Gå til innhold

Folk som må røre med skje i saftglasset 🙄

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gjennom tiden møtt på en del rare folk som har tanker om at de MÅ røre med en skje når de lager seg saft. Har prøvd å forklare og vise hva som skjer med vannstrømmen i glasset, når man fyller på vann i et glass med ublandet saft. Men de tror ikke på det, og MÅ røre med skje. 

Hva er greia??

Dette er ikke folk som har tvangstanker ellers

Anonymkode: a03a7...685

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Må du vaske opp skjeene etter dem?

Anonymkode: d9186...63e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva er problemet? Må du vaske opp skjeene etter dem?

Nei, men det er jo totalt unødvendig 🙈 Som at når man skal lage saft til noen, og de på liv og død krever at man må røre med en skje. 

Skal jeg blåse på den kalde saften også liksom? 🙄

ts

• Liker 2
Skrevet

Blåse på den kalde saften?

Høres ut som du har tvangstanker som henger deg opp i en slik bagatell. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg håper på en rosa skjei. 

Anonymkode: 7fd68...826

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sett noen gjøre dette 😅

Anonymkode: ef834...d4e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og her trodde jeg at JEG irriterte meg over bagateller 🥴

Men har ikke støtt på noen som rører i saften med skje.. Kanskje det er et lokalt fenomen? 🤔

Anonymkode: e4fb7...f3f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, men det er jo totalt unødvendig 🙈 Som at når man skal lage saft til noen, og de på liv og død krever at man må røre med en skje. 

ts

Å blåse på saften er meningsløst. 

Å røre er ofte nødvendig. Det ser du om du lager en mugge med saft; Der samler mesteparten av konsentratet seg i bunnen, og vannet seg på toppen. 

Krever det deg så mye som vert å røre med skje....?  

Anonymkode: d02e7...693

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og her trodde jeg at JEG irriterte meg over bagateller 🥴

Men har ikke støtt på noen som rører i saften med skje.. Kanskje det er et lokalt fenomen? 🤔

Anonymkode: e4fb7...f3f

Det er sikkert de som fyller på saften etterpå og de som ikke heller i saften først så den blir skikkelig blandet. Kanskje de har ekstremt sarte smaksløker og tenker at når de først skal nyte noe, da skal det være skikkelig GODT blandet, da de kanskje drikker det ene glasset de unner seg i uken, eller den dagen og tenker at man må gjøre det beste ut av alt. Kanskje det er de samme typene som også gidder å gjøre det lille ekstra når det kommer til mangt og meget, da livet består av disse små ritualene man har i hverdagen…  kanskje de liker å se et lite miniatyrhav i glasset og se på vannets bevegelser… 

eeehhh… hvem bryr seg… 

Anonymkode: 7fd68...826

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

ts

Og du gjør aldri noe som andre syns er unødvendig? 

Alt man skal henge seg opp og irritere seg over. Er det rart det er krig i verden?

AnonymBruker
Skrevet

Folk som har vokst opp med solbærsirup og andre slike tykkere safttyper vil ha lært fra de var små at saft må røres i for å blandes godt.

Anonymkode: e5d00...ab2

AnonymBruker
Skrevet

Du drikker antagelig kun sukkerfri saft? Saft med sukker må faktisk ofte røres for å blandes skikkelig.

Anonymkode: e52b9...b53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du drikker antagelig kun sukkerfri saft? Saft med sukker må faktisk ofte røres for å blandes skikkelig.

Anonymkode: e52b9...b53

Min tanke også. Og alle som har laget en mugge saft (og ikke bare et glass) har vel lagt merke til at saften IKKE blander seg skikkelig. Hvis noen får glede av å røre i saften og synes den smaker bedre da, hva er problemet egentlig? Du gjør sikkert også ting som andre synes er unødvendig og merkelig. 

Anonymkode: d8e3f...80b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lag deg en mugge med husholdningssaft, og så lar du den stå noen timer i kjøleskapet, eller på kjøkkenbenken.  Etterpå lyser du på den.

Da vil du se at den er mørkere i bunnen enn på toppen.

Jeg rører ikke i saften med skje, men jeg lager en virvelstrøm ved å bevege muggen i sirkler, slik at den blades opp igjen.

Anonymkode: 9da25...716

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha og jeg trodde at jeg irriterte meg over småting.. Jeg gjør det ikke selv nei, men skjønner virkelig ikke at dette er noe å irritere seg over at andre gjør..

Anonymkode: 3e255...75c

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg aldri vært borti at noen gjør 😅 men om en mugge har stått litt så prøver jeg å «snurre» litt på det som er igjen. Hadde den vært full så hadde det nok vært greit å røre med noe for å ikke søle.

Anonymkode: c7290...4c1

Skrevet

Når jeg først drikker saft så er det med sukker og jeg rører frenetisk🤪

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri sett og aldri hørt om. Ikke ikke ligger vannsjiktet over saftsjiktet i glass, mugge eller karaffel når jeg blander ut, heller. Ikke engang når det gjelder solbærsirup. Eneste gangen det kan være behov for å røre rundt for å blande skikkelig er hvis man må tilsette mer saftkonsentrat i etterkant.   

Anonymkode: 4a66b...25b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...