egentlig vil så syns jeg ikke du skal ta til takke med noen som kun vil ha kroppen din. Kjøp heller en vibrator, anbefaler forøvrig Womanizer.

Anonymkode: d1eb9...132

Prøvde det to ganger med en og det ble som du sier her. Tom følelse etterpå og sexen var heller ikke noe særlig. Så tenker at det ikke gir meg så mye. 

Skulle gjerne kjøpt en sånn. Har ikke noe sexleketøy så gjerne på tide. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannfolk finner seg kjæreste ofte når de ikke har ff. Det er derfor man finner seg en partner 

at det er lettere å få en ff en kjæreste er så langt unna virkeligheten til menn flest at det er ikke mulig engang. Så egentlig burde det ikke være et problem da jeg kjenner drøssevis av unge menn men de har aldri hatt kjæreste eller noen seriøs romantisk relasjon. Kanskje så mye som 15-20% av gutta jeg vokste opp med har utad aldri hatt det og de er ikke typene heller til å være så frempå.

så det er helt klart håp for deg.

Anonymkode: 2cbd2...0be

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker du og hva gjør du selv. 

Dame i 40 årene. Mange år alene. Finner ikke kjæreste. Gitt opp. 

Men har behov, men er ikke noe kjekt å vite at han ikke hadde likt meg og evt hadde sex med andre. 

Skikkelig frustrerende situasjon. 

Evig singel dame. 

Her beskriver du vel en situasjon der du egentlig ønsker en kjæreste og der det å dekke enkelte behov med noen som ikke vil ha et forhold med deg vil oppleves vondt? I slike tilfeller tenker jeg det må være mye bedre å fortsette å prøve, når det uansett ikke virker som en lettvint relasjon vil gi deg det du egentlig ønsker, og kanskje bidra til at det blir enda vanskeligere å få det du faktisk ønsker. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Broken_1988 said:

Hei, 

Jeg kjenner meg igjen i din situasjon. Er i 30 årene og har vært singel i mange år. Prøver å finne meg en kjæreste, men det er ikke så enkelt. 

Jeg har hatt et par FF, men det fungerer egentlig dårlig for meg, jeg blir knytta til folk og føler meg ekstremt forlatt på en måte som er litt vanskelig å beskrive når de drar igjen dagen etter. Da er jeg helt tom fordi jeg aner jo ikke når jeg får se dem igjen, og forstår bare ikke hvorfor de ikke "liker" meg som en kjæreste da jeg syntes vi har det superfint. Så jeg tenker du må prøve å finne ut hva som fungerer for deg. Test det ut, sjekk om du liker det.. 

Har det nøyaktig på samme måte. Vil helst ha en kjæreste – og det er ganske kjipt når man innser at han bare vil ha deg til sex, selv om dere har det kjempefint når dere er sammen. Kan virkelig fucke opp følelsene dine…!

Du kan jo teste det ut, TS - bare vær forberedt på at det kan bli ekstra vondt i ettertid. Med mindre du klarer å slå av følelsene dine og skille hardt mellom sex og (ønsket om) kjærlighet, så kan det fort gjøre vondt verre.

Anonymkode: 3767b...246

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har det nøyaktig på samme måte. Vil helst ha en kjæreste – og det er ganske kjipt når man innser at han bare vil ha deg til sex, selv om dere har det kjempefint når dere er sammen. Kan virkelig fucke opp følelsene dine…!

Du kan jo teste det ut, TS - bare vær forberedt på at det kan bli ekstra vondt i ettertid. Med mindre du klarer å slå av følelsene dine og skille hardt mellom sex og (ønsket om) kjærlighet, så kan det fort gjøre vondt verre.

Kos dere med en ff mens dere fortsetter å lete?? Hvorfor velge en av delene? 🤷‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kos dere med en ff mens dere fortsetter å lete?? Hvorfor velge en av delene? 🤷‍♀️

Fordi det ikke er så enkelt for de av oss som fort får følelser. Jeg _har_ en FF – men fordelingen er skev. Vi har fantastisk sex og ler så vi griner når vi er sammen, kjempestemning. Han er happy når vi går hvert til vårt, imens jeg føler meg enda litt mer knyttet og forelsket – og det er kjipt når jeg vet han ikke vil ha meg som kjæreste. God nok for sex, ikke noe mer.

Men joda: får jo ha kanonbra sex med han jeg digger - så aldri så galt at det ikke er godt for noe. Men det svir litt etterpå, det gjør det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi det ikke er så enkelt for de av oss som fort får følelser. Jeg _har_ en FF – men fordelingen er skev. Vi har fantastisk sex og ler så vi griner når vi er sammen, kjempestemning. Han er happy når vi går hvert til vårt, imens jeg føler meg enda litt mer knyttet og forelsket – og det er kjipt når jeg vet han ikke vil ha meg som kjæreste. God nok for sex, ikke noe mer.

Men joda: får jo ha kanonbra sex med han jeg digger - så aldri så galt at det ikke er godt for noe. Men det svir litt etterpå, det gjør det.

jepp kjenner meg igjen er sånn her og. 

Anonymkode: 0f466...411

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da er det ikke en ff men en ugjengjeldt forelskelse 😶 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg som skrev over. Jeg tenker mye på det da min fwb bor i samme hus som sin eks som er mor til to av hans barn. Han beskriver seg som single. Og jeg har tenkt mang en gang på at derfor det blir så tomt hver gang han går for man savner dem det blir en tomhet etter dem, mens de kan valse lykkelig inn i familie livet hjemme med økonomisk trygghet og familiefølelse med barna i fokus. På dating appen står han som single. Jeg har lært meg til slutt spille reglene med fwb da jeg fikk følelser i begynnelsen og gjorde det slutt men han kom stadig tilbake. Men forelskelse går over etter en viss tid så det gikk forsåvidt greit. Men tenker på at jeg er en bra idiot som godtar dette her. Hvor lenge skal jeg orke å holde på sånn her. Det er helt klart ikke bra for psyken. Men det føles som han har en usynelig klo i meg som jeg ikke kommer meg unna på et vis jeg blir dratt tilbake hver gang ... og det er noe jeg gjør frivillig .. det er enda verre. Jeg skjønner jo at de er sammen ellers hadde aldri det opplegget med samme hus fungert hva om eksen fant seg ny kjæreste?? Hun er da enda ung. Så hva jeg holder på med har jeg gitt opp å skjønne meg på... det får gå som det går. 

Anonymkode: 0f466...411

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er det ikke en ff men en ugjengjeldt forelskelse 😶 

Ja, det kan man vel kanskje si, ser den. Men jeg _prøver_ å slå av følelsene, altså. 😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...