AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 For ca halvannen måned siden gjorde samboeren min det slutt med meg. Grunnen var at jeg hadde en dårlig periode og han ble påvirket av dette. Dagen etter tok han til fornuft. Han angret seg. Vi har hatt det veldig fint sammen i etterkant. Nok om det. Idag så jeg at han hadde liket en quote på Instagram som lyder som følgende: A lot of y’all relationships can be solved with a breakup and never getting back togheter again, but y’all not ready for that conversation» 🤨 jeg merket i etterkant at han gjorde det slutt med meg så har jeg gått litt rundt på tå. Mulig jeg overtenker veldig, men det tåpelige bruddet har gjort noe med meg. Ligger det noe i han som han ikke forteller? Vil han egentlig ikke mer? Hvorfor like sånt her om det ikke ligger noe i det! ? Anonymkode: 35eea...1e6
Polyester Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Tror egentlig du må spørre han om disse spørsmålene. 10
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Jeg ville tolket det slik du tenker. Jeg ville spurt han hvorfor han la ut sitatet og om han hinter til at dere ikke burde blitt sammen igjen Anonymkode: a0c8a...60e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Tror jeg hadde vært veldig direkte her. Du trenger egentlig ikke å henvise til Instagram engang, bare si det du sier her, du har gått litt på tå siden sist, og lurer på om det er slik at han angrer på at dere ble sammen igjen. Det kan jo også være at han rett og slett ikke har forstått sitatet helt. Jeg kjenner en del menn som er rimelig dårlig i engelsk... Anonymkode: 46b4b...004 11
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg merket i etterkant at han gjorde det slutt med meg så har jeg gått litt rundt på tå. Selvfølgelig. Det er jo psykisk vold. Anonymkode: 04324...de3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Hvorfor går du på tå? Du snakket om en dårlig periode. Gjorde du noe uakseptabelt i denne perioden? Så lenge du oppfører deg normalt og hensynsfullt skal du ikke gå på tå i et forhold! Men du skal selvsagt passe på at om du har problemer, så skal det ikke skade han på noe måte. Er det det du mener med å gå på tå? Anonymkode: a0c8a...60e 2
Enterprises Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: For ca halvannen måned siden gjorde samboeren min det slutt med meg. Grunnen var at jeg hadde en dårlig periode og han ble påvirket av dette. Dagen etter tok han til fornuft. Han angret seg. Vi har hatt det veldig fint sammen i etterkant. Nok om det. Idag så jeg at han hadde liket en quote på Instagram som lyder som følgende: A lot of y’all relationships can be solved with a breakup and never getting back togheter again, but y’all not ready for that conversation» 🤨 jeg merket i etterkant at han gjorde det slutt med meg så har jeg gått litt rundt på tå. Mulig jeg overtenker veldig, men det tåpelige bruddet har gjort noe med meg. Ligger det noe i han som han ikke forteller? Vil han egentlig ikke mer? Hvorfor like sånt her om det ikke ligger noe i det! ? Anonymkode: 35eea...1e6 Ah her har jeg vært en gang i livet. begyn å forbered deg på å bli singel.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #8 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor går du på tå? Han dumpet henne og kom tilbake. Han kunne nesten like gjerne ha klapset til henne. Det er psykisk terror. Anonymkode: 04324...de3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han dumpet henne og kom tilbake. Han kunne nesten like gjerne ha klapset til henne. Det er psykisk terror. Anonymkode: 04324...de3 Anonymkode: 6bff8...0f2 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Anonymkode: 6bff8...0f2 Det er sant. Lærte det på krisesenteret. De kan helt sikkert bekrefte dette hvis du tar kontakt. Det var sånn det startet for min del. Anonymkode: 04324...de3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #11 Skrevet 1. juli 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er sant. Lærte det på krisesenteret. De kan helt sikkert bekrefte dette hvis du tar kontakt. Det var sånn det startet for min del. Anonymkode: 04324...de3 Det er ikke automatisk psykisk vold å bli dumpet, selv om den som dumper ender opp med å ombestemme seg, kjære vene. Jeg mener på ingen måte å undergrave det du har vært igjennom, men det er ingen mening i å krisemaksimere andres opplevelser bare fordi de på enkelte områder ligner dine erfaringer. Anonymkode: 46b4b...004 14
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #12 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke automatisk psykisk vold å bli dumpet, selv om den som dumper ender opp med å ombestemme seg, kjære vene. Jeg mener på ingen måte å undergrave det du har vært igjennom, men det er ingen mening i å krisemaksimere andres opplevelser bare fordi de på enkelte områder ligner dine erfaringer. Anonymkode: 46b4b...004 Vel, jo det er det. Er ingenting å diskutere. Det er ikke min erfaring du undergraver, men ts sin. Synes det er leit å se at man ikke reagerer hardere på slik oppførsel. Anonymkode: 04324...de3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #13 Skrevet 1. juli 2021 Ts her. Med å gå på tå mener jeg at jeg i ettertid har vært redd for at han skal gjøre det slutt igjen da det var så vondt sist. Med tøff periode mener Jeg at jrg har vært/er deprimert, men er i bedring. Han ble påvirket negativt av å se meg slik, sa han. Men at han elsker meg og egentlig ikke ville gjøre det slutt. Ingenting var galt med meg, jeg i person var perfekt. Men slik jeg har hatt det inni meg ble visst for tøft for han🤷♀️ Så så jeg det sitatet idag. Jeg er litt engstelig for å spørre for mange spørsmål også, for det var nettopp det som gjorde at han begynte å tenke over at han ville være alene. Jeg sa noe som at jeg håper ikke min situasjon gjør noe med deg? Og at jeg prøver så langt det lar seg gjøre å ikke påvirke. Og da sa Han bare at; jo det gjør det når jeg tenker over det.. også var det plutselig bare over 🤦♀️ ts Anonymkode: 35eea...1e6
Hannah80 Skrevet 1. juli 2021 #14 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han dumpet henne og kom tilbake. Han kunne nesten like gjerne ha klapset til henne. Det er psykisk terror. Anonymkode: 04324...de3 Han "kom tilbake" dagen etter. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #15 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han dumpet henne og kom tilbake. Han kunne nesten like gjerne ha klapset til henne. Det er psykisk terror. Anonymkode: 04324...de3 Jeg vet hva psykisk terror er, jeg levde med det i mange år. Det er provoserende å se at en slik liten greie skal kunne sammenlignes. Ja han gikk, ja han kom tilbake. Gode Gud altså, det må være lov å være usikker i et forhold uten å ty til det tullballet der. Anonymkode: 7637f...a2d 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #16 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er sant. Lærte det på krisesenteret. De kan helt sikkert bekrefte dette hvis du tar kontakt. Det var sånn det startet for min del. Anonymkode: 04324...de3 Dette er rett og slett tull. Som et mønster sammen med andre ting ja, men kun en gang uten andre ting nei. Det må være lov å angre på noe man gjorde, altså angre på at man gikk. Kjenner flere par som er blitt sammen igjen og gift etter at en av dem gjorde det slutt - tror de ville ledd hvis noen sa de hadde vært utsatt for psykisk vold. Anonymkode: fbc82...52c 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #17 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Med å gå på tå mener jeg at jeg i ettertid har vært redd for at han skal gjøre det slutt igjen da det var så vondt sist. Med tøff periode mener Jeg at jrg har vært/er deprimert, men er i bedring. Han ble påvirket negativt av å se meg slik, sa han. Men at han elsker meg og egentlig ikke ville gjøre det slutt. Ingenting var galt med meg, jeg i person var perfekt. Men slik jeg har hatt det inni meg ble visst for tøft for han🤷♀️ Så så jeg det sitatet idag. Jeg er litt engstelig for å spørre for mange spørsmål også, for det var nettopp det som gjorde at han begynte å tenke over at han ville være alene. Jeg sa noe som at jeg håper ikke min situasjon gjør noe med deg? Og at jeg prøver så langt det lar seg gjøre å ikke påvirke. Og da sa Han bare at; jo det gjør det når jeg tenker over det.. også var det plutselig bare over 🤦♀️ ts Anonymkode: 35eea...1e6 Dette er virkelig ikke greit. En voksen mann skal ikke oppføre seg sånn. Det er bare unger som holder på på dette viset. Du kjenner jo i hele kroppen at det ikke er godt. Og jeg synes det er helt horribelt at tråden har blitt en konkurranse om å ha det verst. «Jeg har hatt det myyye verre enn trådstarter, derfor er dette ikke vold!» Utrolig stusslig. For min del startet det med forsvinningsnumre og så eskalerte det til helt syke dimensjoner, nettopp fordi jeg da allerede hadde fått en støkk og holdt pusten. Da jeg omsider kom på krisesenteret fortalte jeg om dette, og da så damen på meg og sa i største alvor at det der er grov vold. For det er jo det det er. Nå føler jo du at du må tilpasse deg, ellers vil han ikke ha deg. At du er feil. At du er annenrangs. Det er farlig. Det er en omprogrammering av deg og din verdi. Det er helt vanlig og normalt å gå på nåler og gjøre seg mindre etter noe sånt. Det er sånn det starter. Jeg synes du skal kontakte krisesenteret, med verdens beste samvittighet, bare for å høre hva de mener om saken. Se vekk fra de som bagatelliserer det. Det er forkastelig at man bagatelliserer vold, særlig når man har opplevd vold selv. Det finnes mye bedre menn enn dette! Anonymkode: 04324...de3 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #18 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det må være lov å angre på noe man gjorde, altså angre på at man gikk. Nei, det må det ikke. Antar at grunnen til at så mange batatelliserer noe så alvorlig, er at de har gjort det samme eller føler seg truffet på noe vis. Ellers ville man jo lett sett at dette ikke er greit i det hele tatt. Anonymkode: 04324...de3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #19 Skrevet 1. juli 2021 Det er ikke noe hyggelig det ts har opplevd. Men å kalle det for psykisk terror og grov vold, er som å spytte på de som opplever grov vold. At du ble fortalt noe av en person på et krisesenter, gjør ikke at du sitter på fasiten. Og jeg kan garantere deg at det ikke var bare at kjæresten din slo opp med deg og angret seg dagen derpå den personen snakket om. I tillegg syns jeg det er passe frekt å okkupere en tråd i det vide og brede om hva vold og terror innebærer, og at du skal sitte her å fyre oppunder hvordan ts bør føle det. Ts: Du må jo bare spørre han rett ut. "Jeg så du trykte liker/delte et bilde med xxx tekst på. Er det slik du tenker om oss? Er det slik at du angrer for at vi ble sammen igjen?" Også får du ta samtalen derfra. Jeg bagatelliserer ikke hendelsen, virkelig ikke. Men at kjæresten din gjorde det slutt meg deg og angret seg i løpet av et døgn, og at du når går å er redd for at han skal gjøre det igjen, er ikke krisesenter-materiale. Anonymkode: 4532b...3bf 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #20 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men å kalle det for psykisk terror og grov vold, er som å spytte på de som opplever grov vold. Nei! Det å unnlate å reagere eller advare trådstarter, bare fordi ting ikke har eskalert til det mest alvorlige, er så dårlig gjort at jeg kunne spy! Trådstarter har ikke råd til å vente helt til hun knekker helt sammen. Hun er allerede syk. Og dere som eventuelt vingler inn og ut av forhold, må forholde dere til at det dere gjør er vold. Selv om det kanskje ikke er så hyggelig å innse. Anonymkode: 04324...de3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå