Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Dette er noe jeg har slitt med alt for lenge. Og vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Så kanskje dere kan hjelpe meg .. 

Saken er at jeg har vært sammen med min samboer i 9 år. Vært usikker på følelser flere ganger. Men de siste årene har de blitt mer og mer borte.. men jeg bryr meg virkelig om han. Og det hender jeg får følelser i perioder. Men han er verdens snilleste mann. Han bryr seg virkelig om meg og ønsker at jeg skal ha det bra.. 

Men jeg vet ikke om jeg kan gjøre dette lenger. Det spiser meg opp innenfra.. skyldfølelsen og det såre med å gå med dette. Vet ikke hva som hindrer meg. Kanskje økonomi. Venner etc. 

Håper virkelig noen kan gi meg klarhet i hva jeg skal gjøre.. 

Beklager langt innlegg.. 

Spoiler

Endret av The Anonymous
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver et vennskapsforhold. Ingen kjærlighetsrelasjon. Tvilen tviler aldri. Ville gått. 

Anonymkode: 29e42...e2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut til å være mye kjærlighet der. Hva mener han da? Jeg regner med dere har snakket om dette flere ganger?

Anonymkode: 650f3...08c

• Liker 1
Skrevet

Noe så bunnløst fortvilende. All min sympati.

Hvor ofte og langvarige er periodene uten følelser versus de med? Kjenner du noe håp om at ting kan rette seg?

Antar vel sant å si at magefølelsen allerede har gitt deg svaret, men at erkjennelsen gjenstår rent fornuftig sett. Ellers ville du vel ikke skrevet dette innlegget. 

Skrevet (endret)

.

Endret av The Anonymous
Skrevet
PM75 skrev (9 minutter siden):

Har dere barn sammen? 

Vi har ikke barn. 

Skrevet
Hippogriff skrev (41 minutter siden):

Noe så bunnløst fortvilende. All min sympati.

Hvor ofte og langvarige er periodene uten følelser versus de med? Kjenner du noe håp om at ting kan rette seg?

Antar vel sant å si at magefølelsen allerede har gitt deg svaret, men at erkjennelsen gjenstår rent fornuftig sett. Ellers ville du vel ikke skrevet dette innlegget. 

Jeg kan gå flere måneder til nærmest ett år. Så kan jeg ha følelser nå og da. Vi har liksom bygget ett liv sammen og snakket om hva vi ønsker for fremtiden. Samtidig har jeg lurt på hva jeg vil over flere år nå. 

Skrevet

Det var lenge å gå uten følelser. Opp mot et år? Det er selvfølgelig mange hensyn å ta, men ett av dem er kanskje hvorvidt samboeren din burde få muligheten til å leve sammen med en partner som er sikker på forholdet? Har det vært noe tema mellom dere? 

AnonymBruker
Skrevet

Du bor sammen med en god venn i kollektiv. Eller en som kunne ha vært broren din.

Anonymkode: 3e286...090

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sitter litt i samme situasjon selv, samtidig er min situasjon veldig annerledes på andre måter. Jeg har landet på at nok er nok. Livet er for kort til å kaste bort på noen man ikke er sikker på at man vil være sammen med.

Anonymkode: 1fd74...7c1

• Liker 2
Skrevet
Hippogriff skrev (8 minutter siden):

Det var lenge å gå uten følelser. Opp mot et år? Det er selvfølgelig mange hensyn å ta, men ett av dem er kanskje hvorvidt samboeren din burde få muligheten til å leve sammen med en partner som er sikker på forholdet? Har det vært noe tema mellom dere? 

Vi har vel egentlig aldri snakket noe særlig om det .. men ser jo at det kan virke urettferdig ovenfor han ..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sitter litt i samme situasjon selv, samtidig er min situasjon veldig annerledes på andre måter. Jeg har landet på at nok er nok. Livet er for kort til å kaste bort på noen man ikke er sikker på at man vil være sammen med.

Kan jeg spørre hva som gjorde deg sikker på at det er dette du vil? 

Skrevet
The Anonymous skrev (1 minutt siden):

Vi har vel egentlig aldri snakket noe særlig om det .. men ser jo at det kan virke urettferdig ovenfor han ..

Men snakker dere om hvordan dere har det sammen mer sånn generelt? Og om det er mulig å lirke inn noen spørsmål i en slik samtale? Eventuelt spørre ham litt sånn lettere henslengt hvordan han har det og om han er fornøyd med tilværelsen, og hva han eventuelt kunne sett for seg var annerledes?

Ser at jeg stiller litt ledende spørsmål i tråden din, men har dessverre vært gjennom lignende (dog ikke tilsvarende) runder og vet hvor beintøft det er. Føler veldig med deg. 

Skrevet
Hippogriff skrev (2 minutter siden):

Men snakker dere om hvordan dere har det sammen mer sånn generelt? Og om det er mulig å lirke inn noen spørsmål i en slik samtale? Eventuelt spørre ham litt sånn lettere henslengt hvordan han har det og om han er fornøyd med tilværelsen, og hva han eventuelt kunne sett for seg var annerledes?

Ser at jeg stiller litt ledende spørsmål i tråden din, men har dessverre vært gjennom lignende (dog ikke tilsvarende) runder og vet hvor beintøft det er. Føler veldig med deg. 

Det er veldig tøft. Men nei, vi har vel egentlig ikke det. 

Hva gjorde du i din situasjon?  Om jeg kan spørre 

Skrevet
The Anonymous skrev (1 minutt siden):

Det er veldig tøft. Men nei, vi har vel egentlig ikke det. 

Hva gjorde du i din situasjon?  Om jeg kan spørre 

Jeg gjorde det jeg foreslo for deg. Samtalene hjalp for så vidt ikke for å unngå brudd, men antar de virket nokså konfliktdempende når det likevel gikk mot brudd. Det er noe med at begge parter viser at de er såre og ærlige og viser at det er tungt. 

Men helt sammenlignbart er det som sagt ikke, da det var nokså konkrete ting som virket inn som partner var godt klar over og likevel satset på å komme unna med. Det var med andre ord ikke «bare» følelsene som var problemet («bare» i anførselstegn for ikke å bagatellisere situasjonen din, for at dette er tungt nok skjønner jeg godt). 

AnonymBruker
Skrevet
The Anonymous skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hva som gjorde deg sikker på at det er dette du vil? 

Jeg innser at det ikke kommer til å endre seg/bli bedre. Har vært i tvil mange ganger de siste årene - skal jeg bli eller gå liksom? Vet at samboeren elsker meg veldig høyt og ville gjort nesten hva som helst for meg, men jeg føler ikke i nærheten av det samme for han. Jeg vet at jeg har gått glipp av mye pga. dette. Det er mange år jeg aldri kommer til å få igjen. Jeg vil ikke kaste bort enda flere år på et forhold som er dødt slik jeg ser det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...