Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om hva synes nordmenn om folk som har innvandrerbakgrunn og som ender opp å gifte seg med en fra samme land? Altså om vel integrerte innvandrere med høyere utdanning og jobb som har bodd lenge i Norge. Synes dere de er rasister som ikke vil gifte seg med nordmenn? 

Jeg får ofte dette spørsmålet når jeg sier at jeg er gift: hvilket land kommer mannen din fra? Så svarer jeg: han er fra xxxx (samme hjemmeland). Så virker de skuffet. Det blir VELDIG TYDELIG (ansiktsuttrykk) å se at de ble skuffet.

Anonymkode: 6f8f0...393

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alvorlig talt kan dette være mulig? 

Jeg selv har en helt annen oppfatning. Jeg synes det er helt nydelig når jeg ser to personer som er fra samme land og som har oppvokst i utlandet gifter seg. Kan ikke forklare hvorfor men jeg synes d er søt når jeg ser to vietnamesere som er sammen (d er bare et eksempel!) 

Det burde du ikke bryr deg om, men skjønner at d er kanskje vondt når man ser en slags skuffelse i deres ansikt. Men jeg synes d høres frekt å spørre en annen hvor mannen kommer fra... Dette kommer naturlig frem etterhvert. Folk er så invasive! 

AnonymBruker
Skrevet

Norske menn er så tafatte så d vær glad du ikke er gift med en slik! Kjedelig kultur også! Du gjør rett i å ta det beste fra begge land! 

Anonymkode: 6b847...533

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør folk som de vil med. 

Anonymkode: fc485...12c

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke er søskenbarn, er det vel det samme...

Anonymkode: 4677c...e7d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tja, kanskje noen synes det er fint om de kan finne en kjæreste der de bor? Og ikke må la foreldrene finne en bekjent i utlandet som de synes passer bedre? Så nylig en serie om dette på nrk eller tv2, ikke bra. Der ble kjæresten i Norge drept selv om han var «utlending». 

Anonymkode: fb43c...214

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

For meg er det naturlig å gifte meg med en mann som har samme morsmål, verdier, normer, livsmål, samme planer om feriested (hjemlandet), samme referanser, osv. 

Det samme tenker jeg når jeg ser to etniske nordmenn som er gift. At disse har så mye til felles at det er naturlig med å dele livet sammen.

Anonymkode: 6f8f0...393

• Liker 2
Skrevet

Man gjør som man vil. Er selv fra et annet land og vært gift med norsk man i 15 år nå. Har det veldig bra samme selv om vi ikke har samme kultur. Jeg føler meg norsk nesten. 

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner forventer at utenlandske kvinner skal gifte seg med norske menn. 

Om en utenlandsk mann gifter seg med en norsk kvinne derimot så blir han sett ned på. 

Anonymkode: dfefa...067

AnonymBruker
Skrevet

Man velger selv hvem man ønsker å gifte seg med. Det er vel personligheten og personen man forelsker seg i, ikke etnisiteten?

Jeg er selv innvandrer men har giftet meg med ei som hverken er fra Norge eller mitt hjemland.

Anonymkode: 138c7...b42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjærligheten bør vinne uansett, sånn tenker jeg.

Men selvsagt, det er mange der ute som er opptatt av integrering på en litt skeiv måte, og som da helst skulle sett at alle som opprinnelig er fra andre land blir "fornorsket" på alle tenkelige måter, inkludert da ektefelle. 

Men bry deg nå ikke om hva andre mener, om du elsker mannen din og han elsker deg så er dere to mennesker som fant kjærligheten og gikk derifra hånd i hånd videre inn i fremtiden. Det er det som betyr noe!

Anonymkode: 5eecd...9d5

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du ville gifte deg med en fra samme land. Alt er love.

Anonymkode: 15191...f5c

AnonymBruker
Skrevet

Det er en myte at nordmenn er mer eksogame enn utlendinger. Ut ifra ts sin formulering skulle man ha trodd at nordmenn er på eksogami samme rate som Filippinske kvinner eller no.

Anonymkode: f50fe...f13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...