AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Hei Er ei jente i 20 årene som er klar for å kjøpe min første leilighet. Har kommet over en leilighet som jeg liker godt og som jeg har råd til å kjøpe Det eneste jeg stusser over er at det står under økonomi delen ''Sameiet praktiserer styregodkjennelse av nye eiere. Kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om kjøper på overtakelsestidspunktet er godkjent av sameiet som ny eier. Risikoen for å bli godkjent som ny eier påhviler kjøper. Dersom kjøper på overtakelsestidspunktet ikke er godkjent som ny eier, har kjøper dog ikke rett til å ta eiendommen i bruk.'' Hva betyr egentlig dette? Må jeg inn til et slags avhør? 😅 Og er det noen som har vært borti det samme? Takk for svar Anonymkode: a3798...4ba
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei Er ei jente i 20 årene som er klar for å kjøpe min første leilighet. Har kommet over en leilighet som jeg liker godt og som jeg har råd til å kjøpe Det eneste jeg stusser over er at det står under økonomi delen ''Sameiet praktiserer styregodkjennelse av nye eiere. Kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om kjøper på overtakelsestidspunktet er godkjent av sameiet som ny eier. Risikoen for å bli godkjent som ny eier påhviler kjøper. Dersom kjøper på overtakelsestidspunktet ikke er godkjent som ny eier, har kjøper dog ikke rett til å ta eiendommen i bruk.'' Hva betyr egentlig dette? Må jeg inn til et slags avhør? 😅 Og er det noen som har vært borti det samme? Takk for svar Anonymkode: a3798...4ba Du skal inn til et møte med styre ja, så spør de deg en del spørsmål om din person, for å se om du blir en god beboer. Spm. kan være feks hvor mange kjærester du har hatt, om du er gravid, har hund eller katt, etc. Anonymkode: d7e4c...05e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Det er som en formalitet å regne. Har selv sittet som styreleder og fikk mail hver gang en leilighet byttet eier og svarte alltid ok på de. Dersom ny eier hadde vært en kjent kriminell måtte vi nok undersøkt litt mer, men du kan bare senke skuldrene Anonymkode: a5ac8...783 4
Jdz Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal inn til et møte med styre ja, så spør de deg en del spørsmål om din person, for å se om du blir en god beboer. Spm. kan være feks hvor mange kjærester du har hatt, om du er gravid, har hund eller katt, etc. Anonymkode: d7e4c...05e Dagens 😂 Jeg har sittet i flere styrer. Dette er kun en formalitet. 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 Det er en formalitet. Borettslaget vil bare sikre seg at en person som har blitt kastet ut av borettslaget tidligere på grunn av bråk eller lignende, ikke kan kjøpe seg inn igjen. Nei, du blir ikke avhørt av styret. 😄 Anonymkode: 93158...467 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Det er for å slippe å beboere som er terrorister, narkomane, har 30 katter og 15 hunder eller spiller trommer i band som har hjemmeøving seks dager i uka. Så er du en normal hyggelig person er det ikke noe å tenke på Anonymkode: fc418...4ec 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 Takk for svar folkens 😄 nå slappet jeg litt mer av🤣 Anonymkode: a3798...4ba
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #8 Skrevet 1. juli 2021 Når vi kjøpte borettslag leilighet hørte vi aldri noe mer om det, så satser på at de godkjente oss for ett pr år siden😂 Anonymkode: a0591...537
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 Helt normalt. Er i styre selv, og folk som kjøper må gå gjennom styret for godkjenning. Anonymkode: 15da1...bce
GammelKaktus Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du skal inn til et møte med styre ja, så spør de deg en del spørsmål om din person, for å se om du blir en god beboer. Spm. kan være feks hvor mange kjærester du har hatt, om du er gravid, har hund eller katt, etc. Anonymkode: d7e4c...05e Ja, som om vi gidder det. Å bli godkjent er en formalitet. Ingen i våre blokker har noen gang ikke godkjent en ny andelseier. Husker jeg og tenkte på denne "godkjennelsen" men det er en formalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå