AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Har noen gjort dette i det siste? Er det familiesluser ved sikkerhetskontrollen, passkontroll, og ved ankomst? Anonymkode: 5cbb6...5e8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Det er ikke familiesluser ved sikkerhetskontrollen, og det er ikke passkontroll ut til land som ikke vanligvis krever dette (altså land innen Schengen). Jeg tør derimot ikke si sikkert ved ankomst, men de advarer i alle fall om at man må forvente å bruke flere timer på flyplassen med ankomst, dersom man må ta negativ test når man er tilbake. Var ikke særlig mye folk i sikkerhetskontrollen de to gangene jeg var der (fløy via Oslo nå i helgen, og måtte ut og hente bagasjen, ettersom domestic transfer ikke er åpen nå). Men det virker som det kan variere en del, for det var tydeligvis mye folk på lørdagen, så jeg ville nok ha beregnet god tid. Anonymkode: d8a82...941
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er ikke familiesluser ved sikkerhetskontrollen, og det er ikke passkontroll ut til land som ikke vanligvis krever dette (altså land innen Schengen). Jeg tør derimot ikke si sikkert ved ankomst, men de advarer i alle fall om at man må forvente å bruke flere timer på flyplassen med ankomst, dersom man må ta negativ test når man er tilbake. Var ikke særlig mye folk i sikkerhetskontrollen de to gangene jeg var der (fløy via Oslo nå i helgen, og måtte ut og hente bagasjen, ettersom domestic transfer ikke er åpen nå). Men det virker som det kan variere en del, for det var tydeligvis mye folk på lørdagen, så jeg ville nok ha beregnet god tid. Anonymkode: d8a82...941 Tusen hjertelig takk for svar. Satser da på at køen blir kortere for oss som er fullvaksinerte? Hilsen ts. Anonymkode: 5cbb6...5e8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Tusen hjertelig takk for svar. Satser da på at køen blir kortere for oss som er fullvaksinerte? Hilsen ts. Anonymkode: 5cbb6...5e8 Vil tro det. De som kommer som ikke er fullvaksinert må også bruke tid på å fylle ut skjemaer osv, så vil tro det går raskere for dere som er vaksinert. Anonymkode: d8a82...941
Kjetil E Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 8.41): Har noen gjort dette i det siste? Er det familiesluser ved sikkerhetskontrollen, passkontroll, og ved ankomst? Anonymkode: 5cbb6...5e8 Skal du til utlandet kan det være værdt å reise til/fra Torp. Veldig mye mindre køer enn på Gardermoen. Og med KLM via Amsterdam kan du komme til de fleste steder. Så kanskje litt dyrere og ikke den mest optimale reiseveien. Men hvis alternativet er å sitte 5/6 timer i kø ved andkomst Gardermoen vet i hvert fall jeg hva jeg ville valgt. 1
MortenLo Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Noen som vet om det er passkontroll ved innreise når man kommer fra Schengen (Spania)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå