Gå til innhold

Er kjempebekymret for at kjæresten skal fri til meg! Jeg er ikke klar.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 2 år og snakket om at vi begge ønsket å gifte oss før vi skulle flytte sammen. Nå har jeg plutselig blitt redd for at han skal fri for jeg er ikke lenger 100% sikker, men jeg var det for ett år siden... 

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er redd det vil knuse ham dersom jeg sier nei...💔

Anonymkode: 07e13...10e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, hadde ikke likt at folk "overrasket" meg med et frieri. Men det er lov å si du ikke er klar osv. Elsker han deg på ekte så forstår han. Blir han sur er han en taper.

Anonymkode: 7b4a7...769

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan hinte.. f eks si at det er ikke så viktig med frieri, og det ikke er noe stress osv. 

Anonymkode: e4622...237

Skrevet

Hva er det som får deg til å tvile?

AnonymBruker
Skrevet

Så dere ønsket i utgangspunktet å gifte dere før dere flyttet sammen? Og du har allerede fått kalde føtter? Bor dere sammen nå? Hvorfor er du ikke like sikker lenger? 

Hvis dere ikke bor sammen, så råder jeg dere til å bli samboere først. Man blir kjent med hverandre på en helt annen måte når man bor sammen, på godt og vondt. 

Anonymkode: 790dd...acd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du blitt usikker?

Anonymkode: bebc4...9d1

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare å si nei da? 

Hvorfor man er sammen med kjæresten sin hvis man er usikker på om man ville giftet seg med ham/hun? Er det nødvendig med alvoret? Er det ligging og trygghet du er ute etter? 

For noen, kanskje de fleste, er det naturlig at et forhold munner ut i barn og hjem. Men det går an å leve i et midlertidig forhold også. Hvis følelsene er dalende kan man også spørre seg om ikke man bør gå videre. 

... for det er en viss ondskap i å la kjæresten gående i tro om at det blir giftemål og barn hvis man innerst inne vet at det ikke blir aktuelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt nei da jeg ble fridd til. Vi var samboere og hadde barn sammen. Jeg elsket virkelig mannen, men vi hadde noen utfordringer som måtte ordnes først. Veldig kleint å si nei! Allikevel et riktig nei. Vi endte opp med å gå fra hverandre til tross for ekstern hjelp. 

Anonymkode: d9bd0...9b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sagt nei da jeg ble fridd til. Vi var samboere og hadde barn sammen. Jeg elsket virkelig mannen, men vi hadde noen utfordringer som måtte ordnes først. Veldig kleint å si nei! Allikevel et riktig nei. Vi endte opp med å gå fra hverandre til tross for ekstern hjelp. 

Anonymkode: d9bd0...9b1

Men å sette barn til verden sammen var greit? 😂👌 Solide prioriteringer der. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor ikke sammen nå på ordentlig, har hver sin bolig men bor mye sammen når vi ikke har barna annenhver uke.

Begge er skilt med barn og vi var tidlig klare på at vi skulle gifte oss før vi flyttet sammen, for stabilitetens skyld.

Det var helt greit å snakke om det da det var teoretisk og jeg har lyst til å gifte meg med ham og flytte sammen, men ikke i nær fremtid. Det har vært noen episoder i forholdet som har vært tøffe og jeg kjenner meg ikke helt trygg igjen, selv om jeg føler at jeg kommer til å bli det med tiden. I tillegg har vi veldig forskjellig måte å se på husarbeid og jeg vil ikke flytte sammen før vi han har vist meg at han klarer/vil følge mer av min standard (en helt normal standard der man vasker huset hver uke og rydder opp etter middag så det er ikke noe spesielle greier jeg ønsker.) Vi har snakket om det flere ganger og han sier at han skal endre seg, men viser det ikke.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi har vært sammen i 2 år og snakket om at vi begge ønsket å gifte oss før vi skulle flytte sammen. Nå har jeg plutselig blitt redd for at han skal fri for jeg er ikke lenger 100% sikker, men jeg var det for ett år siden... 

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er redd det vil knuse ham dersom jeg sier nei...💔

Det går fint å svare nei til frieri. Jeg har gjort det tre ganger. Ulempen har vært at det da ble slutt med forholdene også. Alle tre gjorde det slutt når jeg avslo frieriet.

Anonymkode: a9106...45f

AnonymBruker
Skrevet

Okei, da skjønner jeg mer av hvorfor dere ikke bor sammen enda. Synes det er fint at du vil være helt sikker på at dere er stabile før dere flytter sammen, når dere har barn på hver deres side. 

Kanskje du kan nevne det neste gang det kommer opp i en samtale? Hvis han f.eks nevner noe om giftemål, så kan du si at du ønsker å vente litt med det. Tror det er en bedre strategi enn å vente til han frir og så si nei. 

Jeg og samboer snakket masse om det relativt tidlig i forholdet. Plutselig kjente jeg at jeg fikk litt panikk og ville vente. Jeg var åpen om det, men klar på at jeg elsker han og vil gifte meg en dag, bare ikke akkurat da. Vi er fremdeles samboere og snakker innimellom om at vi ønsker giftemål, men nå ligger det ikke noe press eller forventning i det.  

Anonymkode: 790dd...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...