AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 En klubb der de ikke kan gå konkurs. Som et norsk flyselskap er de nå sikret at staten tar regningen hvis det går dårlig, og aksjonærene tar gevisnten hvis det går bra. Det er rett og slett god business. Er du i tvil? Ingen norsk flyselskap har noen gang gått konkurs. Anonymkode: 1577e...c51 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Joda, norske flyselskap har gått konkurs, Color Air f.eks. Anonymkode: 7df27...c54
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Joda, norske flyselskap har gått konkurs, Color Air f.eks. Anonymkode: 7df27...c54 Hverken Color Air eller FlyNonstop var flyselskap Anonymkode: 1577e...c51
Kjetil E Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hverken Color Air eller FlyNonstop var flyselskap Anonymkode: 1577e...c51 Jo de var flyselskap. I tillegg gikk det konkurs det flyselskapet til en eks Widerø pilot som prøvde å ta opp konkuransen med Widerøe.
Druid Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 (endret) Og selv om Braathen ikke gikk konkurs, ble det solgt fordi det ikke var liv laga. Det er mengder flyselskaper som har blitt avviklet, og innsparingene vi har sett i bransjen har vært omfattende. Eneste grunnen til at Norwegian har blitt reddet, er fordi både SAS og Norwegian er på konkursens rand, og Norge har ingen mulighet til alene å redde SAS. Og vi trenger et flyselskap med nok kapasitet og jetfly til å ivareta infrastrukturen i Norge. Flyr har vel ikke fått noen avtaler med staten enda, så innen de er store nok til faktisk å bety noe , så lever de på markedets nåde. Gitt problemet i større grad er funksjonaliteten i luftfarten, og ikke prisen, er jeg ikke sikker på om jeg bryr meg mye om dem. (okay, så jeg sjekket litt mere. Det står ingenting om pitch, så noen med bedre kjennskap til 737-800 og kapasiteten på 186 må kommentere der, men bagasjereglene var veldig lukrative. Prisen var konkurransedyktig, men det handler mye om lansering, og selvfølgelig, med få fly, er det begrenset behov for kort gate tid : Du er TJENT med å selge på mye bagasje. Men de har gjort en del veldig interessante valg der, så jeg kommer til å følge med dem. ) Endret 1. juli 2021 av Druid
PetterKanin Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Norske flyselskap kan selvsagt gå konkurs, men mange blir avviklet eller solgt før de havner i den situasjonen. Den statsstøtten som er gitt det siste halvannet året er uproblematisk, da det er staten som i stor grad med plutselige lovendringer har endret grunnlaget for dem. Så kan man selvsagt synes det er umusikalsk med bonusutbetalinger i en slik situasjon. Eks Widerøe-piloten som ble nevnt lengre opp var Ola Giæver. Han startet selskapet FlyViking som kort tid senere ble avviklet. Det gikk ikke konkurs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå