Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tips til hvordan få baby (2,5 mnd.) til å sove i vogn uten å nødvendigvis gå tur? Hun våkner så og si umiddelbart etter at vi stopper vognen på tur. 

Har prøvd Rockit uten hell. 

Anonymkode: 6c119...9d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min lærte det ikke ordentlig (altså at det funka HVER gang) før etter han begynte i barnehagen, men vi jobbet heller ikke med det før han var ca 8 mnd. Da øvde vi MYE på forsiktig rugging av vogn på veranda, hvor jeg rugget helt til øynene begynte å glippe, stoppet og ventet til han ble urolig, så rugget vi igjen til øynene glippet og ventet igjen. Gjentok til han sovnet. Kunne ta en time de første ukene, så det var føkkings mye jobb, men veldig deilig når det etterhvert kom dit at vi kunne legge ham i vogna, rugge fire ganger og gå fra ham. Da ble det verdt det! Merket meg også at om jeg var stressa og trang at han sovnet fort, så kunne jeg være sikker på at det ikke ble noen soving i det hele tatt, så babyer som skal sove trenger tydeligvis zenmodus fra mor og far :P 

Anonymkode: 28be2...d33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte trille henne i søvn, det er fullstendig normalt, og så måtte hun bare venne seg til å sove mens vognen sto i ro. Det tok flere uker før hun ble vandt og jeg fikk ofte akkurat satt meg i sofaen før jeg måtte ut å vugge igjen  men det er også fullstendig normalt. Jeg er veldig glad jeg ikke ga opp dog, for en venninne gikk rett på Rock it og slike tullete oppfinnelser og måtte bruke det til barnet var ferdig å sove dupp hjemme. Barnehagen fikk naturligvis barnet til å sove stillestående med en gang - fordi der er det ikke noe alternativ. 

Var foresten ikke før rundt 5-6 mnd at vi gikk inn for dette, før det så sov hun i vår seng, i vugge, i sin seng, i bæretøy, på sofaen etc. Men ved 5-6 mnd funket ikke andre plasser til dupp lengre for alt annet var så spennende, brukte evigheter på å sovne og vart megaovertrøtt. Så det var ikke før vogn var det eneste alternativet at jeg gadd å ta den kampen. Men en på 2.5 mnd er fortsatt veldig liten, ikke gi opp. 

Anonymkode: d2d92...783

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...