Gå til innhold

Lønn som butikkmedarbeider?

Turte

Anbefalte innlegg

Jeg driver og søker meg jobber for tiden, og har lyst til å jobbe i butikk. Er 120 kr/t urealistisk da?

Jeg er litt over 30 år, men har bare lite erfaring fra butikkarbeid. Men må legge til at jeg har mye annen verdifull erfaring med kundekontakt. Noe butikkerfaring har jeg fra jeg var yngre.

Hvordan beregner man vanligvis lønn for butikkmedarbeidere? Som regel bestemte satser/tariff, eller individuell lønn etter hvor god man er i lønnsforhandling, eller provisjon?

Håper noen her har erfaring fra butikk, og som kan gi meg noen små hint på hva jeg kan regne med å få. Setter pris på alle svar. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Den beste lønnen fra butikk jeg noensinne har hørt om er ca 114,50 kr pr time (+ diverse tillegg). Tror derfor ikke du skal regne med noe over dette, heller noe lavere. (Dette gjelder butikker uten provisjonslønn!)

Selv om du har erfaring med kundekontakt fra en annen bransje, er ikke dette helt overførbart til å jobbe i butikk. Tror ikke du får forhandlet frem noen bedre avtale enn det de som allerede jobber der har, det er tross alt de som har erfaring. Tror de fleste butikker uten provisjonslønn har samme satser for alle ansatte, så lenge du ikke er så ung at du ikke har kommet opp på full sats enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tariffen ligger på rundt 95 .- kr pr time....Min "beste selger", altså han som har jobbet lengst hos meg, har 130.- kr pr time. Vi har ingen spes bonusordninger eller tillegg, men han har jo ansvaret for butikken når jeg ikke er her.

Tror nok en begynnerlønn i butikk på 120.- er litt i overkant av hva man kan forvente......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Butikklønn sucks! Jeg jobbet tidligere i butikker, men lønna var alltid minst 10kr under all annen lønn jeg var borti. Hvorfor er det sånn egentlig? 120.- i timen er jo kjempebra! Tror ikke du skal klage så mye på den nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for savr.

Nå mista jeg nesten lysten på å søke butikkjobber, jeg.

Er det virkelig slik?

Jeg fått tilbud om en jobb, men der var det 104 kr/t. Det synes jeg var dårlig! I andre jobber jeg har hatt fikk jeg 130, men det var kontorjobb altså.

Dere som har svart på innlegget, bor ikke i Oslo kanskje? Vet noen om dette lønnsnivået gjelder for Oslo også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...