Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd at flere gamle damer mister fullstendig spærrene med alderen, de sniker i køen på butikken, snapper pumpa på bensinstasjonen forran nesa di, krever å bestille mat først på restaurant, er ukritisk i trafikken, forventer å få avslag, vil alltid bli først i køen når noe står på spill... Mister eldre damer sperrer? Får man en gradvis frontallapskade, treghet? eller er det bare det at man krever sin rett etter all urett man har opplevd?

Anonymkode: b47d7...8b7

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig i dette. Kanskje de er lei av å hele livet være oppofrende mødre eller kvinner som finner seg i alt. 

Anonymkode: cd537...948

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd.

Anonymkode: 6f453...dce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har jeg aldri opplevd.

Anonymkode: 6f453...dce

De sniker, lurer og ønsker seg først i køen. Har opplevd dette mange ganger. Ta bestemor for eksempel, hun ser det som sin rett og være først fordi hun er gammel...Hun har fortsatt lappen selvom hun kjører som et svin og mest sannsynlig kommer til å kjøre ned noen snart...Hun bryr seg bare ikke 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplever det hele tiden. Jobber i butikk. Ingen, absolutt ingen laget så mye rabalder som godt voksne damer. Det gjelder langt fra alle selvsagt, men de stikker seg definitivt ut.

Anonymkode: e49a1...467

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 0.29):

Har opplevd at flere gamle damer mister fullstendig spærrene med alderen, de sniker i køen på butikken, snapper pumpa på bensinstasjonen forran nesa di, krever å bestille mat først på restaurant, er ukritisk i trafikken, forventer å få avslag, vil alltid bli først i køen når noe står på spill... Mister eldre damer sperrer? Får man en gradvis frontallapskade, treghet? eller er det bare det at man krever sin rett etter all urett man har opplevd?

Gi dem et skikkelig knull, så skal du se det ordner seg  :fnise:

Anonymkode: 0162f...172

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 0.29):

Har notert meg dette, jeg også. En eldre dame stjal til og med drosja foran meg i forrige måned. Helt villt. Har aldri skjedd på Manhattan engang. 

Antar det skjer noe når de blir post-menstruelle og slutter å produsere østrogen. Kvinner styres mest av hormonene sine, så mulig det rabler for dem når de ikke lenger har drivstoff.

De vet også at det ikke kommer til å være noen reaksjoner mot dem. De mister ingen seksuell verdi og de blir ikke utsatt for vold. Så de kan te seg slik uten konsekvenser. 

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Gi dem et skikkelig knull, så skal du se det ordner seg  :fnise:

Du har problemer.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (2 minutter siden):

Du har problemer.

Nei, jeg skjønner man ikke skal ha humor her. Beklager, det skal ikke skje igjen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg skjønner man ikke skal ha humor her. Beklager, det skal ikke skje igjen

Det er vel mer det at det er utslitt, gammel, dårlig humor at (eldre) kvinner egentlig bare trenger et knull hvis de er sure, eller «vanskelige» på noen som helst slags måte. Sier vel mest om at du han sansen for veldig enkel humor som for lengst er utgått på dato. 🙂

Anonymkode: 047f9...8c6

• Liker 13
Skrevet
Kenelz skrev (2 minutter siden):

Du har problemer.

Men kanskje ikke heeelt på jordet...😉 Min teori er at veldig mange er bitre og sure fordi de har holdt ut i ekteskap de burde gått ut av for lenge siden. Derfor er de spesielt gretne på unge jenter, det er antagelig misunnelse. Jeg husker det selv, da jeg jobbet i butikk som ung, damer rundt 50 var generelt de verste kundene.

Jeg tror ikke de som er lykkelige og forelsket (og dermed får sex) er de som er kjipe, det er de som ikke har tatt ansvar for egen lykke av ren feighet eller oppofrelse.

Jeg er vel i den alderen snart selv, ikke sååå mange år til 50, og jeg er fast bestemt på at jeg aaaaldri skal bli slem og frekk mot unge jenter.

Det er dessverre en greie.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har samme erfaring, ja.

Jeg jobber i apotek og opplever stadig eldre damer som "hopper inn" i kassekøen fra siden og formelig klasker varene sine i disken foran den kunden som egentlig skulle betale. Oppførselen deres skyldes garantert ikke misforståelser fra deres side, de handler med fullt overlegg.

Og ja, de slipper unna med det. JEG orker ikke, rett og slett. Kunden(e) bak veksler som regel også bare blikk med meg mens de trekker på skuldrene. De tenker vel "jaja, klart gamlemor har dårligere tid enn meg, hun dævver jo snart, så.." eller noe slikt.

Anonymkode: 63651...286

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Enkelte folk er frekke, me tidvis opplever man dette med folk som tilhører alle grupper i befolkningen. Ungdommer, unge menn, eldre menn, barnemødre med småbarn på slep….

Jeg har aldri knyttet slik egoistisk adferd kun opp mot gamle damer eller andre grupper. Egoisme finnes blant alle grupper i befolkningen.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Vi bør nok passe litt på hvordan vi oppfører oss mot hverandre.  Jeg tilhører nok den aldersgruppen du nevner, er 63.  Men kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen.

Jeg er ofte først i køen, men det er fordi jeg lett blir stresset av mye folk og kø, så jeg møter veldig tidlig opp og venter.  Det er jo ikke spesielt frekt. Av og til kommer jeg til fergekaia 2 timer før avgang.  Da kommer jeg fortere inn på fergen og kan lett finne meg en ok sitteplass på overfarten.  Ventetiden kan brukes på nettbrett, radio eller bok mens jeg venter i bilen.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd slike ja. Skubber med de derre rullatorene osv. Slik adferd fører bare til at jeg blir passiv aggressiv og ekstra vanskelig :)

Anonymkode: 56865...d61

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet på McDonals var også kvinner i 50-60-årene de absolutt verste kundene. Ikke alle kvinner i den alderen er ille, og ikke alle motbydelige kunder er kvinner i den alderen. Likevel vil jeg anslå at majoriteten av de motbydelige kundene var disse kvinnene. De smilte aldri til oss, sa ikke "takk" eller "vær så snill", og var raske med å si spydige ting om ikke alt gikk etter planen. Har virkelig ingen idé om hvorfor de oppfører seg sånn

Anonymkode: 2770a...11e

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye hormoner og dritt i forbindelse med overgangsalderen.

Og mange vondter etterhvert.

Anonymkode: b2147...10b

Skrevet
Alterego666 skrev (11 timer siden):

Enkelte folk er frekke, me tidvis opplever man dette med folk som tilhører alle grupper i befolkningen. Ungdommer, unge menn, eldre menn, barnemødre med småbarn på slep….

Jeg har aldri knyttet slik egoistisk adferd kun opp mot gamle damer eller andre grupper. Egoisme finnes blant alle grupper i befolkningen.

Fordi du aldri har vært en ung jente i et serviceyrke ;)  Men gamle og gamle, det er de rundt overgangsalderen som er verst, ikke de enda eldre.

Skrevet

Syns det er greit. De skal dø snart så de har dårligere tid enn meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...