AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Jeg har to jobber, den ene er en dag/aften jobb, mens den andre er en nattevaktstilling. Det er forskjellige arbeidsgivere så derfor kan jeg jobbe over 100 %. I juli blir det en ekstremt krevende skal jobbe slik: 3. juli: kveldsvakt 5,6,7,8 juli nattevakt 9,10 juli kveldsvakt 12 juli dagvakt på den ene jobben og kveldsvakt på den andre 13,14 og 15. juli kveldsvakt 16 og 17. juli dagvakt 18. juli nattevakt 19 og 20 juli kveldsvakt 21 juli nattevakt 22. juli kveldsvakt og nattevakt 23 juli kveldsvakt og nattevakt 24 juli kveldsvakt og nattevakt 26 og 27 juli kveldsvakt 30 og 31 juli kveldsvakt Har altså 27 vakter på 31 dager, har tenkt å forsøke å bytte bort noen av vaktene, men vet at det blir vanskelig med tanke på ferieavvikling. Men jeg har gitt bort tre vakter. Vaktene på den ene jobben er heldigvis ikke så lange som regel 5 eller 6 timer, mens nattevakt stillingen er stort sett 10 timer. Totalt skal jeg jobbe 225 timer i juli, noe som til sammen blir godt over 100 % stilling. I august skal jeg jobbe langt mindre, da bare rundt 70 % til sammen, så det er kun juli som blir såpass krevende. Det som blir mest krevende er å komme hjem fra nattevakt en dag for å så må på jobb på ettermiddagen og deretter rett på nattevakt igjen, det blir ikke mange timene igjen til søvn. Ellers er jeg godt vant til lange dager, hadde praksis under utdanningen i 4 måneder, og da var det ofte at jeg først hadde full dag på praksis og gikk rett på jobb på ettermiddagen, dro ofte ut døra klokken 6 om morgenen og var hjemme 2130, det gikk fint for de månedene selv om det var tungt. Dette er bare for en måned. Hva tror dere? Jeg er mest bekymret for vaktene mellom 21 og 24 juli. Anonymkode: 96ed4...f15
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 Det går greit. Gode penger i august Anonymkode: aa4af...f9d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 For meg hadde det fungert helt utmerket. Har også to jobber og jobber ofte mer enn det pr mnd. Jeg jobber generelt 140-150% hver eneste måned. Om det fungerer for deg er det bare du som vet. Anonymkode: 9ba37...ded
?mynonA Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 Helsen er viktigst. Jeg hadde holdt meg til 100% og gjort det som gir meg energi på fritiden. Man lever én gang.
Knirke Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 Kommer til å funke gull, så lenge du får nok søvn🙂. Man lærer fort kroppen til å sove når det er mulighet, og ikke nødvendigvis natt. Fritidsaktiviteter handler 100% om prioriteringer, og du har helt tydelig prioritert jobb i Juli. Da kan du ta igjen fritiden i August.
Gjest Robin666 Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Hva er så spesielt med dette? Med mindre man er syk kan alle jobbe hver dag i en måned. 225 timer er ingenting.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 I en måned er dette ikke noe problem for et normalt friskt menneske. Over en lengre periode kan det kanskje bli en belastning. Dette fikser du! Anonymkode: ae0d6...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #8 Skrevet 1. juli 2021 Vi vet for lite om din helse og din situasjon til å vite om det går for deg. Jeg har selv 100% stilling og har jobbet rett over 100 timer overtid på 3 uker uten at det var noe problem i det hele tatt. Altså jobbet dobbelt i tre uker. Men jeg er singel og barnefri, så jeg kan bruke all tiden på meg. Så når jeg har fri og trenger å slappe av eller sove, så kan jeg gjøre nettopp det. Anonymkode: 17319...974 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 Selvsagt går det. Jeg har jobbet godt over fulltid og studert samtidig. Du har jo egentlig ganske korte vakter. Prioriter å sove når du har fri. Anonymkode: fd4f2...56c 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 Det går fint om man er frisk og rask. Ligger på ca 230 t arbeid hver måned (har gjort det i flere år), og det er klart det er slitsomt over tid slik at jeg skal finne en annen jobb etter hvert. Men et par måneder klarer man som regel fint. Anonymkode: 8857c...c74
Tvist Skrevet 1. juli 2021 #11 Skrevet 1. juli 2021 (endret) Går nok greit, men blir nok litt lite bading og sol. Endret 1. juli 2021 av Tvist
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #12 Skrevet 1. juli 2021 Har hovedarbeidsgiver godkjent andre jobber som kan føre til at du gjør feil i deres jobb? Søvnmangel kan som kjent føre til flere feil i jobb. I min jobb er det helsekrav, noe som fører til at vi ikke har lov til å ta på oss annen jobb som sliter oss ut i en slik grad at vi ikke er skikket. Bare du vet hvilket ansvar du har i de ulike jobbene. Har du f.eks mulighet til å sove litt på nattevakter, eller så kort reisevei at du får nok hvile? Er jobbene travel eller er det lite å gjøre? Anonymkode: 00627...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #13 Skrevet 14. juli 2021 Så hvordan gikk det i juli? Jeg syns dette hørtes ut som en drøm. Jobber nattevakt selv. Og kunne gjerne ha kombinert det med en kveldsvakt. Anonymkode: fe8e4...857 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå