Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt overvektig, har alltid hatt utstående mage og fått masse negative kommentar på dette opp gjennom livet. Han vet jeg har komplekser med magen da jeg som sagt har slitt med dette hele livet, selv som ungdom og tynn. 

I dag sa han at jeg burde ta situps for å få bort gravidmagen. Eller så burde jeg kun puste innover. Jeg ble veldig lei meg over dette og sa til han at det var stygt sagt. Men det syns ikke han da det ikke var stygt ment. Jeg er fortsatt veldig lei meg og har ikke lyst å være sammen med han nå da han såret meg veldig. Han trykket på mitt ømmeste punkt. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, mulig jeg også overreagerer men som sagt et det et veldig sårt punkt for meg. Har prøvd å få den bort med trening og slanking men det går ikke. 

Anonymkode: ae42e...677

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for at du delte.

Anonymkode: 351fb...0ad

• Liker 4
Gjest 10.54
Skrevet

At du burde puste innover? Hva faen mener han med det egentlig? Pusten går inn og ut, man kan ikke trekke inn magen mens man puster inn og fortsatt puste godt.

Jeg synes ikke du overreagerer, han har ingen grunn eller rett til å kommentere kroppen din på den måten. 

AnonymBruker
Skrevet

Han mente det nok som et råd siden han skjønner at dette plager deg. Bare litt taktløst. Samtidig overreagerer du noe veldig.

Anonymkode: 49d2a...030

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært både ganske overvektig og ganske tynn, og det er ingen tvil om at å være overvektig er  en kamp i forhold til helse og utseende . 
Når en får kommentarer fra de rundt seg ang vekten så behøver ikke det å være 100% ondskapsfullt som mange overvektige tar det for å være. 
Hvorfor slår en seg til ro med å ha en kropp som vil gi en store helseplager i tiden fremover hvis en ikke tar tak i det?

Det finnes hjelp å få, men en må være villig til å jobbe for det. 
Kan en gjøre noe med den magen for å bli mere komfortabel ? 
Er det dårlig muskulatur eller brokk eller rein overvekt ? 
Bedre kosthold, å begynne å gå , være fysisk og tenke at det er for din egen del en gjør innsatsen. 

Jeg fikk myye mer negative kommentarer når jeg var veldig tynn ( det var ufrivillig vekttap på den tiden), enn når jeg var overvektig. 
Det er kun såret stolthet og den dårlige samvittigheten er har som gjør at en blir så utrolig fornærmet .

En har også tusen unnskyldninger for å ikke ta seg sammen . 

Anonymkode: f1053...1ac

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært både ganske overvektig og ganske tynn, og det er ingen tvil om at å være overvektig er  en kamp i forhold til helse og utseende . 
Når en får kommentarer fra de rundt seg ang vekten så behøver ikke det å være 100% ondskapsfullt som mange overvektige tar det for å være. 
Hvorfor slår en seg til ro med å ha en kropp som vil gi en store helseplager i tiden fremover hvis en ikke tar tak i det?

Det finnes hjelp å få, men en må være villig til å jobbe for det. 
Kan en gjøre noe med den magen for å bli mere komfortabel ? 
Er det dårlig muskulatur eller brokk eller rein overvekt ? 
Bedre kosthold, å begynne å gå , være fysisk og tenke at det er for din egen del en gjør innsatsen. 

Jeg fikk myye mer negative kommentarer når jeg var veldig tynn ( det var ufrivillig vekttap på den tiden), enn når jeg var overvektig. 
Det er kun såret stolthet og den dårlige samvittigheten er har som gjør at en blir så utrolig fornærmet .

En har også tusen unnskyldninger for å ikke ta seg sammen . 

Anonymkode: f1053...1ac

Jeg er ikke veldig overvektig. Veier ca 70 kg. Går turer regelmessig når jeg kan og prøver å spise sunt. Han er mye mer overvektig enn meg, han har riktignok gått ned 10 kg nå men han ble katorisert av legen til syklig overvekt. Det hadde ikke falt meg inn en gang å kommentere hans kropp på en negativ måte som det der. Jeg er i følge legen normalvektig men BMI sier litt overvektig. Problemet er at magen er større enn resta av kroppen og sånn har det alltid vært. Jeg er veldig svai i ryggen så noe av "problemet " ligger der også. Dessuten har jeg en tarmsykdom som gjør at magen blåser seg opp innimellom og det sjenerer meg veldig. Og i dag satt jeg i bikini topp på verandaen og fikk denne beskjeden fra han. 

Ts

• Liker 20
Skrevet

Det er meget spesielt å kommentere på noe som han vet du har komplekser for. Høres ut som han ønsket å såre deg. Er det litt dårlig stemning hjemme eller noe som kan forklare dette? 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det syns ikke han da det ikke var stygt ment.

Hvis han virkelig mener dette og ikke bare skal forsvare sine toskete ytringer så er han en idiot. 

Ikke stygt ment at du bare skal puste innover? For at du skal se finere ut er viktigere enn å puste ordentlig?

Det er helt klart kjempestygt sagt, og om han ikke forstår det er det noe galt med ham.

Anonymkode: e9439...9bf

• Liker 13
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du overreagerer. Han er utrolig taktkøs og tar heller null ansvar når han innser at han har såret deg. Om jeg sier noe godt ment til en venninne og hun blir såret prøver jeg å forstå, tar det innover meg, tar ansvar og beklager. Jeg lærer også at dette gjør jeg ikke igjen, og tenker her må jeg empatisere litt mer. 

Du har dine følelser. Du må ta ansvar for dem. Om det du trenger nå er avstang: gi deg det. Du fortjener at når mennesker rundt deg tråkker over grensene dine så prøver de å møte deg på det. Alle kan komme med en slem og taktløs kommentar. Men de fleste modne mennesker vet også å ta ansvar og gjøre det godt igjen når man sårer noen. 

Samme faen om andre ville reagert. Du er deg og du reagerte. ❤

AnonymBruker
Skrevet

Si at han har liten tiss og at han er tjukk og at det ikke er vondt ment.

Anonymkode: e6e7d...5e9

• Liker 26
Skrevet

-enten er han en drittsekk som ikke har et normalt bilde av hvor ulik kropp kan være hos folk.

-eller så kan det hende du har gitt negativt uttrykk for ofte/mye angående magen din. Kanskje han er «lei» og vil at du skal gjøre noe selv for å få gjort noe med det, enn å «klage».

Ikke at jeg mener at det siste der er greit, men det er du som kjenner dere og hvordan dere har det mellom dere. Så det er vel egentlig mer et forslag til hva årsaken til «utbruddet» hans kan være.

Uansett så er det dårlig gjort av ham å si slikt til deg. Dere er kjærester. Han burde like deg for den du er!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Menn får små tisser når de har store mager.. vet han det? 🤪

Anonymkode: fa477...1c5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er litt overvektig, har alltid hatt utstående mage og fått masse negative kommentar på dette opp gjennom livet. Han vet jeg har komplekser med magen da jeg som sagt har slitt med dette hele livet, selv som ungdom og tynn. 

I dag sa han at jeg burde ta situps for å få bort gravidmagen. Eller så burde jeg kun puste innover. Jeg ble veldig lei meg over dette og sa til han at det var stygt sagt. Men det syns ikke han da det ikke var stygt ment. Jeg er fortsatt veldig lei meg og har ikke lyst å være sammen med han nå da han såret meg veldig. Han trykket på mitt ømmeste punkt. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, mulig jeg også overreagerer men som sagt et det et veldig sårt punkt for meg. Har prøvd å få den bort med trening og slanking men det går ikke. 

Den er kjip!

Om det er noen trøst, så fikk jeg omtrent samme beskjed fra min manuell-terapeut da jeg var slank. Det handlet ikke om ekstra kilo på magen, men om bekkenstilling (jeg svaiet i ryggen slik at magen stakk ut) og jeg fikk beskjed om å fiksere bekkenet med navlen pekende svakt på skrå opp. Det gir bedre holdning - uansett vekt. 

Anbefaler deg å ta en time for å lære dette, og deretter gi han inn så det synger, dersom det er noe mer han har å plukke på.

Anonymkode: 5b6c2...10c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempelei meg selv, så jeg forstår deg godt og synes det var slemt sagt. Selvom det ikke nødvendigvis var slemt ment, så kan ikke det ta fra deg hvordan du opplevde kommentaren. Men nå har jeg vært i et forhold hvor kroppen min til stadighet ble rakket ned på, så jeg vet hvor ødeleggende det kan være. Har ikke så mange gode råd, men ville bare si at jeg ikke synes du overreagerer og at du har lov til å føle det sånn. ❤️

Anonymkode: 33fca...93e

• Liker 3
Skrevet

Lite sosiale antenner. Aldri kommenter utseende på mennesker med mindre de kan fikse på det i løpet av maks to minutter.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke veldig overvektig. Veier ca 70 kg. Går turer regelmessig når jeg kan og prøver å spise sunt. Han er mye mer overvektig enn meg, han har riktignok gått ned 10 kg nå men han ble katorisert av legen til syklig overvekt. Det hadde ikke falt meg inn en gang å kommentere hans kropp på en negativ måte som det der. Jeg er i følge legen normalvektig men BMI sier litt overvektig. Problemet er at magen er større enn resta av kroppen og sånn har det alltid vært. Jeg er veldig svai i ryggen så noe av "problemet " ligger der også. Dessuten har jeg en tarmsykdom som gjør at magen blåser seg opp innimellom og det sjenerer meg veldig. Og i dag satt jeg i bikini topp på verandaen og fikk denne beskjeden fra han. 

Ts

Hvis han er i kategorien sykelig overvekt kan han bare Shut the f*** up!

Anonymkode: 73b7a...732

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts

Hvor høy er du?

Anonymkode: 24499...109

AnonymBruker
Skrevet

Si at han burde ta 100 situps 10 ganger daglig og slutte og puste for å få bra nok mage. Eller se seg i speilet før han kommentere kroppen din. Etter det du skriver burde han trent mer enn deg for å få sixpack? Hvis det er det han krever?  Menn ass. Mangler både empati, selvinnsikt og antenner. 

Han har ingen rett til å kommentere kroppen din på denne måten. Tykk eller tynn. Er så lei av denne fettfobien vi lever i. Magen din og kroppen er vel helt fin akkurat som den er, du er sunn og aktiv  sier du. Ikke la han slippe unna med slikt pisspreik. Har han lirt av seg noe lignende før?

Anonymkode: 6d85c...de9

• Liker 6
Skrevet

Det var dårlig gjort!!!!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor høy er du?

Anonymkode: 24499...109

Er det viktig? Hun skriver at hun ikke er overvektig. 

Anonymkode: 0b06e...2c5

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...