Gå til innhold

The Frame fra Samsung

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Vi vurderer The Frame fra Samsung. Noen som har erfaringer? Har dere ekstra lydplanke til?

Anonymkode: 9c47e...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en samsung tv med «artmode» ikke verdt det. Det ser ikke ut som et bilde som de reklamerer om. I tillegg funker appen dårlig og du kan ikke legge inn egne bilder. Så anbefaler ikke. Men liker at den kun har en ledning til mediaboksen

Anonymkode: 03183...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en samsung tv med «artmode» ikke verdt det. Det ser ikke ut som et bilde som de reklamerer om. I tillegg funker appen dårlig og du kan ikke legge inn egne bilder. Så anbefaler ikke. Men liker at den kun har en ledning til mediaboksen

Anonymkode: 03183...314

Samsung the frame sier du kan legge inn egne bilder. Hvilken samsung har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samsung the frame sier du kan legge inn egne bilder. Hvilken samsung har du?

Samsung the frame har talt.

Anonymkode: 49a54...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er veldig fornøyd med den! Og den er veldig pen, selv om vi ikke bruker artmode. 

har ikke ekstra lydpakke og den må ikke kalibreres selv om power vil prøve å selge deg kalibrering til 1000kr..

Anonymkode: 5ece7...c5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er veldig fornøyd med den! Og den er veldig pen, selv om vi ikke bruker artmode. 

har ikke ekstra lydpakke og den må ikke kalibreres selv om power vil prøve å selge deg kalibrering til 1000kr..

Anonymkode: 5ece7...c5b

Takk for det! Hvordan synes du lyden er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker den uten lydplanke. Bilder til artmode laster man opp med egen app, så det stemmer ikke at det er problematisk (ut over at jeg alltid glemmer hvilken app det er jeg skal bruke 🙈). 

Utrolig fornøyd, mange som blir overrasket over at det er en tv (bruker artmode). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for det! Hvordan synes du lyden er?

Jeg synes lyden er bra, har ikke tenkt noe over at jeg burde ha noe ekstra. Men hvis du er opptatt av lyd så kan det jo hende at dere ikke synes den er bra da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

The Frame er uten tvil den peneste TVen på markedet. Vurderte den selv, men slet med å forsvare det prismessig, så gikk for en "vanlig" Samsung QLED.

Anonymkode: 56de2...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med min! Elsker at den blender så fint inn her. Den er pen å se på, kan velge bilder og bruke dine egne bilder fra kamerarullen på mobilen. Tips: Jeg kjøper «billigere» bilder fra etsy.com, fremfor i selve Samsung appen. Lyden er ikke hjemmekino lyd, men helt grei, skal du bruke den til spill ville jeg nok kanskje hatt lydplanke eller om du er opptatt av kvalitet i lyd. Vi bruker ikke vår til filmer (har en annen i tv stua) og er fornøyd med lyden som er på vanlige serier/tv ❤️Leste også at folk klager på lyden, men den er helt grei, om du ikke er veldig opptatt av god «dybde» lyd til spill/film ☀️ Jeg ble heller positivt overrasket over lyden etter å ha lest klagene.. 😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og så på ny tv for noen uker siden, og på Power sa de at mye av det man betaler for the Frame er nettopp rammen og utseendet. Du får en dyr, ikke så bra tv som ser fin ut når du ikke ser på tv. Vi endte opp med en annen hvor man får nyere teknologi og bedre skjerm for pengene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte frame 2021 modell. Har lydplanke til, men det mener jeg alle TVer trenger. Vet vi kunne fått bedre bilde på en annen tv, men ønsket en tv som hang helt tett på veggen som et bilde og var tynn siden den i motsetning til alle andre TVer er helt flat bak. 2021 modellen er betydelig slankere enn de andre. Bildefunksjonen bruker jeg ikke til vanlig. 

Anonymkode: 93308...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke The Frame, men jeg har Serif fra Samsung. Får ofte komplimenter på den, og folk lurer alltid på hvilken TV det er siden den ikke er like populær som The Frame. Synes den ser utrolig stilig og lekker ut.

Anonymkode: 75ce2...63f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frame er en helt kurrant TV, det er en QLED som ligner veldig på Samsung Q70, bildekvalitet ligger under Q80 men så har den "bilderamme" som egentlig er hele greia med den. Hvis du ikke trenger "ramme" rundt får du samme TV med en Q70, og f.eks. Q90 ser til forveksling lik ut om den monteres rett på vegg. Q95 har i tilleg "oneconnect" så du får samme boksen og en tynn ledning til TV. Disse har også "bildemodus" (helt likt) og samme fjernkontroll (knapp for "art") etc.

Her er en Q90T

Samsung Q90T 4K first look review: Hands-On with Samsung's ...

Uten fot (rett på vegg) ligner den veldig på "the frame" men har full bakgrunnsbelysning (og bedre bildekvalitet) i stedet for edge-led og man får heller ikke montert den helt klistret til veggen som Frame. Uten de ekstra listene som man må kjøpe ekstra og klistre på med magneter ser de veldig veldig like ut, bortsett fra at Q80, Q85, Q90 etc. har bedre bildekvalitet.

Samsung 65Q90T: Samsung 65" Q90T 4K UHD QLED Smart TV QE65Q90TAT (2020) - TV - Elkjøp (elkjop.no) (12990)

Samsung 65Q70T koster 8990 og er ekstremt lik The Frame 2020 bortsett fra rammen og OneConnect, men ser absolutt ikke like fin ut.

Samsung 65Q95T: Samsung 65" Q95T 4K UHD QLED Smart TV QE65Q95TAT (2020) - TV - Elkjøp (elkjop.no) (14.990, samme pris som Frame, OneConnect om man synes det er verdt 2000,-)

Det beste kjøper er nok Q90T fra 2020 nå, Q90T er en mye bedre TV om man bryr seg om bildekvalitet og har veldig bra lyskvalitet og lokal dimming. Om man vil ha "Frame" er den ikke dårlig og "OneConnect" er smart om man uansett må trekke kabler

Frame sin greie er selvfølgelig utseendet og at den ligner på en ramme, men Q90T ligner veldig på Frame før man klistrer på magnetlister. Siste spørsmål er om man kommer til å bruke "art-mode" særlig mye. Det er for så vidt inkludert i Q90T også.

Et annet alternativ for de som vil ha det beste er LG GX som "bare" koster 19.990,- nå for 65", den er syltynn og klistret til veggen og det er vanskelig å gå tilbake fra OLED til LCD :) Mye tynnere, mye mye bedre bildekvalitet og litt dyrere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 10.53):

Vi kjøpte frame 2021 modell. Har lydplanke til, men det mener jeg alle TVer trenger. Vet vi kunne fått bedre bilde på en annen tv, men ønsket en tv som hang helt tett på veggen som et bilde og var tynn siden den i motsetning til alle andre TVer er helt flat bak. 2021 modellen er betydelig slankere enn de andre. Bildefunksjonen bruker jeg ikke til vanlig. 

LG GX :)

LG 55'' Gallery OLED GX 4K TV med integrert veggfeste | LG Norge

Under 2cm mot Frame's 2.5 men den store forskjellen er bildekvaliteten...

TEST: LG OLED GX Gallery OLED – OLED på utstilling (lydogbilde.no)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

37000 mot 12000, tror jeg står ved at jeg overlever litt dårligere bildekvalitet 😅

37.990,- da den var testet ja, men skrev over at den koster 19.990,- nå :)

LG 65" GX 4K OLED TV OLED65GX med integrert veggfeste (2020) - TV - Elkjøp (elkjop.no)

Men ja, det er jo "en annen klasse". Til 19.990,- vs 14.990,- er ikke valget like klart dog. Det er mer enn "litt" forskjell på bildekvaliteten, men så er det også OLED vs LCD som er helt forskjellige skjermtyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte the frame pga vi ikke ville ha en sort firkant i rommet når den ikke var påslått. 

Den glir inn i stuen på en ganske anonym måte med eikerammer og et bilde som matcher stuen. 

Vi brukte litt tid på å finne rett bilde og å justere lysstyrke / farger slik at det passer fint inn. Har heller ikke noe under som avslører at det er en tv. Bortsett fra soundbar som egentlig er et must. 

Flere har kommentert hvor fint bildet er uten at de skjønte det var tven, så tror vi har lykkes. 

Man betaler litt mer for designen til the frame enn med tilsvarende TVer, men det er det verdt. 

Vurderte også oled, men rommet er for lyst og vi setter oss sjeldent ned for å se innhold hvor oled kommer til sin rett. 

Anonymkode: 050ee...612

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøpte the frame pga vi ikke ville ha en sort firkant i rommet når den ikke var påslått. 

Den glir inn i stuen på en ganske anonym måte med eikerammer og et bilde som matcher stuen. 

Vi brukte litt tid på å finne rett bilde og å justere lysstyrke / farger slik at det passer fint inn. Har heller ikke noe under som avslører at det er en tv. Bortsett fra soundbar som egentlig er et must. 

Flere har kommentert hvor fint bildet er uten at de skjønte det var tven, så tror vi har lykkes. 

Man betaler litt mer for designen til the frame enn med tilsvarende TVer, men det er det verdt. 

Vurderte også oled, men rommet er for lyst og vi setter oss sjeldent ned for å se innhold hvor oled kommer til sin rett. 

Anonymkode: 050ee...612

Hva slags lydbar har dere? Passer the frame i et rom med masse sol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har The Frame 55" på hytta, med lys treramme. Synes den passer utrolig mye bedre inn der enn noe i sort plast. Den henger flatt på veggen. Lyden kommer fra 5 veggintegrerte Klipsch-høyttalere + en sub gjemt under sofaen. TV-lyd duger dessverre ikke.   

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...