likestilling Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Jeg så en artikkel og en video og lurer på "hva" dette er? Abu Dhabi approves use of EDE scanners to detect COVID-19 infections (arabnews.com) Sitat The scanning system, developed by EDE Research Institute Abu Dhabi under the International Holding Company, is said to be able to detect a possible COVID-19 infection by measuring electromagnetic waves which change when the RNA particles of the virus are present in the body, therefore providing an immediate result. Her er en video som viser det og en "forklaring" men "measuring electromagnetic waves which change when RNA .. " høres litt søkt ut? Det ser jo ut som en helt vanlig telefon, men det ser helt "seriøst" ut så jeg antar at det er det. Hva er det disse scannerne gjør, og hvordan virker det egentlig? Her er en artikkel fra Bloomberg: Abu Dhabi Starts Using Facial Covid Scanners at Malls, Airports - Bloomberg Og en tweet ...
DanielDuppsko Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 likestilling skrev (1 time siden): Jeg så en artikkel og en video og lurer på "hva" dette er? Abu Dhabi approves use of EDE scanners to detect COVID-19 infections (arabnews.com) Her er en video som viser det og en "forklaring" men "measuring electromagnetic waves which change when RNA .. " høres litt søkt ut? Det ser jo ut som en helt vanlig telefon, men det ser helt "seriøst" ut så jeg antar at det er det. Hva er det disse scannerne gjør, og hvordan virker det egentlig? Her er en artikkel fra Bloomberg: Abu Dhabi Starts Using Facial Covid Scanners at Malls, Airports - Bloomberg Og en tweet ... Husk at det vi i dagligtalen betegner / oppfatter som "varme" også er elektromagnetisk stråling. Så kanskje er det her rett og slett en slags ekstra avansert kroppstemperaturscanner. Muligens benytter man seg og av maskinlæring / kunstig intelligens for bedre å kunne skille varmekartene til friske og koronasmittede. Og kanskje finnes det også andre visuelle "manifestasjoner" av koronasmitte som går under radaren for oss mennesker, men som en algoritme kan plukke opp. Så spørs det vel hvor pålitelig den kan skille korona- fra influensasmitte og andre febersykdommer. Dette snakket om tilstedeværelsen av RNA tror jeg bare er markedsføringspreik. Kanskje vil man mane frem forestillinger om noe høyteknologisk. Kanskje ønsker man å unngå det noe negativt ladede ordet "infected". 1
likestilling Skrevet 30. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2021 DanielDuppsko skrev (45 minutter siden): Husk at det vi i dagligtalen betegner / oppfatter som "varme" også er elektromagnetisk stråling. Så kanskje er det her rett og slett en slags ekstra avansert kroppstemperaturscanner. Muligens benytter man seg og av maskinlæring / kunstig intelligens for bedre å kunne skille varmekartene til friske og koronasmittede. Og kanskje finnes det også andre visuelle "manifestasjoner" av koronasmitte som går under radaren for oss mennesker, men som en algoritme kan plukke opp. Så spørs det vel hvor pålitelig den kan skille korona- fra influensasmitte og andre febersykdommer. Dette snakket om tilstedeværelsen av RNA tror jeg bare er markedsføringspreik. Kanskje vil man mane frem forestillinger om noe høyteknologisk. Kanskje ønsker man å unngå det noe negativt ladede ordet "infected". Ja, men i så fall er det en ekstremt rar måte å fremstille det på, siden "febermåling" ikke er noe nytt i det hele tatt og ikke er spesifikt til COVID, pluss at det bare vil fange opp de som allerede er syke.. Det står litt mer om det her, men det er vanskelig å vite hva som kommer fra "kilden". Jeg antar at dette stemmer: First glimpse of Abu Dhabi's facial scanners for Covid-19 in action (thenationalnews.com) Sitat A 5G phone app can check temperature, heart rate and oxygen levels in the blood Det høres jo helt søkt ut, hadde jeg lest dette på facebook hadde første tanke vært "bullshit" og de nevner til og med "5G". Det står at en eller annen app skal klare å lese oksygenmetning og puls (og temperatur som du nevner). Jeg finner ikke den opprinnelige studien så det er vanskelig å finne ut hva den faktisk gjør, men da jeg først så det tenkte jeg at dette var en eller annen konspirasjonsteori om 5G og covid siden beskrivelsen er så sprø. Hvis det er snakk om en "febermåler" er det en veldig "lur" måte å skrive det på. Det ser ut som en iPhone 12 Pro? De kan for så vidt måle temperatur men igjen, veldig merkelig måte å fremstille det på, og IR-kamera er allerede i bruk...
Anbefalte innlegg