Smørblomsten Skrevet 13. september 2005 #1 Del Skrevet 13. september 2005 Noen som kan fortelle meg hva som skjer når man kommer til legen for å sjekke en føflekk man er litt bekymret for? Skal legen først bare SE på den og vurdere? Må man så evt vente på ny time eller henvisning annet sted for evt å fjerne den!? Gjør det vondt? Bedøvelse? Gruer meg sånn til å få den sjekket, men har utsatt det et par år nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2005 #2 Del Skrevet 13. september 2005 Hei. Legen ser bare på den, dersom han vil fjerne den gjør han det som oftest der å da med lokal bedøvelse og en liten kniv, du får et lite arr, men det gjør ikke særlig vondt. Brodern gjorde dette en gang. Er som oftest føflekker som er fra ca 1 cm store og som endrer farge du bør være ekstra obs på. Dersom føflekkene er ruglete i kanten inn mot huden, blålige eller svarte bør du hvertfall komme deg til legen. Dersom den er ondarta å med fare for spredning må du nok på sykehuset for en grundigere sjekk. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 13. september 2005 #3 Del Skrevet 13. september 2005 Inn til legen med deg Dro på Volvat jeg, legen kikket på den og fjernet den med det samme. Da rakk jeg jo ikke å grue meg i det hele tatt. Det gjorde overhode ikke vondt. Jeg kjente ikke noe. Hun satt lokalbedøvelse, altså setter en liten sprøyte med xylocain rett under huden. Kjente ikke det engang. 3 sting etterpå som ei venninne fjernet (opplært hun altså..). Aldri noe vondt. Føflekken ble sendt inn til analyse, den var svart og blålig, men ikke noe kreft. Så kom deg til legen. Det er vondere å gå rundt å tenke og grue seg enn å fjerne den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 13. september 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 13. september 2005 Åh ja, takk for gode svar! Uff, den er vel kanskje litt 'ruglete' inn mot huden ja Er forferdelig pinglete når det gjelder leger, sprøyter osv... Godt at legen evt fjerner den 'der og da' så jeg ikke rekker grue meg, hehe, men jeg gruer meg allerede ved tanken på legetimen neste fredag allerede!! Men samboern har mast på meg i et par år om å få den sjekket, så må vel det nå...Wish me luck Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2005 #5 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg er helt sikker på at dette vil gå fint! Har selv fjernet en føflekk, det er kanskje 10 år siden nå, og det er absolutt ingenting å grue seg til. Du kjenner overhodet ingenting, bare å lukke øynene eller se vekk mens legen holder på. Da legen skjærte min bort så hun at det hadde vært en blødning under den, som var årsaken til den ujevne fargen. Helt ufarlig med andre ord. Bare gled deg til å få dette overstått, så slipper du å tenke mer på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 13. september 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg er helt sikker på at dette vil gå fint! Har selv fjernet en føflekk, det er kanskje 10 år siden nå, og det er absolutt ingenting å grue seg til. Du kjenner overhodet ingenting, bare å lukke øynene eller se vekk mens legen holder på. Da legen skjærte min bort så hun at det hadde vært en blødning under den, som var årsaken til den ujevne fargen. Helt ufarlig med andre ord. Bare gled deg til å få dette overstått, så slipper du å tenke mer på det ← Åh tusen takk, så snill du er, godt å bli roet ned litt i bekymringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 13. september 2005 #7 Del Skrevet 13. september 2005 Lykke til Du er lur som har bestilt time for å sjekke den, og det er ikke noe å grue seg for!! Jeg fjernet min 1. føflekk da jeg var 14 år og har fjernet temmelig mange etter det. For endel år siden ble det oppdaget ondartet føflekk-kreft i den ene, men det har gått bra siden jeg kom tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå