sstinemor Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Tok test i dagtidlig etter ferie pĂ„ SĂžrlandet. Hadde sikkert ikke vĂŠrt nĂždvendig med test - men jeg tenkte sĂ„nn for sikkerhetsskyld. Men sĂ„ spurte mannen sine 3 kompiser om Ă„ komme pĂ„ besĂžk nĂ„ i ettermiddag og uten Ă„ tenke oss om sĂ„ svarte vi ja. NĂ„ dro de etter Ă„ ha vĂŠrt en par-tre timer og ikke fĂžr nĂ„ sĂ„ kommer jeg pĂ„ at jeg er jo i karantene! Er sĂ„ flau og fĂžler meg sĂ„ utrolig dum. Jeg glemte det oppriktig. Var ikke nĂŠrmere besĂžket enn to meter - men det gjĂžr vel ikke noen forskjell.. Hva gjĂžr jeg nĂ„? Burde jeg melde fra selv til noen? Er det straffbart? Â
DjungelvrÄl Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 Hvorfor tok du test? Var du i nÊrkontakt med noen du vet var smittet? Jeg har vÊrt i bÄde Oslo og pÄ Vestlandet i det siste, testet meg ikke bare av den grunn. 5
sstinemor Skrevet 30. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2021 (endret) Peonjenta skrev (2 minutter siden): Hvorfor tok du test? Var du i nÊrkontakt med noen du vet var smittet? Jeg har vÊrt i bÄde Oslo og pÄ Vestlandet i det siste, testet meg ikke bare av den grunn. Bor pÄ et lite sted, med ingen smittede. Jeg var ogsÄ i Kristiansand/Grimstad omrÄdet hvor det nylig var smitteutbrudd. Tenkte det var bedre med en test for mye enn en test for lite.  Endret 30. juni 2021 av sstinemor 6
Callisto83 Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 Du kan jo kanskje nevne det for gjestene, sÄ de er litt sparsomme hvem de er borte i sÄ lenge. Jeg ville gjerne visst det for Ä si det sÄnn. 6
Zikkzakk Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 Hvis testen blir positiv mÄ de selvsagt fÄ beskjed, noe de fÄr av smittesporingsteamet isÄfall. 2
Fakta? Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 Du kommer ikke automatisk i karantene bare fordi du har testet deg, det var en misforstÄelse. Hvis du faktisk er i karantene sÄ er det vanlig med 10 000 - 20 000 i bot for Ä bryte den. 14
Nooni Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 Jeg har testet meg 3 ganger pĂ„ over 1 Ă„r, for Ă„ vĂŠre sikker (var litt forkjĂžlet), fordi jeg bodde i en kommune med hĂžyt smittetrykk og jeg tenkte det var best Ă„ vĂŠre fĂžre var, og sist fordi jeg mĂ„tte teste meg fordi jeg skulle pĂ„ sykehus. Negativ alle gangene. Hvis du ikke har hatt symptomer sĂ„ gĂ„r nok dette helt fint.Â
Jaimatadi Skrevet 30. juni 2021 #9 Skrevet 30. juni 2021 Tror ikke du kan pÄlegge deg selv en karantene. Derfor er den heller ikke brutt. 19
stinatina Skrevet 30. juni 2021 #10 Skrevet 30. juni 2021 Du har ikke brutt noen karantene. Du kan slappe avâșïž 7
SkÞyer Skrevet 30. juni 2021 #11 Skrevet 30. juni 2021 Hei:) pust med magen. Dette gÄr nok fint. Tok du test pÄ grunn av symptomer kan du nevne det for besÞket. Tok du test fordi du har vÊrt pÄ SÞrlandet, men er ellers frisk og rask er det helt unÞdvendig Ä si fra til dem. (I og med at du , uten symptomer, i utgangspunktet ikke trengte en test.) 6
Gjest 123 eller noe Skrevet 30. juni 2021 #12 Skrevet 30. juni 2021 Fakta? skrev (2 timer siden): Du kommer ikke automatisk i karantene bare fordi du har testet deg, det var en misforstĂ„else. Hvis du faktisk er i karantene sĂ„ er det vanlig med 10 000 - 20 000 i bot for Ă„ bryte den. Hva? Jeg fikk beskjed da jeg bestilte test (sto pĂ„ siden jeg bestilte pĂ„) "Du er nĂ„ i karantene til resultatet kommer" eller noe sĂ„nt.Â
OlsenHansen Skrevet 30. juni 2021 #13 Skrevet 30. juni 2021 skruttveig skrev (2 minutter siden): Hva? Jeg fikk beskjed da jeg bestilte test (sto pÄ siden jeg bestilte pÄ) "Du er nÄ i karantene til resultatet kommer" eller noe sÄnt. SÄ nÄr du bestiller test sÄ skal du i karantene fordi du "kan ha korona", mens jeg som ikke skal ta test er fritatt? Tror ikke du skal hÞre pÄ slik ulogikk.  4
Elhaym Skrevet 30. juni 2021 #14 Skrevet 30. juni 2021 Du er jo ikke automatisk i karantene fordi du tar en test. Du tok test uten indikasjon sÄvidt jeg ser. 5
Gjest Optimo Skrevet 30. juni 2021 #15 Skrevet 30. juni 2021 skruttveig skrev (9 minutter siden): Hva? Jeg fikk beskjed da jeg bestilte test (sto pĂ„ siden jeg bestilte pĂ„) "Du er nĂ„ i karantene til resultatet kommer" eller noe sĂ„nt. Gjetter at den teksten lĂ„ der fordi de aller aller aller fleste som tar en test gjĂžr det pga. symptomer eller at de er nĂŠrkontakter. Ikke at de bare tester seg "i tilfelle".Â
solen2345 Skrevet 30. juni 2021 #16 Skrevet 30. juni 2021 Elhaym skrev (9 minutter siden): Du er jo ikke automatisk i karantene fordi du tar en test. Du tok test uten indikasjon sÄvidt jeg ser. Man er da automatisk i karantene dersom man tar test. Det stÄr tydelig og de opplyser ogsÄ om dette nÄr man tester seg. 6
Elhaym Skrevet 30. juni 2021 #17 Skrevet 30. juni 2021 solen2345 skrev (1 minutt siden): Man er da automatisk i karantene dersom man tar test. Det stÄr tydelig og de opplyser ogsÄ om dette nÄr man tester seg. Du er ikke i karantene nÄr du tar en pcr for Ä ha bekreftelse pÄ at du kan fly etc. 3
Fakta? Skrevet 30. juni 2021 #18 Skrevet 30. juni 2021 14 minutter siden, skruttveig said: Hva? Jeg fikk beskjed da jeg bestilte test (sto pÄ siden jeg bestilte pÄ) "Du er nÄ i karantene til resultatet kommer" eller noe sÄnt. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis_du_er_syk_eller_mistenker_at_du_er_smittet_med_koronavirus/#til-deg-som-har-tatt-koronatest "Hvis du har tatt koronatest uten at du har symptomer pÄ korona og uten at du har vÊrt utsatt for smitte (ikke i karantene), behÞver du ikke Ä holde deg hjemme til du har fÄtt prÞvesvar." Dette ble lagt til en gang i fjor fordi noen trodde reglene skulle tolkes slik du beskriver. 7
Gjest 123 eller noe Skrevet 1. juli 2021 #19 Skrevet 1. juli 2021 Ja jeg testet meg jo fordi jeg hadde fĂ„tt vondt i halsen og var sĂ„ dĂ„rlig jeg mĂ„tte rett hjem og ta en lur, etter Ă„ ha vĂŠrt pĂ„ bĂ„de jobb og besĂžksdag i barnehagen, sĂ„ for min del var det lurt Ă„ teste seg bare i tilfelle. SĂ„ for mitt tilfelle gjorde jeg vel iallfall helt rett. Men greit Ă„ vite, takk for de opplysningene Gjelder det samme hvis feks noen covidsmittede har handlet av meg pĂ„ jobb? Fikk beskjed om at dette var tilfellet, akkurat da jeg sto i kassen. Da testet jeg meg og var i karantene for sikkerhets skyld, men fulgte jo bare det som sto der da đ
Gjest lurven Skrevet 1. juli 2021 #20 Skrevet 1. juli 2021 sstinemor skrev (18 timer siden): Tok test i dagtidlig etter ferie pĂ„ SĂžrlandet. Hadde sikkert ikke vĂŠrt nĂždvendig med test - men jeg tenkte sĂ„nn for sikkerhetsskyld. Men sĂ„ spurte mannen sine 3 kompiser om Ă„ komme pĂ„ besĂžk nĂ„ i ettermiddag og uten Ă„ tenke oss om sĂ„ svarte vi ja. NĂ„ dro de etter Ă„ ha vĂŠrt en par-tre timer og ikke fĂžr nĂ„ sĂ„ kommer jeg pĂ„ at jeg er jo i karantene! Er sĂ„ flau og fĂžler meg sĂ„ utrolig dum. Jeg glemte det oppriktig. Var ikke nĂŠrmere besĂžket enn to meter - men det gjĂžr vel ikke noen forskjell.. Hva gjĂžr jeg nĂ„? Burde jeg melde fra selv til noen? Er det straffbart?  GĂ„r sikkert bra, ingen som dĂžr av detÂ
Anbefalte innlegg