Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg fullammer min to mnd gammel baby, og han har ekstrem sugebehov. Han vil suge og suge uten stopp! Så gulper han, og får vondt i magen, luft osv. da han får i seg for mye. 

Han «kjeder seg» når han er våken, og vil suge. Jeg har blitt smokken hans 😩 

Har prøvd to forskjellige nan smokker, og han bare brekker av dem, skjønner ikke hva han skal gjøre og spytter ut. 

Hvordan kan jeg lære han å bruke smokk? Eller hva slags smokk? 

Anonymkode: e530b...d5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bibs pleier ofte å fungere for babyer som ikke tar vanlig smokk, siden den minner mer om en brystvorte. Du får ikke kjøpt den på matbutikken eller apotek, så da må du enten finne en lokal foretning som selger denne eller kjøpe på nett. Denne nettsiden leverer hjem i postkassen: https://byhappyme.com/no/

Anonymkode: 319d1...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd både lateks - og silikon - smokker? Noen ganger har det noe å si.. Og ulike merker og former. Noen smokker har flat side, andre rundere osv. Da jeg jobbet på Babyshop var det så utrolig mange med dette problemet og hvor én bestemt smokketype fungerte for det barnet, mens noe helt annet for et annet barn. Håper du finner en smokk som kan avlaste deg :)

Anonymkode: 7f4d8...e65

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd de aller minste smokkene?   De som er fra 0+, mindre enn 0-2.

Anonymkode: 39c5c...950

AnonymBruker
Skrevet

Vi har/hadde det problemet. 3 mnd nå, tar fortsatt ikke smokk. Vi innførte etter samtale med helsesykepleier et slags tidsskjema for amming for å unngå magevondt (som alltid førte til mer suttebehov). Han får lov til å ligge på puppen I maks 20-30 min, så må han ha minimum 30 minutters pause før han får pupp igjen. I starten spiste han alltid i oppimot 30 min og skulle ha mer 30 min senere, men nå etter noen uker senere spiser han sjeldnere og kan også ha kortere måltid. Det virker som at suttebehovet gikk litt ned da han ikke lenger hadde like vondt i magen. Han får fortsatt bølger med suttebehov da, og da sitter vi og holder smokken I munnen hans. Vi bruker en i naturgummi fra Normal som er den han er nærmest å akseptere. 

Anonymkode: db878...055

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for seksualiserende innhold,

Vintermorgen, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei! Jeg fullammer min to mnd gammel baby, og han har ekstrem sugebehov. Han vil suge og suge uten stopp! Så gulper han, og får vondt i magen, luft osv. da han får i seg for mye. 

Han «kjeder seg» når han er våken, og vil suge. Jeg har blitt smokken hans 😩 

Har prøvd to forskjellige nan smokker, og han bare brekker av dem, skjønner ikke hva han skal gjøre og spytter ut. 

Hvordan kan jeg lære han å bruke smokk? Eller hva slags smokk? 

Anonymkode: e530b...d5f

Vi brukte først en smokk vi fikk på sykehuset. Mener avent har noe lignende. Ellers har jeg kjøpt bibs, eller rund smokk på navnesmokken da, og det tar babyen her 💕 han tar heller ikke sånn vanlige man kjøper i butikken. 

Uansett, gi det litt tid. 😊 

Anonymkode: 23ff9...a2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...