Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åååhr, er så forbanna at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Skal prøve å gjøre dette kortfattet. Jeg og kjæresten er samboere (kjøpt hus ilag) og studerer sammen i en annen by. Vi er begge fra samme by og reiser hjem i ferier og bor hos hver for oss hos foreldrene våre. 

Problemet er at foreldrene KREVER ALLTID noe av kjæresten. Foreldrene hans er ikke sammen, svigerfar har funnet seg ny og fått to barn i veldig sen alder. Mens sviger mor er singel og bor sammen med svigersøster. 
Faren har 1001 baller i luften. Han er i full jobb, har 2 små unger som virkelig er ufordragelig å sliter en ut, enorm hage som krever mye stell, har høns, birøkter, pusser opp huset og skal bygge en hytte 1 time unna byen ( dette krever mye tid ).. Han har virkelig tatt vann over hodet og nærmest må gå til legen fordi han er totalt utmattet. Så han drar og sliter i min samboer og krever at han skal hjelpe han, enten hele dagen i Hagen dog han har kraftig pollen allergi, kjøre materialet til hytten, passe barna eller gudene vet hva. Vi har vært hjemme i 2 uker og vi har knapt fått gjort en dritt sammen fordi det er ALLTID noe han skal få gjort og krever at min samboer gjør. 
Svigerfar hjelper oss mye i Tromsø med praktiske ting, så hjelp skal han få, men jeg syntes han krever alt for mye!!! 

Så kommer vi til moren, et kapittel for seg selv. Eier ikke nålen i veggen og lever på foreldrene sine, er på randen til å bli kastet ut av leiligheten sin fordi hun har «postkasse skrekk» og regninger blir aldri betalt. Inkassoparadis og gjeldsslave kort forklart. Moren er av typen som har rett i alt og skal fortelle alle hvordan ting skal være, ironisk nok, har hun selv ingenting på selv. Hun lender seg på barna, klarer ikke å planlegge middager som gjør at når spør spørsmålet om middager dukker opp må barna ofte kjøpe mat og fikse ting selv, noe som er greit i ny og ned - men ikke alltid. Hun selger herbalife og har begynt med trading, og sirenene prøver hun å prakke på meg, samboeren min og hele familien min. Min familie vegrer seg med å snakke med henne fordi hun KUN er ute etter salg og penger, utrolig selvsentrert og samtalene virker uinteressant om hun ikke styrer den. Hun tar ikke et nei for et nei, det blir tyst en stund å så begynner hun prøve enda mer. Ingen ende ta. Hun krever at samboer også hjelper og det er ALLTID noe. Samtidig så spiller hun på samvittighet visst hun ikke ser han hjemme.. Hun sier ikke det direkte, men hun furter og som jente ser jeg alle tegnene. Skikkelig barnslig oppførsel!! Samtidig syntes jeg er svært underlig at hun er så opptatt av å se han, men når vi er i studentbyen mange timer unna så ringer hun han knapt ukentlig og spør omtrent ALDRI hvordan han har det. 

Greien er at foreldrene hans sliter han i begge ender. Alt må fikses og ordnes som gjør at min samboer støtt og stadig er trøtt. Planene våres blir forskyvet eller avlyst, eller så er samboeren min så trøtt at det ikke er vits å møtes. Jeg vil ha ferie og NYTE tid i lag UTEN mas og kaos.. Samtidig vil jeg at foreldrene uavhengig av ferie slutter å kreve så mye av min samboer, la han få fred og ikke forvente at han skal ordne problemene deres.. Spesielt fra farens sin side som har et hektisk og kaotisk liv

Anonymkode: b56dd...030

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje samboeren din skal lære seg å si nei og sette grenser?

Anonymkode: 912af...1a8

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det er mora som er det store problemet hvis hun mangler økonomisk kontroll. 

Faren høres helt normal ut, om enn litt travel. Samboeren din må jo møte søsknene sine - eller passe dem, som du kaller det. 

Dere får begynne å bo på hotell eller kun bo hos dine foreldre i hjembyen, da. Så blir det lettere å sette grensene der dere vil ha dem. 

Anonymkode: f7649...413

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts her: tilleggsinfo om faren er at faren er svært egoistisk. Han er ufattelig gniten økonomisk og vil helst kun gjøre ting om det ganger han selv. Er masse rusk der, men trenger ikke å gå mer i dybden på det. Han skal få være med familien og søsknene sine, herlighet! Så egoistisk er jeg ikke. Men når vi kun har kunnet trent 1 gang ila 2 uker fordi han alltid må fikse noe for faren/moren.. Jeg har gitt beskjed at han må si nei, men tror ikke han faktisk tør fordi han er så familiekjær. Vil ikke såre de, og dette vet de !

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her: tilleggsinfo om faren er at faren er svært egoistisk. Han er ufattelig gniten økonomisk og vil helst kun gjøre ting om det ganger han selv. Er masse rusk der, men trenger ikke å gå mer i dybden på det. Han skal få være med familien og søsknene sine, herlighet! Så egoistisk er jeg ikke. Men når vi kun har kunnet trent 1 gang ila 2 uker fordi han alltid må fikse noe for faren/moren.. Jeg har gitt beskjed at han må si nei, men tror ikke han faktisk tør fordi han er så familiekjær. Vil ikke såre de, og dette vet de !

Det letteste er vel rett og slett at dere ikke er i hjembyen så mye, om det er umulig for samboeren din å si nei. 

Anonymkode: f7649...413

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må le litt. Gnien mann møter sløsekvinnen....de får et kjærlighetsbarn. Blir det litt som minus pluss minus er lik pluss? Og så ble mannen din normal? Kan i hvert fall forestille meg at deres forhold kanskje ikke var harmonisk. Men sånn ellers, ingen svigerforeldre er perfekt (ikke foreldre heller, men man er jo stort sett biologisk programmert til å elske foreldrene sine), det som hjelper meg angående svigerforeldre er å huske at disse har gitt meg det beste jeg noen gang har hatt i livet mitt, nemlig min elskede mann.

Anonymkode: 57526...153

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende det hadde vært greit å anonymisere litt mer mtp sted. Er ganske sikker på at jeg vet hvem dette er. Ikke at det gjør noe, forstår godt problemet. Slik jeg ser det så er det din samboer som må sette foten ned å si nei! 

Anonymkode: ee9f3...782

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg må le litt. Gnien mann møter sløsekvinnen....de får et kjærlighetsbarn. Blir det litt som minus pluss minus er lik pluss? Og så ble mannen din normal? Kan i hvert fall forestille meg at deres forhold kanskje ikke var harmonisk. Men sånn ellers, ingen svigerforeldre er perfekt (ikke foreldre heller, men man er jo stort sett biologisk programmert til å elske foreldrene sine), det som hjelper meg angående svigerforeldre er å huske at disse har gitt meg det beste jeg noen gang har hatt i livet mitt, nemlig min elskede mann.

Ts 

Er virkelig tatt ut fra en drama komedie til tider, jeg bare syntes at foreldrene preger hverdagen våres alt for mye. Jeg hjelper foreldrene mine også, men de klarer seg helt fint uten min hjelp. Også blir ikke de lei seg om jeg sier nei.. De er tross alt opptatt av at jeg koser meg å har det bra! Noe jeg ikke føler i andre enden 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts 

Er virkelig tatt ut fra en drama komedie til tider, jeg bare syntes at foreldrene preger hverdagen våres alt for mye. Jeg hjelper foreldrene mine også, men de klarer seg helt fint uten min hjelp. Også blir ikke de lei seg om jeg sier nei.. De er tross alt opptatt av at jeg koser meg å har det bra! Noe jeg ikke føler i andre enden 

Ser den...Å plutselig ha familie som ikke er biologisk er mildt sagt krevende, men ekstra krevende når de er de ber om så mye. Jeg tror det som  er viktig er å huske at mannen din står i skvisen mellom deg og dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet her er jo i bunn og grunn samboeren din som ikke setter grenser for eget liv. 

Anonymkode: 8b2bf...53c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke hva svigers har med saken å gjøre? 

Du har en mann uten ryggrad og egne meninger.

Hadde han ikke blitt spist opp av foreldrene ville det vært jobben, eller vennegjengen, eller idretten... Slike menn vil alltid være et "offer", og familien (du) vil være residualen. For livet kommer ikke uten utfordringer og krav. 

Anonymkode: dfb54...d7d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Problemet her er jo i bunn og grunn samboeren din som ikke setter grenser for eget liv. 

Anonymkode: 8b2bf...53c

Og han har muligens arvet noe av det fra foreldrene sine.  Han ligner kanskje faren, og kommer til å brenne seg ut? 

Anonymkode: 5ecdd...112

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Løsningen er vel å dra på ferie sammen et annet sted enn «hjem», eventuelt at han også bor hos dine foreldre når dere skal dra til hjembyen.

Anonymkode: dd379...721

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samboeren din er en dott! 

Anonymkode: 33224...d92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du virker kanskje litt krevende du også? Kanskje samboeren ønsker å være med familien når han er hjemme og ikke våger å si det til deg? At han vil være hos moren selv om du ikke liker henne og at han liker å få tid med småsøsknene? 

Når vi er hjemme hos mine foreldre hjelper både samboeren og meg til med prosjekter som blir for mye for dem alene. 

Anonymkode: 63a4d...ded

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært samboeren din, hadde jeg blitt kjempelei meg om du hadde lagt ut en så detaljert og stygg beskrivelse av familien min på nettet!

Stakkars han.

Anonymkode: 179ac...c4e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ser ikke hva svigers har med saken å gjøre? 

Du har en mann uten ryggrad og egne meninger.

Hadde han ikke blitt spist opp av foreldrene ville det vært jobben, eller vennegjengen, eller idretten... Slike menn vil alltid være et "offer", og familien (du) vil være residualen. For livet kommer ikke uten utfordringer og krav. 

Anonymkode: dfb54...d7d

Dette !

Anonymkode: 6ee31...8d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg vært samboeren din, hadde jeg blitt kjempelei meg om du hadde lagt ut en så detaljert og stygg beskrivelse av familien min på nettet!

Stakkars han.

Anonymkode: 179ac...c4e

Dette. Jeg vet hvem dette handler om. Jeg forstår utfordringa til TS. Og det er nok mer hennes problem, og en samboer som burde sette foten ned. 

Men det er ikke en veldig stor by og med SÅ detaljerte beskrivelser av moren og faren. 

Anonymkode: ee9f3...782

• Liker 6
Skrevet

Hvordan tenker du dette innlegget vil hjelpe deg ts? 

Det åpenbare er at samboer må snakke med sine foreldre og si nei, men det klarer han tydeligvis ikke. Har du tenkt å ta opp dette med svigers?

• Liker 1
Skrevet

Problemet her er jo delvis at dere insisterer på å leve som klegger på familien. 

Hvem henger så mye med foreldrene sine? Jeg har ikke sett mine gamlinger på månedsvis. Hvorfor kan dere ikke bare finne på noe annet?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...