Gå til innhold

Kollega med veldig nedsettende tone om en annen kollega.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må ta det opp med sjefen. Personen har også reagert veldig på tilbakemelding om noe personen gjorde feil.  Ønsker ikke personen noe vondt, men føler at jeg ikke kan la dette passere. 

Anonymkode: 6f3d7...b62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må ta det opp med sjefen. Personen har også reagert veldig på tilbakemelding om noe personen gjorde feil.  Ønsker ikke personen noe vondt, men føler at jeg ikke kan la dette passere. 

Hvordan går jeg frem?

Skrevet

Du sier det som det er til sjefen 

AnonymBruker
Skrevet

Bør ikke personen det gjelder ta det opp med sjefen og ikke du. Mener personen det gjelder at kollega snakker med en nedsettende tone til hen?

Man skal ikke godta alt på en arbeidsplass, men man må også være forsiktig med hva man setter igang. Spesielt hvis en person blir ubegrunnet beskylt for noe. Mitt arbeidsliv er ødelagt pga noen som lagde kvalm for meg og kom med beskyldninger som ikke hadde rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 1234a...ee1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det en person som baksnakker en kollega eller snakker direkte nedsettende til vedkommende? 

Ifbm baksnakking kan du enten ta det med sjefen, eller tydelig signalisere at du ikke ønsker å baksnakke med at du ikke responderer eller sier rett ut at du ikke har samme oppfatning av vedkommende. 

Dersom en person er uke grunnet krass med noen kan du høre med vedkommende om de ønsker at du går til sjefen med det. Ikke sikkert vedkommende ønsker noe "styr". 

Uansett viktig av dere andre kolleger å avvise bøllete oppførsel. 

Anonymkode: c392e...8ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en person som baksnakker en kollega eller snakker direkte nedsettende til vedkommende? 

Ifbm baksnakking kan du enten ta det med sjefen, eller tydelig signalisere at du ikke ønsker å baksnakke med at du ikke responderer eller sier rett ut at du ikke har samme oppfatning av vedkommende. 

Dersom en person er uke grunnet krass med noen kan du høre med vedkommende om de ønsker at du går til sjefen med det. Ikke sikkert vedkommende ønsker noe "styr". 

Uansett viktig av dere andre kolleger å avvise bøllete oppførsel. 

Anonymkode: c392e...8ab

Mer baksnakking. Om at personen er så forferdelig og bla bla. Det er greit å tenke det, men jeg liker at vi omtaler hverandre på en nedsettende måte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mer baksnakking. Om at personen er så forferdelig og bla bla. Det er greit å tenke det, men jeg liker at vi omtaler hverandre på en nedsettende måte. 

Liker ikke skal det stå.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du tar kontakt med verneombudet på arbeidsplassen din. Så tar vedkommende det videre. Da er din jobb gjort. Verneombud har taushetsplikt

Anonymkode: 57022...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...