tussi84 Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Da tenker jeg ikke på de som har holdt på med mishandling, for det er ikke uhell. Jeg tenker mer på feks hendelser som at man feks har lukket en dør litt raskt opp uten å helt tenke over at baby/småbarn kan sitte utenfor døra, så baby skallet panna i døra feks. Det kan også være at man har gjort andre ting ved uhell.
Gjest Elder Millennial Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Smalt foten til den ene jenta mi i dørkarmen ganske kort tid etter vi kom hjem fra sykehuset med henne. Husker jeg fikk så dårlig samvittighet at jeg gråt i flere dager. Hun tok ikke noe særlig skade av det, fikk ikke blåmerke en gang, men jeg følte meg som verdens værste mamma.
Amatariel Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Har klemt en finger i en dør ja. Det er helt fryktelig når sånt skjer! 😭
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Jeg gikk på tur med hunden, og baby 10mnd i et akebrett for de små - der man stropper de fast. Hunden var litt ivrig og jeg ble uoppmerksom et øyeblikk og dro akebrettet over en sten eller noe, slik at det veltet, og da endte baby opp med kutt i øyebrynet😱 Jeg var helt i fra meg lenge, mannen måtte ta hunden på tur lenge for jeg våget ikke😆 Anonymkode: 8349e...e31
Million Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 (endret) Ja, jeg kom ut fra badet en gang (døren hadde stått åpen mens jeg var der inne) og da jeg skulle lukke den bak meg, hørte jeg en lyd bak meg, og der sto sønnen min på 2-3 år bak døren med fingeren i klem i dørsprekken. Herregud, fingeren kunne blitt most, men det gikk heldigvis bra. Ingen brudd. Jeg rakk ikke stenge døren helt før jeg hørte lyden, så jeg stoppet. Han gråt litt etterpå, en liten stund, men så gikk det over. Jeg grøsser ved tanken på at jeg kunne forårsaket brudd og blødninger om fingeren hadde blitt most helt i dørsprekken. Jeg forsøker å huske om det har vært andre uhell, men kan ikke komme på noen. Eksmannen min holdt på å sette seg på (!) babyen en gang da. Jeg hadde pakket babyen inn i et teppe og han sov, og så la jeg han i setet på stolen jeg hadde sittet og lot babyen sove der. Det var sommer, så jeg gikk ut på verandaen (hadde oppsyn med stuen og babyen derfra). Snur meg litt, og da jeg snur meg tilbake, ser jeg at mannen setter seg ned i stolen. Oppå "teppet" som han ikke tok notis av, og han la ikke merke til (!) at det lå en baby i teppet.... Jeg rev opp døren og ropte "IKKE SETT DEG!" Han spratt opp igjen og jeg pekte "Babyen ligger der!!". Han rakk heldigvis ikke sette seg i full tyngde på barnet. Barnet våknet ikke en gang. Hvordan han kunne unngå å se at barnet lå der, skjønner jeg ikke. Endret 1. juli 2021 av Million 9
Gjest Fnuggolina Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Jepp, skulle ha min første alenehelg med babyen (som da ikke kunne rulle skikkelig selv). Jeg ser en smokk på gulvet, legger ungen på dobbeltsenga - bøyer meg etter smokken. Visste det var en dårlig ide, litt sånn sakte film mens jeg bøyer meg «jeg burde ikke legge....» Og DER lærer ungen seg å rulle - av senga og med huet i gulvet. Ungen hylte, jeg hylgråt av skrekk (🤦♀️), ringer legevakta som bare «Ah, ja det skjer ofte», og fikk generelt mange historier fra andre foreldre om langt verre ting 🙈 Så min første «alene med baby» helg nailet jeg i ca 5 minutt før vi måtte på legevakta.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 Mannen min klemte fingeren i døra på 1 åringen. Det var helt grusomt og hun mistet neglen. Jeg mistet baby ned fra stellebordet når hun var 8 mnd. Jeg drev å smurte henne med krem pga eksem og når hun kastet seg til siden og ut av stellebordet så var hendene mine så glatte jeg ikke klarte å holde igjen. Jeg fikk tak i foten som jeg holdt igjen som dempet litt av fallet mot flisene, ellers hadde hun non slått hodet mye værre. Vi endte opp på legevakten for sjekk, men alt var heldigvis fint. Hun fikk ikke kul engang så jeg måtte ha klart å holde bedre fast i foten enn jeg trodde. Helt grusomt. Anonymkode: 02f01...e63 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #8 Skrevet 1. juli 2021 Jeg kledde på babyen min da vi skulle hjem fra sykehuset, den hylgråt og jeg trodde den var trøtt/sulten. Oppdaga brått at lillefingeren til babyen satt igjen i trøya- den hadde altså bøyd seg helt bakover. Jeg hadde ikke kommet på at ledda var så løse. Gikk helt fint, idet jeg fikk ut lillefingeren sluttet babyen å gråte. Og etter det passet jeg alltid på at alle fingrene ble med i påkledningen. Jeg hadde forøvrig babyen på fanget da jeg spiste da den var en knapp uke gammel, og brått falt det en liten bit av noe pålegg av skiva mi, og rett i munn på baby. Så den første smaken barnet fikk av annet enn morsmelk var røykelaks 🙈, det ble rar grimase det! Anonymkode: ca871...dc0 14
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 Jeg klemte litt av huden på låret fast da jeg kneppet igjen bodyen mellom bena, hun var da ca 1 år og satt på fanget mitt under påkledning slik at jeg ikke merket det før hun hylte til. Det var nok kjempe vondt stakkars, hun hadde to små merker etter trykknappen. Får vondt inni meg den dag i dag av å tenkte på det. Ellers så har hodet dunket i dørkarmen på bilen noen ganger når jeg har satt henne inni eller tatt henne ut av bilen, men ikke hardt og ikke slik at hun har fått vondt. Anonymkode: 82434...2b6 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 Denne nye babyen har jeg ikke rukket å skade enda, men han er bare 10 uker så jeg har god tid😱 Forrige har jeg vel lukket skuffen igjen uten å legge merke til at han har fingrene nedi. Og lukker opp kjøleskapet som han fikk i hode da han plutselig var blitt for høy til å gå under.. Hm.. Skulle nappe til meg et nyvasket teppe han styrte med som jeg ga beskjed om at han skulle la være siden det ble møkkete igjen, men la ikke merke til at han også sto på det så når jeg nappet i det så falt han.. Da fikk jeg dårlig samvittighet selvfølgelig og sa unnskyld.. Har bestandig vært forsiktig med dører, jeg har en veldig aktiv gutt men han er også en skygge så han sitter ofte utenfor døra og venter når jeg er på do. Ellers så slår han seg jo mye, jeg lar han stort sett utfordre fysikken sin så lenge det ikke er noe som er direkte farlig, skadelig eller dyrt. Så litt skader blir det, både hjemme og i bhg. Men det er vel det jeg husker som er direkte min feil. Anonymkode: bfd35...9ad 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #11 Skrevet 1. juli 2021 Huff, jeg har en baby som er en uke gammel og er livredd for å skade han ved uhell spesielt når jeg bærer og løfter han. Er jo så liten og skjør😭 Hvor mye tåler egentlig små babyer? Anonymkode: 78713...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #12 Skrevet 1. juli 2021 Gutten lå på stellebordet, var vel rundt 5 mnd. Storebroren kom inn på badet, jeg snur meg for å hjelpe han et øyeblikk og baby ruller rundt og går rett i flisegulvet! 😱Først ingen lyd, så begynte han heldigvis å gråte. Rett til legevakten for sjekk, heldigvis ingen skade. Anonymkode: 550c7...434 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #13 Skrevet 1. juli 2021 Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gått på junior. Han er som en skyggeninja som bare plutselig dukker opp i knehøyde uten forvarsel. Ingen farlig situasjon heldigvis, men man får jo elendig samvittighet - særlig i den perioden hvor de øver på å stå eller gå, og er ca like stabile som korthus Anonymkode: 5b8c4...81b 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #14 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg hadde forøvrig babyen på fanget da jeg spiste da den var en knapp uke gammel, og brått falt det en liten bit av noe pålegg av skiva mi, og rett i munn på baby. Så den første smaken barnet fikk av annet enn morsmelk var røykelaks 🙈, det ble rar grimase det! Anonymkode: ca871...dc0 Hahaha! Dagens! 😅 Anonymkode: 5b8c4...81b 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #15 Skrevet 1. juli 2021 uhell har det jo skjedd, uten at det vært store skader, heldigvis! Første ungen datt ned fra sofa i alderen av 4 mnd gammel. Ja, akkurat da følte jeg meg som verdens verste mor. Samme unge datt ned fra senga vår i alderen av 8 måneder, man skulle tro vi har lært. Men han nektet så absolutt å sove i senga si, eller i sin vugge, eller i vogna, veldig, veldig lenge, så ble det slikt at han sov i vår seng. Ungen nummer to derimot, datt aldri ut av senga eller sofa, fordi denne ungen sov helt fint i senga si. 🙈 Ungen nummer to hadde fingrene i døra når ungen nr 1 løp forbi og slang døra. Mistet neglen ja, ble også et par turer til legevakt, men gikk bra, sånn til slutt. Ja, og apropos røykelaks. Jeg spiste kokosbolle med ungen i bæresele foran. Og samme skjedde, at han fikk en liten bit av kokosbolle med sjokolade på, som første tingen han smakte, i tillegg til morsmelk. Den begeistringen kan ikke glemmes. 😂 Han er fortsatt veldig glad i sjokolade, nå i alderen av 7 år. 🙈 Anonymkode: 90b33...6b6 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #16 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Huff, jeg har en baby som er en uke gammel og er livredd for å skade han ved uhell spesielt når jeg bærer og løfter han. Er jo så liten og skjør😭 Hvor mye tåler egentlig små babyer? Anonymkode: 78713...8c2 Husk at de tåler å bli født, og er ikke så skjøre som det føles Men jeg husker frykten for å gjøre noe feil. Jeg måtte smile litt av både meg selv og mannen da vi ba om hjelp til å skifte bleie på barsel, etter å ha prøvd litt forsiiiiktig selv, og så hvor lite forsiktig barnepleieren gjorde det. Jeg fikk huden til vår eldste i klem da jeg skulle feste setebeltet i bilstolen en gang. Og jeg smalt hodet til den yngste inn i dørkarmen da jeg skulle skyndte meg inn på badet for å hjelpe eldste med noe. Begge har ramlet ut av sofaen noen ganger, men de to første der husker jeg godt, og jeg er fortsatt ordentlig lei for det. Anonymkode: cfbbf...2ca 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #17 Skrevet 1. juli 2021 7-8 mnd gammel krabbet hun fra sin seng over pappan som sov og falt i gulvet med hodet først. Skikkelig mørk blåveis, og pappan våkna av dunket i gulvet. Anonymkode: 64a8a...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #18 Skrevet 1. juli 2021 Vår har falt fra senga vår. Det var på den tiden vi måtte samsove (klistremerkebaby) og han var på vei til å bli mer mobil, men jeg trodde ikke han var så kjapp. Jeg snudde ryggen til for å ta på meg klær. Senga er 180 cm, men han kom seg kjapt ut av den og smalt i gulvet. Gråt veldig intenst, men det var nok like mye av sjokk. Jeg ringte legevakten, men de ville ikke ta han inn når jeg beskrev allmenntilstanden. Det var visst vanlig at de hadde slike fall innimellom og vanlig at det gikk bra. Anonymkode: ea4c1...684
jaromei Skrevet 1. juli 2021 #19 Skrevet 1. juli 2021 Huff.. det er godt å ikke føle seg alene om sånne uhell. Jeg har opplevd at gutten falt ut av både sofa og seng rundt 8 mnd. To av gangene landet han ordentlig PÅ hodet også. Grusomt å ikke rekke å få tak på babyen før det går galt. Rundt 10 mnd klarte jeg å smelle beinet hans i utgangsdøra på vei ut. Tok et par sekunder før gråten kom, men når den kom, så varte det leeeenge. Stakkars liten.. det har heldigvis blitt langt mindre uhell med tiden, annet enn at han faller eller snubler på egenhånd. Har hatt flere ganger hvor jeg har følt meg som verdens verste mamma som ikke passet bedre på, men uhell skjer jo med alle. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #20 Skrevet 1. juli 2021 Mistet mobilen i hodet hennes da hun var bare en uke gammel. Anonymkode: b13ce...99f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå