Gå til innhold

Hvordan går frem å kreve penger fra eksen som unnlater å gjøre opp for seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg under mitt siste forhold "gav" en sum med penger for at min eks kjæreste skulle investere, under forholdet ba hun med også om ekstra penger for å hjelpe ham i et prosjekt han hadde. For å gjøre historien kort, det investeringensprosjektet viste seg å være et ponzi spill, men han på det tisdpunktet nektet for dette og sa at han skulle tilbake betale meg. 2 mnd etter bruddet satt vi sammen og jeg hadde med meg et gjeldsbrev som jeg ønsket han skulle signere under, han lo det vekk og nektet å signere og sa at jeg kunne stole på ham. Jeg kunne desverre ikke tvinge ham å signere det der og da.

Han har i mellomtiden betalt en del av pengene. Avtalen var at han skulle betale først de 30.000 og de resterende 27.000 skulle han avtale om å betale tilbake. I mellomtiden har han mange ganger prøvd å utsette betaligen. Hver gang vi hadde avtalt om at jeg skulle få pengene i slutten av måneden så utsatt han. Sist i mai utførte han en betaling på 1500,- og etterspurt en oversikt over hvor mye han skyldte meg. Vi gikk gjennom denne og han sa at han skulle betale i juni, ettersom han venter på noen betalinger fra noen extra jobber han tar og feriepengene. Så saken er nå at jeg ikke har oppnådd å få kontakt med han siden 22.06.21. Hverken på meldinger, eller telefon, han bare svarer ikke på mine forsøk om å høre fra ham.

Så saken er. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen?

Jeg har ikke noe gjeldsbrev som er signert av han, men har kun tekstmeldinger (d er jo på et annet språk som ikke er norsk) der vi snakker sammen og han sier han skal betale. Kan dette brukes som bevis på at han sier han skal betale, men nå unnlater han å betale og ikke er pålitelig.

Hvor kan jeg henvende meg til?

Dette har pågått nå i snart to år, og hver gang jeg må ta kontakt med han for å påminne ham om betalingen så skaper dette mye angst, sinna og frustrasjon i meg. Jeg har vært dårlig i hele dagen idag med konstant hodepine. Det er jo som jeg ikke blir ferdig med denne jævla forholdet og jeg ønsker virkelig å få satt et punktum!

Anonymkode: 5eeab...039

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...