Gå til innhold

bekymret for datteren min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hun kom hjem her hin dagen med en svær blåveis og litt andre blåmerker i ansiktet. Jeg ble selvfølgelig bekymret og spurte hva som hadde skjedd. Hun virket annerledes og mye mer avvisende enn vanlig, og hun svarte at hun hadde slått seg i en skapdør. Hun har overnattet hos en venninne i to dager og  jeg har derfor ikke sett henne før nå og aner ikke om hun snakker sant eller on det er mer alvorlig. Er redd noe annet kan ha skjedd...at hun har involvert seg med en gutt som har slått henne eller lignende. Mulig jeg bare overtenker og er hønemor, men det er vel ikke så vanlig å få slike skader av å slå ansiktet i en skapdør? Hun er 16 år og er ikke så veldig åpen med meg om ting, men vi har ett greit forhold. Noen med lignende erfaringer? Hva burde jeg gjøre? Bekymrer jeg meg uten grunn?

Anonymkode: a5812...b87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skapdør unnskyldningen er som å si at man har "gått på en dør" det er bare tull, jeg ville vært bekymret ja. Jeg tror du må være åpen om at du er bekymret, men ikke press henne for mye.

Anonymkode: caf55...5c8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er du så sikker på at hun har overnattet hos en venninne?

Anonymkode: 55b44...f52

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Wtf. Du må få det ut av henne hva som har skjedd. Klart hun ikke har gått på en dør.

Anonymkode: a5d4b...c61

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ring venninnens foreldre og hør hva som har skjedd. 

Anonymkode: dae10...766

• Liker 11
Skrevet

Jess ville vært en bekymret hanefar der ja!! Snakk med venninnene hennes og se om de vil si noe...

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun har skadet seg i fylla?

Anonymkode: e2027...c5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva..? Lar du din 13 årige datter overnatte borte i 2 døgn...😮 

Anonymkode: f05ab...2b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg hadde en mor som passet på meg. Jeg fikk ikke en gang lov til å sitte barnevakt som 12-13 åring for andre enn de som var i familien.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Datteren er 16, og hvorfor skal ikke en 13-åring ligge over hos en venninne? Antar TS vet hvem både venninnen og foreldrene er, så skjønner ikke hvorfor dette skal være et problem? Jeg bodde ikke hjemme som 16-åring engang.

Anonymkode: 7bf22...ca2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen som har nevnt noe om en 13-åring. Ts sin datter er 16 år. Da jeg var 16, hadde jeg flyttet til internatskole, og etter det, flyttet jeg til nabobyen til mine foreldre. Så jeg ser ingenting galt i at ts sin datter overnatter vekk et par dager. 

Men ja, jeg forstår godt at du er bekymret. Jeg hadde tatt prat med henne, å sagt at du er bekymret, og at du håper hun forteller deg om det er noe. 

Skapdør høres veldig usannsynlig ut.. 

Anonymkode: b95b5...72c

• Liker 10
Skrevet

Hvordan kan egentlig skapdør-unnskyldningen funke enda? Jeg hadde ikke turt å forklare en blåveis med det selv om jeg faktisk hadde gått på en skapdør...

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Tuller du?

Dette er 100% garantert enten voldtekt eller en seriøst voldshendelse. 

Jeg ville snakket med henne igjen, ikke vask klærne hun hadde på seg. 

Jeg hadde ikke gitt meg her. Hun har «overnattet hos en venninne» for å dekke over noe ganske ille. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fnuggolina said:

Tuller du?

Dette er 100% garantert enten voldtekt eller en seriøst voldshendelse. 

Jeg ville snakket med henne igjen, ikke vask klærne hun hadde på seg. 

Jeg hadde ikke gitt meg her. Hun har «overnattet hos en venninne» for å dekke over noe ganske ille. 

Nei ærlig talt, det er slett ikke 100% sikkert! Det aller mest sannsynlige er vel at hun har vært full og skadet seg i et fall eller noe slikt.

Jeg utelukker ikke andre ting, men det mest sannsynlige er som regel mest sannsynlig.

Ville sagt til henne at hun får én sjanse til å være ærlig selv, ellers ville jeg begynt å nøste i trådene.

Anonymkode: 43aa8...453

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet med sikkerhet at hun overnattet hos denne venninnen, men har jo selvfølgelig ikke kontroll på alt som har skjedd der. Jeg vet at de var på klassefest på den ene kvelden og deretter hang litt i byen på kvelden for så å dra hjem til venninnen. Snakket med henne på ft denne kvelden og hun virket ikke full. Ettersom hun går vg1 og har blitt kjent med mye nye folk er jeg ikke så godt kjent med venninnen enda, heller ikke foreldrene hennes. Jeg har vurdert å spørre henne om hva som skjedde, men tror det er sannsynlig at hun bekrefter min datters forklaring uavhengig av om den er sann.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som fylla. Snakk ordentlig med henne, ikke anklagende og fordømmende, men omsorgsfullt og støttende. Hvordan skjedde det, og hvordan har hun det nå? Om så hun «gikk på en dør» (kan jo ha skjedd i fylla), trenger hun noen trøstende ord, og hvis det virker sant, noe humor angående det kanskje. Hun er sikkert redd for kjeft. Har det skjedd noe mer alvorlig må du få det frem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og du, svær blåveis er mer enn nok grunn til å ta en telefon til venninnens foreldre. Ikke for å anklage dem for noe, men høre om det har vært slåsskamp eller fall eller hva som er deres versjon av historien (de var sikkert ikke hjemme eller det skjedde på byen, men hør med dem).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som fylla. Snakk ordentlig med henne, ikke anklagende og fordømmende, men omsorgsfullt og støttende. Hvordan skjedde det, og hvordan har hun det nå? Om så hun «gikk på en dør» (kan jo ha skjedd i fylla), trenger hun noen trøstende ord, og hvis det virker sant, noe humor angående det kanskje. Hun er sikkert redd for kjeft. Har det skjedd noe mer alvorlig må du få det frem. 

hvordan synest du jeg skal få det frem når hun benekter at det har skjedd noe annet? hvis hun har drukket seg full og skader seg, synes jeg det er mye bedre enn hvis det har skjedd noe mer alvorlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er glad jeg hadde en mor som passet på meg. Jeg fikk ikke en gang lov til å sitte barnevakt som 12-13 åring for andre enn de som var i familien.

jeg passer på henne selvom jeg lar henne sove borte i to døgn som 16-åring. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hvordan synest du jeg skal få det frem når hun benekter at det har skjedd noe annet? hvis hun har drukket seg full og skader seg, synes jeg det er mye bedre enn hvis det har skjedd noe mer alvorlig. 

Da sier du akkurat det. At å drikke alkohol er ikke så farlig at hun ikke kan fortelle det til deg, nå har hun erfart én årsak til at det er utrygt (man kan falle og slå seg stygt). Du er ikke sint, bare bekymret for at noe verre har skjedd eller kunne skjedd. Og hadde de det gøy? Hva skjedde egentlig i detalj? Hvis ikke hun forteller kommer du til å tro det verdte, sikkert noe mye verre enn slik det var. Hvordan var det?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...