AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Hei! Jeg har veldig lyst til å ta PPU for å få undervisningskompetanse og undervise på skole. Jeg er interessert i fagene historie og religion. Jeg har fra før en bachelor og master i noe helt annet enn lærerutdanning og ingen fag inkludert i denne graden, men hvis jeg tar 60p i de nevnte fagene, kan jeg komme inn på PPU da? Hva gjør jeg? Setter stor pris på svar 😊 Anonymkode: 3d718...af7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Jeg har veldig lyst til å ta PPU for å få undervisningskompetanse og undervise på skole. Jeg er interessert i fagene historie og religion. Jeg har fra før en bachelor og master i noe helt annet enn lærerutdanning og ingen fag inkludert i denne graden, men hvis jeg tar 60p i de nevnte fagene, kan jeg komme inn på PPU da? Hva gjør jeg? Setter stor pris på svar 😊 Anonymkode: 3d718...af7 Svaret er ja. Du har rett på å søke opptak til PPU dersom du har en hvilken som helst mastergrad (ganske tåpelig med masterkrav, men meg om det...). Det du deretter må gjøre er å ta årsstudium innenfor de fagene du ønsker å undervise i. Ønsker du feks å være lektor med undervisningskompetanse i religion og historie må du faktisk ta de to fagene, altså 60 poeng i hvert av de. Jeg har selv en høyere akademisk grad innenfor krysningen mellom samfunn og religion og elsker fagene. Kan virkelig anbefale dem 👍 Når det er sagt så ville jeg i din posisjon heller ha valgt fag med større timeantall i skolen enn de nevnte fagene. Fag som norsk og engelsk gjør deg ti ganger så attraktiv på arbeidsmarkedet. Hjernen er altså i utakt med hjertet her, la meg tilføye: dessverre. Anonymkode: 83308...f0b 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Svaret er ja. Du har rett på å søke opptak til PPU dersom du har en hvilken som helst mastergrad (ganske tåpelig med masterkrav, men meg om det...). Det du deretter må gjøre er å ta årsstudium innenfor de fagene du ønsker å undervise i. Ønsker du feks å være lektor med undervisningskompetanse i religion og historie må du faktisk ta de to fagene, altså 60 poeng i hvert av de. Jeg har selv en høyere akademisk grad innenfor krysningen mellom samfunn og religion og elsker fagene. Kan virkelig anbefale dem 👍 Når det er sagt så ville jeg i din posisjon heller ha valgt fag med større timeantall i skolen enn de nevnte fagene. Fag som norsk og engelsk gjør deg ti ganger så attraktiv på arbeidsmarkedet. Hjernen er altså i utakt med hjertet her, la meg tilføye: dessverre. Anonymkode: 83308...f0b Jeg er desverre verken god på engelsk eller norsk 😅 men det jeg må først gjøre er å ta 60stp i hver av fagene for deretter å søke inn på PPU. Jeg har master fra utlandet så ikke sikkert jeg kommer inn på bakgrunn av den, det må jeg undersøke nærmere. Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 3d718...af7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Svaret er ja. Du har rett på å søke opptak til PPU dersom du har en hvilken som helst mastergrad (ganske tåpelig med masterkrav, men meg om det...). Det du deretter må gjøre er å ta årsstudium innenfor de fagene du ønsker å undervise i. Ønsker du feks å være lektor med undervisningskompetanse i religion og historie må du faktisk ta de to fagene, altså 60 poeng i hvert av de. Jeg har selv en høyere akademisk grad innenfor krysningen mellom samfunn og religion og elsker fagene. Kan virkelig anbefale dem 👍 Når det er sagt så ville jeg i din posisjon heller ha valgt fag med større timeantall i skolen enn de nevnte fagene. Fag som norsk og engelsk gjør deg ti ganger så attraktiv på arbeidsmarkedet. Hjernen er altså i utakt med hjertet her, la meg tilføye: dessverre. Anonymkode: 83308...f0b Norsk og engelsk har også en mye større rettemengde, ergo mye mer arbeid. Spesielt norsk. Men får man lektortittel/lektorlønn med ppu? Anonymkode: b068b...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå