AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Skal ha et par bøker å lese nå i sola, men orker ikke alle e-poster, sms-er og annet dritt man får når man melder seg inn. Men nå har jeg lett i 3 nettbutikker og alle krever at jeg registrerer meg. Det orker jeg ikke Noen som vet om en nettbutikk med e-bøker der man kan handle uten å bli medlem? Anonymkode: 5d707...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Kjøper bøker på ebok.no, og har aldri fått noe på e-post etc der i fra, bortsett fra kvittering på kjøp. Men man må sikkert registrere bruker, i og med at du får en virtuell bokhylle der du finner alle kjøpene dine. Det er uansett ikke en side som spamer med all slags post i etterkant. Du trenger dog ebok appen for å kunne benytte tjenesten. Den finnes i AppStore og er selvsagt gratis. Anonymkode: a6235...ce1 2
Gjest Albbas Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Hva mener du med medlem? Det er jo naturlig å måtte registrere seg som kunde, hvordan har du ellers tenkt at eboka skal "oppbevares"? Jeg handler på ebok/Tanum, får absolutt ingenting annet enn ordrebekreftelse på epost.
Gjest Rosendahl Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Du vet vel at biblioteket tilby masse gratis bøker via sine apper? Bookbites og allbok. Må ha nasjonalt lånekort.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 7 minutter siden, Albbas said: Hva mener du med medlem? Det er jo naturlig å måtte registrere seg som kunde, hvordan har du ellers tenkt at eboka skal "oppbevares"? Jeg handler på ebok/Tanum, får absolutt ingenting annet enn ordrebekreftelse på epost. Jeg tenker at jeg skal laste ned boka og ferdig med det. Trenger ikke oppbevaring 4 minutter siden, Rosendahl said: Du vet vel at biblioteket tilby masse gratis bøker via sine apper? Bookbites og allbok. Må ha nasjonalt lånekort. Er ikke norsk, så vanskelig finne Anonymkode: 5d707...eeb
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Jeg har kjøpt både fra e-bok og norli og får ikke reklame derifra. De fleste nettbutikker har jo en valgfri rute der du kan krysse av om du vil ha reklame/sms. Anonymkode: 89cdf...c99 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at jeg skal laste ned boka og ferdig med det. Trenger ikke oppbevaring Er ikke norsk, så vanskelig finne Anonymkode: 5d707...eeb Gå inn på ditt lokale bibliotek og søk det opp der. Det er lett. Og gratis å låne e bøker. Tror du kan velge engelsk også. feks https://www.askerbibliotekene.no/e-bibliotek/e-boker-og-lydboker/ google bibliotek og den kommunen du bor i. Eller hva mener du med å ikke bli medlem? Vil du ha det gratis eller absolutt ikke registrere deg på noe som helst måte, det tror jeg blir vanskelig både ved lån (bibliotek), lån (storytel ol) og kjøp. Anonymkode: 71bcc...f9e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #8 Skrevet 1. juli 2021 Project Gutenberg har mange gratis ebøker som du ikke trenger noen bruker for å laste ned, men de har da kun bøker som har gått ut på copyright. Anonymkode: eb7eb...aa7 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 https://www.tanum.no/tanum/eboker/index.action?gclsrc=aw.ds&&https%3A%2F%2Fwww.tanum.no%2Ftanum%2Feboker%2Findex.action%3Fgclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMIh86u06fB8QIVyNmyCh2zrgtEEAAYAyAAEgIXr_D_BwE e bøker for kjøp. Det er ikke abonnement og du blir ikke medlem, men det blir jo registrert et kjøp. Anonymkode: 71bcc...f9e
Gjest Albbas Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at jeg skal laste ned boka og ferdig med det. Trenger ikke oppbevaring Er ikke norsk, så vanskelig finne Anonymkode: 5d707...eeb Den type nedlasting er vel uønsket fordi du da vil laste ned en fil uten å knytte den opp mot en bruker, og da kan du dele den ubegrenset? Sliter litt med å se for meg hva du egentlig ønsker. Jeg har Kindle, og bruker "send til Kindle"-funksjonen og da må jo produktet være koblet mot en bruker. Det samme bør jo gjelde andre plattformer?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #11 Skrevet 1. juli 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.tanum.no/tanum/eboker/index.action?gclsrc=aw.ds&&https%3A%2F%2Fwww.tanum.no%2Ftanum%2Feboker%2Findex.action%3Fgclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMIh86u06fB8QIVyNmyCh2zrgtEEAAYAyAAEgIXr_D_BwE e bøker for kjøp. Det er ikke abonnement og du blir ikke medlem, men det blir jo registrert et kjøp. Anonymkode: 71bcc...f9e Du må jo registrere deg (=bli "medlem"). Anonymkode: fa440...df3
Mezzosoprena Skrevet 1. juli 2021 #12 Skrevet 1. juli 2021 Du må jo registrere deg som kunde for å kunne kjøpe ebøker, men det er da bare å krysse av/fjerne avkrysningen for at du ønsker reklame etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #13 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Project Gutenberg har mange gratis ebøker som du ikke trenger noen bruker for å laste ned, men de har da kun bøker som har gått ut på copyright. Anonymkode: eb7eb...aa7 Takker Anonymkode: 57fda...b40
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #14 Skrevet 1. juli 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Gå inn på ditt lokale bibliotek og søk det opp der. Det er lett. Og gratis å låne e bøker. Tror du kan velge engelsk også. feks https://www.askerbibliotekene.no/e-bibliotek/e-boker-og-lydboker/ google bibliotek og den kommunen du bor i. Eller hva mener du med å ikke bli medlem? Vil du ha det gratis eller absolutt ikke registrere deg på noe som helst måte, det tror jeg blir vanskelig både ved lån (bibliotek), lån (storytel ol) og kjøp. Anonymkode: 71bcc...f9e Boken er nok ikke på et norsk bibliotek, dessverre. Vil ikke bli medlem fordi jeg har merket at når jeg handler på nett, får jeg alltid hausevis av reklame etterpå. Ofte spør de ikke om de kan sende reklame. Det verste er de som sender SMS reklame som du må betale for å stanse. 4 hours ago, Albbas said: Den type nedlasting er vel uønsket fordi du da vil laste ned en fil uten å knytte den opp mot en bruker, og da kan du dele den ubegrenset? Sliter litt med å se for meg hva du egentlig ønsker. Jeg har Kindle, og bruker "send til Kindle"-funksjonen og da må jo produktet være koblet mot en bruker. Det samme bør jo gjelde andre plattformer? Er ikke mitt problem at andre deler ulovlig. Jeg har kjøpte mye musikk på nett, da skriver jeg inn bank info, laster ned musikken og alt er ok. Trenger ikke en bruker på nettsiden. Noen ganger sender de musikk-nedlastingslink til e-postadressen. Men jeg trenger ikke bli medlem. Endte opp med å kjøpe boken via nettsiden til nettopp boken. 5 hours ago, Albbas said: Hva mener du med medlem? Det er jo naturlig å måtte registrere seg som kunde, hvordan har du ellers tenkt at eboka skal "oppbevares"? Jeg handler på ebok/Tanum, får absolutt ingenting annet enn ordrebekreftelse på epost. Dessverre hadde de ikke boken, men brukbare tips for andre som lurer på det samme Anonymkode: 5d707...eeb
Mezzosoprena Skrevet 1. juli 2021 #15 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vil ikke bli medlem fordi jeg har merket at når jeg handler på nett, får jeg alltid hausevis av reklame etterpå. Ofte spør de ikke om de kan sende reklame. Det verste er de som sender SMS reklame som du må betale for å stanse. Gadd du ikke å lese alles varene eller? Du slipper reklame, som regel kan du gjøre dette i løpet av bestillingsprosessen - eller i det minste kan du når du får den første e-posten, gå nederst i den og melde deg av epostlisten... SMS-reklame får man ikke med mindre man har godtatt det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå